Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 1883 ggr
E-meli
0

Vilken ras?

Vilken ras skulle du helst välja om du köpte en egen hund ?

Själv skulle jag välja en Schäfer :D

Eriiccaa
0

Självklart håller jag mej till mina lurvtuffsar ( Schapendoes) men skulle annars kunna tänka mej en berger de pyrene face race.

E-meli
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har själv en  Schapendoes just nu ! Han är jätte söt och är en riktig vakthund! Han är lite självisk men han är helt okej ! <3 Dom är väldigt söta tycker jag då ..

Han är svart och bruna ögon , han har börjat få lite skägg .. brunt ! Så sött!!!!!! :D

(Gammal bild!)

Taci
0

Jag har en egen hund, o det är en Eurasier. Skulle jag ha en till så skulle även den bli en Eurasier, då jag tycker det är en helt fantastisk ras, som passar mig som handen i handsken!:)

E-meli
0

Skulle du villja skicka en bild på din hund så jag får se den ?

Och ja sådana hundar är väldigt söta ! :D

empan-hampus
0

Det skulle bli en rottweiler! Älskar rottweiler! Har haft men då var jag rätt liten….

E-meli
0

Okej ! :D det var kul att höra din åsikt ! :D

destroyed
0

jag köpte en pudel som min första hund och jag älskar den verkligen får se vad det blir för hund nästa gång förhoppningsvis blir det en hund som passar mej så bra som det bara går:)

E-meli
0

Hoppas att din pudel lever länge :D:D

destroyed
0

8# tack, ja det ligger i släkten att bli omkring 15 år utan några problem så man får väl se

E-meli
0

Vad bra ! :D Men det är väll klart den lever länge om pudlen vill ! Vad heter han/hon ?

ms-mee
0

Ja, drömrasen är boxer, älskar den rasen. Men tyvärr sätter min allergi stopp :/ Min andra favorit har jag redan och det är pudel :) Och ja, det blir fler i framtiden :)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

E-meli
0

Så synd men man får ju alltid hoppas, man får ju vänta ! Det gör ju så det blir mer kul ! :;D

destroyed
0

10# Hon heter Kasindra, kallas sindra för det mesta

svampi
0

Har två favoritraser, pudel och dansk/svensk gårdshund.

[jakke94]
0

har två stycken hundraser jag ska skaffa i framtiden som är mina favoriter, Bullterrier och blodhund :)

Mistle
0

Har redan en egen hund och nästa blir en Boxer! :D.

Ricko
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Schäfer ofcourse! har haft: Rottisar(2), Schäfrar(3), Alaskan husky(Siberian husky/Alaskan malamute)(1), Papillon(25%Toypudel men såg ut som rasren papillon), Kuvasz(1). Jag det är väll hundarna sen jag var född men mamma/pappa har haft lite annat också.. här är en bild på trollet(75%Papillonen men han var bara ett par månader på bilden!)

Fast bilden är redigerad(kontrastet!)

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Veero
0

Fick jag välja vilken hund ras jag skulle vilja ha skulle det vara Chihuahua eller Yorkshireterriereller eller toypudel Glad

Viljans
0

Jag har precis fått en liten valp för 4 dagar sen, och det är en liten Golden. Och det är ju min drömras, annars skulle jag nog skaffa en eurasier. :)

grinar
0

Här blir det en Aussie igen.

E-meli
0

#13 Okej :D

supernova
0

Har haft några olika raser genom åren, men nu har jag hittat min favorit. Russkiy Toy är den hundras jag aldrig kommer sluta med. Helt underbar ras! Om jag skulle skaffa en till hund av annan ras så skulle jag nog välja en Saluki.

LinaK
0

Har en bichon havanais, självklart min drömras :) blir antingen en till havanais eller en coton de tulear. Vi får se lite vad som dyker upp.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Vargnatt-]
0

Nästa hund blir antingen en till berner sennen, en leonberger, newfoundland, pyreneer eller möjligtvis en landseer :). Jag skulle otroligt gärna vilja ha en schäfer men kan nog inte ge den vad den behöver så det får jag nog bara drömma om.