Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1912 ggr
E-meli
0

Schapendose ??

Är det någon som har en schapendose?

Hur är den i så fall ?

Namn och hane/hona ?

Kan du berätta lite om han/hon ?

Vad händer en dag med han/hon ?

Zebben
0

Det finns några här som har schapendoes. Har ingen egen men känner några stycken. De är väldigt livliga och glada hundar som kräver en del aktivering och motionering. Fungerar oftast väldigt bra ihop med andra hundar.

E-meli
0

Jag har själv en Schapendose men jag vill bara veta hur dom är i andra fall :D min är väldigt självisk och hatar andra kill hundar :P

Eriiccaa
0

Jag har tre schapendoes hemma. Snart blir det även en fjärde.

Viggo som fyllde sju det här året är en livlig lite hund. Just nu är han ner klippt då jag bestämmde mej att inte hålla på med utställning då han är svensk vinnar 04 och svensk utställning champion. Han tävlar i lydnadn och är uppflyttade i klass tre och har även tävlat agility med honom och han har två hopp pinnar i hoppklassen.

Leah som fyllde två i år är en egenuppfödd tik som går genom eld och vatten för sin matte. Leah tycker att  människor och hundar är ointressanta. Leah tävlar klass två och har LPI. Hon har även ställts ut en del. Men eftersom hon har sån speciell färg utmärker hon sej. Hon går alltså bäst för holländska domare.

Ztina fyllde ett i år. Och är ett riktigt busfrö.

[jakke94]
0

har ingen men skulle gärna vilja ha en, dem värkar trevliga hundar ..
är har bott en tillfälligt då jag hittade den ute i vår trägård en morgon :P men ägaren lyckades vi få tag på efter någon timme :P

visa gärna bilder på era schappendoes:P

Ricko
0

Min kompis skulle köpa en men det blev en långhårig schäfer<3 valp istället som heter Nemo <33

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

shigne
0

Jag har en liten schappistjej på snart 2 år. Hon är en fröjd att ha i familjen. