Om schäfrar
Hej jag har en schäfer om därför vet saker om dom här är lite fakta
Schäfrar Kan utföra jobb i polisens tjänst och militärens Och hjälpa döva eller blinda.
Bettet är kraftigt, sunt och fullständigt (med 42 tänder enligt tandformeln). Den tyska schäfern har saxbett, d v s överkäkens framtänder skär saxartat över underkäkens. Överbett, underbett eller tångbett är felaktigt liksom större mellan- rum mellan tänderna (tandrad med luckor). Felaktigt är också rätlinjig framtands- rad. Käkarna skall vara kraftigt utvecklade med tänderna djupt inbäddade i käkarna.
Mankhöjden för hanhund: 60-65 cm
Mankhöjden för tik: 55-60 cm
Kroppslängden överstiger mankhöjden med ca 10-17%.
Vikt för Hanhund: 30-40 kg
Vikt för Tik: 25-35 kg

Om ni har nån fråga om schäfrar så är jag rätt person att fråga

Wow, den schäfern är snygg! Har en schäferhane på 6,5 månader, han är 62 cm över manken. Tror det blir en stor kille.

#3 Tack .. Min är ju också en kille. men han är bara ett och ett halvt år. Har du en bild på din hund skulle vilja se hur din sötnos ser ut

Rickomanen: ÅÅåååhhhh, vilka vackra, ljuvliga…..Hero har också vit schäfer i sig, mamman är en vit schäfer och pappan är en vanlig schäfer. Nu tog sonen ett kort igårkväll, men han hade inte tid att lägga in det i datorn och skicka det till min dator. Han lovade att ordna det så förhoppningsvis har jag snart en färsk bild på min schäferkille.

#11 Åh, guuuu, va sööööt!
Rickomanen: Litet kul sammanträffande, att även Heros mamma är vit schäfer och pappa vanlig schäfer. Hero är ljusare än andra schäfrar på tassar och bringa. Litet åt det vita hållet. Jag hoppas få bilden snart. Sonen är inte hemma just nu iaf.

nehe men det var ju synd att han inte va hemma för det var ju så roligt å se hero han är ju så gullig… skulle säkert vinna massor av priser på utställning. Tack att du tyckte mina hundar var söta ..
Sjit vad länge sen det här var XD (jag var Rickomanen) Här är en färsk bild på Ricko: Nu har vi haft 3 Schäfrar :D (m. Ricko) Men nu har vi inte Ricko kvar D: Vilket sorgligt minne .. Att när jag gjorde första inlägget hade jag ricko hemma.. :/ :(
ps: Koppa INTE bilden!!
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se