Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 11239 ggr
Nicki
0

Vad kostade din hund?

Vad kostade din hund?
Vad är det för ras / raser?
Stamtavla eller ej?

Nicki
0

Diva. Våran lilla taxråtta köpte vi för 4000;- då hon ingen stamtavla har och går som blandras.

Arras vår renrasiga schäfer kostade 8000;- med stamtavla

Trubbel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

trubbel. min franska bulldog kostade 14.000kr utan stamtavla :S lite dyrt men det var det värt..och Bacco våran schäfer 12.000 med stamtavla

Nicki
0

Helv***e vad dyrt!

Vad har han för stam Bacco.

Och jisses! Vad kostar en bulldog MED stam?

larossi
0

santiago, cocker, kostaden 9500.

Celia
0

Bosse kostade 10.000:-, är en Cane Corso och har stamtavla.

Mvh, Cecilia

Karmatarerskanise
0

Hades är en blandning av Schäfer och New foundland.
Han kostade 4500kr.

Alex
0

Mexx, australian kelpie med stamtavla, kostade 8000. Tyckte det var billigt faktiskt, hade förväntat mig ett betydligt högre pris. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

V-lang
0

Skorpan kostade 2500:- För hon har ingen stamtavla och räknas som blandras =)

Nicki
0

Smulan?
Är det marsvinet eller katten?

kerstinjoh
0

Alfons Töntbull pitbull/dalmatiner kostade hela 2000:- när vi övertog honom. Har ingen aning om vad han kostade som valp. Men troligtvis var han dyrare, eftersom pitbullblandningars priser brukar trissas.

Nicki
0

Säg det tre ggr snabbt om du kan
pittbullblandningars
pittbullblandningars
pittbullblandningars

Liss
0

ecko- blandras mellan American staffordshire terrer och Dogo Argentino. Han kostade 6500:-

(en fralle MED stam brukar kosta runt 21.000:-)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nicki
0

Då köper jag hellre en fralla Skrattande

lena1
0

snodden collie 8500 med stamtavla

smurfan-13
0

Mina har jag alla fått "gratis"

Första hunden fick jag efter att ha jobbat gratis som volontär i 6 månader.

Andra hunden valde mig & var bara en liten valp då, så organisationen hade inte haft några direkta utgifter för honom. Så honom fick jag med.

Tredje hunden fick jag av en annan organisation som inte kunde få ina hundar placerade, utan fick hjälp av den jag jobbade för. När jag träffade henne föll jag som en fura & de var bara glada över att jag ville ha en hund från dem.

Fjärde hunden hittade jag inte en ett dygn gammal slängd i en sopsäck m sina döda syskon i ett dike i närheten av där vi bodde

smurfan-13
0

Glömde

Alla mina hundar är spanska blandraser som varit hemlösa

kerstinjoh
0

#11 jätte-Räcka ut tungan

[Vargnatt-]
0

Aramis skulle egentligen kostat 10 000 men vi fick sänkt pris till 8500. Och han är en berner sennen :)

[Vargnatt-]
0

Och han har stamtavla:)

Nicki
0

Hur kom det sig att ni fick sänkt pris? *nyfiken*

[Vargnatt-]
0

Han har liten kroksvans så han inte kan ställas ut och så, därför sänktes priset lite :)

fotoc
0

Enzo 7000:- En borzoi ligger på 9000:- : men kanske vill uppfödaren ha en kull på honom så därför sänktes priset

Nicki
0

Men om din uppfödare vill ta en kull på honom sen, får ni inget då?

V-lang
0

Hrmmm Nicki det finns ingen i familjen som heter Smulan, utom nått som man kan kalla smulan….men det tänker jag inte gå in på för då spårar tråden ur *ASG*

Nicki
0

Aha! Du var så långt upp i tråden *L*

Men Lotta! Alla vet redan att du är hif´s störrsta snusktant *fniss*

fotoc
0

#23 Nej inte enligt avtalet men troligtvis blir det inte så bara om något skulle hända med Enzos pappa som är rysk import.

alexis
0

Min mops kostade 10.000 med stamtavla.

De andra två är spanska gatuhundar och skulle ha kostat 4500 kr/st men jag fick de i present av föreningen! :)

gejsa
0

Mina två blandraser är ju födda hos mig. Så dom var gratis. Nej, nu ljuger jag. *ler*

Tiken fick ju föda på Strömsholms djursjukhus med kjesarsnitt. Och det kostade ca 8500 kr så det var väl isf vad dom två kostade. En valp var ju dödfödd och en fick vi avliva 2 dygn gammal bara.

Min schäfer som jag hade köpte vi för 4500 kr med registreringspapper och allt. Men det var ju för 13 år sedan nu.

gejsa
0

Mina två blandraser är ju födda hos mig. Så dom var gratis. Nej, nu ljuger jag. *ler*

Tiken fick ju föda på Strömsholms djursjukhus med kjesarsnitt. Och det kostade ca 8500 kr så det var väl isf vad dom två kostade. En valp var ju dödfödd och en fick vi avliva 2 dygn gammal bara.

Min schäfer som jag hade köpte vi för 4500 kr med registreringspapper och allt. Men det var ju för 13 år sedan nu.

Nicki
0

Inte nog med att du ljuger. Du hakar upp dig också ;)

gejsa
0

Men va fasiken!!! Jag gjorde ju inget. hihi

lill-jarven
0

Oliver, bichon frisé m stamtavla kostade 7000:- (6½år sen)
Indra, blandras, fick jag gratis, hon skulle avlivats annars..
Joxa, blandras, är egen uppfödning så hon var också "gratis" :)

SaraC
0

Ingenting, eftersom jag är fodervärd och då får honom gratis efter fordervärdsavtalet går ut. Det är en Japansk spets och han har stamtavla

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

V-lang
0

*fnys* Nu ska vi inte vara sån Nicki jag är deffenetivt inte ensam om att vara själv om att göra "det där" som ursprungligen kom från dig *ASG* Snusksnoris ;)

malinroth
0

Nelly kostade 8000kr Min "lilla" Irish softcoated wheaten terrier :D

[Blandiz]
0

Min Albin kostade mig inte ett öre då han föddes hemma hos mig. Men hans syskon kostade 3500 kr med Chip, Besiktningspapper och Vaccination *stavas*..

På kortet är dom bara 3 dagar gammla.

Diezel
0

Diezel som är schabrador =schäfer/labbe skulle kostat mig 4500:- men ägaren innan hörde aldrig av sig för att få pengarna. för jag ville ha ägarbeviset på honom innan jag betalade… han sa att det tar tid att fixa iordning det, vad han menade med det vet jag inte :S sen dess har jag inte hört av honom. Hittade en annons på blocket om honom förresten. :)

Idril
0

Min hund Akilles kostade 10.000:- med stamtavla och är en Entlebucher sennenhund. (släkting till Berner sennen, men Entlebucher har kort päls, lite lägre i storleken och väldigt grov, muskolös och väldigt vaktig o misstänksam mot alla som inte tillhör flocken, familjen, e som en mindre Rottweiler) Sen har vi haft en renrasig dvärgpudel oxå, han kostade 10.000:- med stamtavla men den gick inte ihop med akilles så jag hade honom i ca 8 månader sen fick vi lämna tillbaka honom för ca ett år sen….han va mitt allt…..! Gråter så efter det skaffade vi en ny valp, Elliot, som vi fick i februari, hälften Norrbottenspets, 25% Finsk spets och 25% Isländsk fårhund, och han kostade 4000:- med stamtavla *tror jag*, köpte honom av min pojkväns mormor :) så nu har jag uppfostrat 3 busvalpar Flört

Idril
0

Elliot när han var en liten skit :)

SussiF
1

Jag har två tibetanska spaniel och betalade 6000:-/styck fast dem skulle ha kostat 9000:-/styck. Den ena är en omplacering och den andra "lite bråttom att sälja för jag ska utomlands" hund. Ni hittar dessa på min hemsida:

http://hundarna.funestig.net

AnneN
0

Velvet fick jag gratis, hon är blandis mellan pitbull/am.staff/dobber/lapphund. Skulle eg ha kostat 4500kr men uppfödaren ansåg att ett bra hem var betydligt viktigare än pengarna

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Millan71
0

Min Tessan kostade bara 2000kr då dom hellre ville ha ett bra hem än pengar för henne…Hon är en blandis…Hennes valpar tog jag 5500kr för…blandisar de med förståssOskyldig

TRAV
0

Våran hund schäfer/rottweiler kostade 1000 kr. Billigt tyckte jagSkrattande

Vattnadal
0

Raksha, 9-årig golden, regad i SKK, kostade 7000 som valp.

Luomi, alaskan husky köptes som 7-åring för 200 kr.

Cora, alaskan husky, köptes som 6 mån valp för 500 kr.

Freja, alaskan husky köptes som 4 åring för 1000 kr.

Vidar, alaskan husky fick vi gratis om vi själva fixade chip och vaccinering (han är resultat av en tjuvparning)

Piro, SKK-regad siberian husky kostade 7000 kr som valp.

Drífa, SKK-regad siberian husky kostade 8000 som valp.

Kan konstatera att alsakan huskys är redigt mycket billigare, särskilt om det inte är valpar, då är det symboliska summor det handlar om.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Pinscher2
0

Lukaz, blandning mellan pinscher/dobermann, kostade 3000:-

Lyqz, amstaff med stamtavla, kostade 12.000:-

KickanLilja
0

Udda, blandning mellan bearded/boder collie, kostade oss 2500 kr.

Nitro
0

Noll kronor Glad

Ebba-A
0

Suanho's Calapooya kostade 6000:- med stamtavla och överbett(märkte dessutom i helgen att hon är inavlad eftersom hennes föräldrar är halvsyskon. Inte konstigt att hon har överbett då…)

Och Suanho's Mescalero kostade 4000:- med stamtavla och fel på pälsen.

Båda är chinese crested powderpuff. Bifogar en bild Calapooya(Fia)

Värd på Choklad iFokus

Ebba-A
0

Glömde bilden

Värd på Choklad iFokus

Ebba-A
0

Glömde bilden

Värd på Choklad iFokus

Ebba-A
0

Och en på Mescalero(Selma)

Värd på Choklad iFokus

june
0

vår renrasade collie tik kostade 4500 kr,med at han fikk rett til 1 valpekull.

vår collie hane,med stammtavle 7500 kr

och min blandras kostade 5000 kr

L8sson
0

50 öre
jämthund
ja stamtavla finns på nätet

hon va en hund som ingen ville ha men jag ville ha henne :D

fnyk
0

Mina hundar kostade 6000:- st inkl stamtavla
av rasen Shiloh Shepherd

Xiox
0

Våran hund kostade 1 kr XD , med bästeföräldrar som champion! ;) och med stamtavla ;)

Matilda
0

Jag betalade 8500. Flatcoated retriever, med stam tavla :)

floran_pro
0

gd med stamtavla 7000

jack russel 0 kr

Sotis
0

Jag har ingen hund:'(

[Malin3033]
0

Min shetland Sheepdog kostade 10.000 med stamtavla.

Min Lancashire heeler kostade 6.500 med stamtavla.

AmandaU
0

Olle fick vi för 1000. min kusin hade adopterat en hemlös hund från estland och hon var med valpar utan att dom fick reda på de, säkert bara för att bli av med henne. men bara någon vecka efter Dom fått hem henne så fick hon valparna! alla mådde fint och det är därifrån jag fick Olle. Han har ingen stamtavla, vet inte vem som är pappan.

Craz-y
0

min blandras, 5000:- utan stamtavla

mammas collie/border collie 3000:-

mammas kinesisk nakenhund 6000:- med stamtavla (hon var 3år när hon köptes)

Primee
0

Golden Retriver, 1500:- i resv. och sedan 8000:- vid "hämtning" av valp. Så totalt 9500:-  Har stamtavla, med bra utställningshundar, bla. Sveriges första champion.

_pitbull_
0

jag har 1 pitbull hane utan stamtavla och han kostade 4500

Pomperipossa
0

Snytan kostade hela 500:-. Det var en 18 årig tjej som fick henne i julklapp av sina föräldrar… Tjejen hade ingen hundvana, en baby på 3 månader, ensamstående och bodde mitt inne i stan. Hon hade varit fosterbarn hos mina svärföräldrar och var skyldig svågern 500:-. När han såg hur illa hunden for så sa han åt henne att han kunde ta hunden i stället för pengarna. Eftersom han hade hanar och vi tikar så "köpte" vi henne av honom. Hon är förresten en dobber/schäfer….

floppy
0

Vi betala 3000 kr för Zirkus. Blandning mellan Rottweiler o Gråhund. Hon va då avmaskad, chipad, vaccinerad o hade pass så vi kunde ta henne ti Åland… :)

Klasson
0

Cheva min amstaff valp gav jag 10000 för + inport m.m. (stam)

Lilla joel (puli) gav jag 7000 för med stamavla

Kita schäfer 3000 utan stam

kerstin_70
0

nemo o ronja kostade 3500 st dom är blandras

Missy
0

Borzoi, 7000kr, men för över 10 år sen. Nuförtiden låg, senast jag kollade valpar med bra stam, på 10500 kr. Tycker faktiskt det är lite konstigt att priset inte stigit mer på över 10 år.

