Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 4200 ggr
Johanna
0

Svullnad/knöl

Upptäckte igår att min ena tik hade en svullnad/knöl "på" ena bakre juvret…

den är mjuk att ta på, lixom lite avlång o hon verkar inte ömma, bryr sej inte alls när man rör vid den..

känns nästan som en svullen sena lr hur jag ska förklara..

ringde såklart vet. o har fått en tid imorrn för koll., men är jätteorolig att det är ngt allvarligt fel på henne..

vet. sa att det va vanligt med fettknölar, men att man alltid vill ta ett prov..

Ngn annan som varit med om samma?

hon är bara 2år gammal..

[SusannaK]
0

Usch då… ska hålla tummarna för att det inte är något farligt.

Jag upptäckte en knöl på vår Gustav under frambenet härom dagen. Man blir såklart fundersam, han är 5 1/2år. Han ska till veterinären nästa måndag fick vi tid….några dagar dit….några nervösa dagar dit…….

alphinna
0

Min Kali fick en knöl också…var till veterinären men det var en *fettknöl*….kan man ta om hela knölen och lyfta den, sitter inte fast så är det förmodligen en fettknöl…..men självklart ska man kolla…

Alltid oroligt när det dyker upp knölar….

Johanna
0

#1 usch då.. hoppas det är bra m din hund..

#2 ser veterinären direkt om det är en fettknöl?

jag menar.. utan att ta prover?

Gingo
0

Önskar er alla lycka till :)

alphinna
0

*3….ja just detta att det går och ta om hela knölen, att den inte sitter fast. Sen har Kali också haft knöl som var en inflamerad hårsäck…….

SaaraE
0

Låter som att det kan vara juvertumör? En kompis tik fick så där, men vi hoppas på en vanlig fettknöl. Lycka till imorgon.

Du får skriva här sen och berätta hur det gick för dig os veterinären.

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

Johanna
0

hmm, usch… ja, vi får se va dom säger

allafall så har svullnaden  gått ner jättemkt nu under natten?Obestämd

konstigt?.. lr jag vet inte.. kan inget om sånt här..

ska vara där kl 14.30, så skriver väl sen då vad som hände.. antar att det tar ett par dagar att få svar på prov..

SaaraE
0

hoppas det gått bra för er:)

Gluskap
0

Lycka till!!

Johanna
0

det va ingen fara.. :D

en liten svullnad bara, förmodligen pga att hon ska löpa snart.. men ingen tumör lr så allafall..Skrattande

Gluskap
0

Skönt att höra =)

alphinna
0

*10….det var härligt och höra……

SaaraE
0

Vad skönt för er=)

Johanna
0

ja, verkligen! Skrattande

amorosa
0

Min tik fick också mjuk svullnad runt ett juver, Det vätskade, , Det avr inget farligt, Hon hade varit skendräktig för ett tag sen och det blev efter det, Försvann efter ett dygn, De kan få mjölk  när de skendräktar, sa min vetrinär

E-meli
0

Har hon haft ungar ?

[SusannaK]
0

Ska iväg med Gustav på kontroll hos veterinären idag kl.15.00. Hoppas allt är bra.

E-meli
0

Ahh.. Hoppas allt går fin fint ! :D

[SusannaK]
0

Gustav har varit hos veterinären. Han gick igenom utan anmärkning. Kulan är troligtvis en fettknöl men vi skulle hålla koll på den så den inte växte utifall att.

Normalt hull. Fint lynne. Muskulös och fin. Glansig fin päls mm

Så blev han vaccinerad också. Så det känns skönt att han blivit kollad.Skrattande

SaaraE
0

Vad skönt:)