Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 7289 ggr
svampi
0

En typisk dag med hunden

Jag är nyfiken och undrar vad ni gör med era hundar en typisk dag och hur mycket av det?

Förlåt på förhand om jag lagt inlägget i fel kategori…

//alexandra b

svampi
0

putt

[IsabelleA]
0

Hmm. okey, det är ganska svårt att förklara då varje dag varierar väldigt stort.

Men jag börjar väl med att gå ut och kissa och bajsa min vovve, sedan går vi in för att äta. Efter maten går jag (på helger) och lägger mig igen eftersom att jag oftast är trött på mornarna kl 7.
Jag går upp igen kl 9-10 kanske och då gör jag mig iordning för en promenad. Vi går ner till brukshundklubben. Det tar 15 min att gå dit. Vi tränar lite och leker ganska mycket. efter det går vi nästan alltid ner till vattnet. Ben älskar vatten och att plaska (inte simma). Så jag sätter mig på ett nedfallet träd, släpper honom lös och sitter och tittar på honom i kanske 20 minuter innan vi tar skogsvägen tillbaka hem. Annars åker jag och träffar kompisar inne i stan för att miljöträna, åker hem till mina föräldrar eller bara är i trädgården i solen. Vi hittar på nya saker nästa varje dag och vi spårar kanske 3 gånger i veckan. Små korta spår.

[lolo8453]
0

Känns som vi bara går ut på gården för att han ska lära sig att kissa och bajsa ute, leker, går ut, sover, går ut osv… Blir väl lite roligre när han blir äldre. Nu tar vi bara 1 eller 2 promenader om dagen. Han orkar inte gå så mycket.

E-meli
0

Våran hund har en typ av lin bana som han spenderar den mesta tiden av … Men han går oftast ut 3-4 gånger om dagen …:D:D

Bokskogens
0

En vanlig dag bestor av minst fyra promenader.
Allt mellan 20 min-2 timmar.
En dag i veckan är det whippet race, en-två dagar i veckan är det brukshundsklubb.
En dag är det träning med en liten träningsgrupp.
Har även minst en dags vila då vi bara är ute och går och ligger inne och slappar.

empan-hampus
0

Hmm alla dagar är olika men dom ser ut såhär på ett ungefär:

Vi går upp typ vid 9, (Nemo äter sin mat mitt i natten så mat äter han bara en gång per dygn) sen går vi iallafall en promenad på 10min, sen går vi hem och jag äter frukost o.s.v, sen 3 timmar senare ungefär går vi ut på en långpromenad (brukar vara mellan 1-3 timmar), sen går vi hem och han får vila och jag äter lunch o.s.v, 3 timmar senare går vi ut igen, en promenad på 15min, jag äter middag sen går vi den sista rundan vid 10 - 11 på 10min. Glad

botakt
0

ja.. det varierar ju men ser typ ut såhär:  Vaknar ( jag vaknar alltid före Babs :P )  Sen när Babs vaknat så går vi ut på morgonkissning. In och hon får frukost.Promenad.  Leker lite eller vilar beror på vad Babs är på för humör. Sen ut igen på en 5 min promenad. Senare lek och vila.  På kvällen får Babs middag och sen ut igen. Vila resten av kvällen. Ut igen klockan 22 på en sista kissning Skrattande

destroyed
0

en typisk dag med sindra börjar med att vi går upp vid 6 tiden sen får hon gå ut och göra sina behov, sen går vi och lägger oss igen. Äter frukost. Sen går vi ut och leker i en timme sen så får hon ligga och vila medans vi samtidigt tränar ensamhetsträningen. Efter att hon har vaknat så går vi ut på stan och tränar lite miljöträning.. Hon klarar inte av att gå så långt ännu så man får bära henne lite då. Sen så tränar vi lite kommandon(sitt, ligg m.m.) sen så får hon leka själv och hålla på i någon timme så att hon lär sig leka själv. sen så går vi ute i skogen och springer lite då och då. Efter det så lagar jag mat och äter och hon får sin mat sen ligger vi mest och slöar vi tv:n. Om hon ska badad så sätter vi oss vid matbordet och borstar henne sen så går vi in i duschen och schamponerar och balsamerar henne och sen så är det upp på trimbordet och fönas. Vi kollar örongången så att den är ren. Sen så är det dags för trimning och kloklipp. Förut så gick det bra men nu så måste jag ha hjälp att hålla i henne därför att hon är så envis. sen så går vi ut så hon får kissa och sen går vi och lägger oss för vanligtvis är klockan nästan tolv vid et här laget annars så sover vi kl. 22-23

Ricko
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har haft många hundar men det med min egen hund var ungefär såhär(ps: han var en schäfer/Vit herdehund):

• kl 60.30(ca) ut och gå/cykla en halvtimme
  • fara till skolan så han får vara hemma och mamma/pappa går ut med han,
  • Kommer hem 14.30 och då går/cyklar jag en timme-2timmar
  • 17.00(ca) går jag och spårar med han/agility/leker m.m,
  • 18.00(Detta varierar från 18.00-20.00)=Matdags
  • Sen går jag oftast ut med han på kvällen ngn timme i skogen och då fick han springa lös.

ps: Bild får EJ koppas!

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

empan-hampus
0

#9 Är det där en renrasig schäfer… ?

Ricko
0

10# Nej hälften Vit herdehund. Men i alla länder utom sverige är vit herdehund en schäfer samma som "svart schäfer". Så vissa kallar även vit herdehund Vit schäfer i sverige.. Men för ett par åt sen var jag medlem i Hundar.ifokus (Rickomanen) Men alla klagade på att jag sa vit schäfer så därför kallar jag även nu vita schäfrar Vit herdehund.

empan-hampus
0

Men det är ju sant, namnet "vit schäfer" finns inte längre, utan dom heter nu "vit herdehund".

Men okej, funderade för att den var väldigt ljus.. Min favorit färg på schäfrar är denna (se bild) på bilden är det min schäfer jag hade för ett tag sen vid namn Haven.

Ricko
0

jo min favvo " färg" är också den färgen! Sen gillar jag efter den Vit herdehund(vit schäfer), svart schäfer, samma färg som den di visa fast LH och som Bullits färg grå. På bilden är den en LH schäfer valp jag känner som heter Nemo(Min komnpis + att vi bor i samma by)

Ricko
0

jo min favvo " färg" är också den färgen! Sen gillar jag efter den Vit herdehund(vit schäfer), svart schäfer, samma färg som den di visa fast LH och som Bullits färg grå. På bilden är den en LH schäfer valp jag känner som heter Nemo(Min komnpis + att vi bor i samma by)

Ricko
0

Oj blev dubbelt!

empan-hampus
0

#13 Min hund heter också Nemo Tungan ute