Ellinor_ludde
1

Min hund Ludde och är en dansk/svensk Gårdshund men har ej någon stamtavla. Han kostade 7500kr och kommer från en uppfödare i Dalarna :)

linlan
0

Hin hund Frej som är en Nova Scotia Duck Tolling Retriver kostade 9.000 kr

[helenal]
0

Hugo kostade 6000 renrasig med stamtavla.

Hennum
0

minns inte om jag skrivit här innan. men vår hund kostade inget, utan vi fick henne av några vi känner för de kunde inte ha henne kvar utan behövde akut ett nytt hem. Nickis pappa var BC och mamman schäfer rottis. nja, nån stamtavla har hon nog inte.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Sara87
0

Tjatte är en Powder puff. Han kostade egentligen 5000:-, men pga skönhetsfel (knorrsvans) så sänktes priset till 4000:-

lotta811
0

Vi fick våran hund gratis av min syster som inte hade tid längre, men dom köpte henne för 10000 kr…Och hon har stamtavla….

L1ll4n
0

Våran hund Noah fick vi "gratis". Om vi inte hade tagit honom hade han nog avlivats.. Han är en jaktlabrador. ;)

L1ll4n
0

Glömde säga, han har ingen stamtavla…

Snuttan2
0

Vad kostade din hund? 16.000, inte min på pappret, utan systers.
Vad är det för ras / raser? Chihuahua.
Stamtavla eller ej? Med stam. Har dock flertal rasfel.

Min pojkes två dobermannar kostade ca 20.000 vs 14.000, båda är köpta utomlands, fulla, metirerade stammar.
De hundar vi haft tidigare har vi fått (eftresom deras ägare inte klarat av dem främst).

Ninnii
0

Våran blandrastik fick vi betala 4500:- för, våran andras stora blandras fick vi gratis av min systers kompis som inte kunde ha kvar han, då var han 5 månader nu är han 3 år.

Sara87
0

#73 Glömde visst nämna att han har stamtavla :)

Peppe
0

Vad kostade din hund?
_11.000kr
_
Vad är det för ras / raser?
_Amstaff
_
Stamtavla eller ej?
Full och meriterad stamtavla

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Maddepadde
0

Jaktlabb - 5.000 - Utan stamtavla.

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Emelie123
0

Min första hund fick jag gratis av min moster och det var en border collie blandning (tjuvparning och ingen aninge vem pappan var) och min andra hund fick jag ge 2000 kr och det är en blandras mellan, schäfer, rottwieler, pitbull, husky, dalmantin och border collie. Och ingen av dom har någon stamtavla^^

Elna
0

Nagli kostade 2500:- när hennes förra ägare köpte henne som valp för 9 år sen. När hon sen inte kunde ta hand om Nagli längre så fick jag ta över henne gratis! ^^

Nagli är blandning (Schäfer/Australian Kelpie/Springer Spaniel) så hon har ingen stamtavla! ;)

[sbergmark]
0

min kostade 8000 + moms tror jag de va , han är av rasen Schäfer o hade stamtavla med mycket fin stam !

soulflow
0

labben fick vi för 5000:- med riktigt fin stamtavla. det var rabatt på han då han hade lite virvlar här och var och för kraftig benstomme för att kunna ställas ut =)

Elcyion
0

Molly kostade 4200:- Renrasig Greyhound med stamtavla utomlands (lång historia).

Medarbetare på jack russel terrier

Zvintos
0

Köpte vår valpis för 5900kr.
Rottis utan stamtavla.

Tezza
0

#53 Vacker, älskar jämthundar:)

Alla mina 3 är golden (jakttyp).

Rocky kostade 7000 kr för 9 år sen.

Pettro gratis då hon var fodervärdshund

Milian gratis då Rocky är hans pappa:)

Cerrolyn
0

Ceasar eller LPI LPII Andhämtningens NB Carl Gold kostade 8000 kr för 4 år sedan. Han är en Golden retriever med stamtavla.

**MVH Cerrolyn

Cerrolyn
0

Det var inte du som betalade för Milan utan Rocky som fick för sina synders skull då ;)

**MVH Cerrolyn

Tezza
0

#90 Ja precis;)

PumiTerror
0

Två Pumi - Båda med stamtavla :)

Qrullh 10.000 som jag köpte förra året.

Szwintoh 8.000 som vi köpte för 8 år sen, så priset har höjts en hel del :)

HannaM
0

Moyry är rensrasig Irländsk setter med stamtavla. jag betalade 7500 för honom. Ordinarie pris var 9000 men dom var 11 i kullen så vid 12 veckors ålder var dom tre kvar utan hem och priset sänktes. Alltså har jag köpt en reahund=p

Sussi
0

Jag har två sheltiehanar, den svartvita kostade 6500kr och soblen 10 000. De har båda fina stammar.

Stter här och funderar på hur en Chihuahua kan kosta så mycket den gör?

I framtiden ska jag alltid ha en sheltie men resten kommer jag att ta från hundhem.

MartinaLarsson
0

min yorkshireterrier kille kostade 12.000 kronor, och han har stamtavla

[Theriss]
0

Vi betalade fullt pris för vår cavalier king charles spaniel som på den tiden var 5.500kr (1993). Hon var registrerad med stamtavla och allt sånt i ordning, kom från en registrerad uppfödare.

[Sirsenella]
0

FNYK! Roligt att se att det finns Shiloh Shepherd MED stamtavla. Rasen klassas som blandrashund i Sverige och kenneln Weckla i Flen som föder upp dessa har inte ens koll på vilka föräldrarna är till sina valpar, rena busk-aveln. Dom säljer sina Shiloh´s för 6.000 och för det priset får man knappast någon stamtavla. Var har du köpt dina Shiloh´s?

Kiwanu
0

Jana kostade 14.000 kr.

Hon är en brun storpudel, med stamtavla.

Sandra-L
0

Rottweiler med stamtavla  12,000 kr

Dock väl värd dem pengarna!

[lolo8453]
0

Mops med stamtavla, 16000 kr.

Bokskogens
0

Chihuahua hane med stamtavla på halvfoder - 7000kr
(Uppfödaren ska ha tre parningar)
Whippet tik med stamtavla på halvfoder - 4500kr
(Uppfödaren ska ha en kull)

Eriiccaa
0

Viggo kostade 8000 men det var för sju år sen.
Leah betalade jag 12000 för. och Ztina har vi på halvfoder så hon kostade 6000.

Och Leja betalade jag allt som allt 10.000 ( egentligen 20.000) för eftersom hon är import och kommer från Belgien. Men eftersom jag deläger henne bor hon inte hos mej.

Gingo
0

Inka kostade inget vi fick hon :) utan stamtavla hon är en blanding mellan Samojed Schäfer och collie

Starfall
0

Frankie kostade 10.000, renrasig shetland sheepdog m. stamtavla

Love kostade 11.000, renrasig shetland sheepdog m. stamtavla

Min förra hund, Pyret, var en omplacering. Hon kostade 1000 kr och var då 6½ år gammal. Hon var också renrasig med stamtavla

GuUuLd
0

Hugo kostade 8500kr (reducerat pris pga. colobom) renrasig Shetland sheepdog m. stamtavla.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Gluskap
0

Nadja kostade 12 000:- och är en Amstaff.

Hundvalp
0

Diablo kostade hos 6500 kr, har ingen stamtavla (Blandras) Har raserna Australian Shepherd och Samojed i sig

E-meli
0

Våran lilla eller lilla och lilla hund kostade ca 10000kr :D

E-meli
0

och han är en shapendose LaughingWink)

destroyed
0

Min mellanpudel kostade 12000 vi fick lite rabatt eftersom jag är hundvakt så ofta åt uppfödaren så jag får lite grejer hit och dit:) Det är trevligt!

Eriiccaa
0

E-meli vart är din schapendoes ifrån? :o

Du kan pm mej ifall du inte vill skriva här.

scth
0

min kostade 9000 en Alaskan malamute

Peppe
0

Hugo kostade 9000 och är en finsk lapphund med stamtavla =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

E-meli
0

#111 Utanför Svenljunga ,västra götaland.. :D

Viljans
0

Nova, vår renrasiga Golden Retriever kostade 10.000 med stam.

grinar
0

Min Australian Shephed Lucky kostade 12000.

[IsabelleA]
0

Köpte min Border Collie för 8500 kr. (betalade själv, det sved i plånboken).

destroyed
0

117# japp det gör det:9 betalade sindra själv också, man blir så pank:P

Missel
0

9000 :- med stamtavla.

Taci
0

#117, det gör väl nästan alla? ^^ Betalar sin hund själv alltså, det är väl inte så vanligt att någon annan betalar? (;

LinaK
0

Vår hund kostade 12 000:- , det är en renrasig Bichon havanais.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Vattnadal
0

Kan uppdatera med följande 3 hundar:

Gjöa, 9000 kr, Ego, gratis, fast inte, byter mot valp som föds här i sommar.

Dessa båda är kullsyskon, siberian husky, nu 11 mån, flyttade hit vid 8 v ålder. Givetvis med stamtavla, på långdistanslinjer.

Vittra, golden retriever, 10 000 kr, nu 10 v gammal.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.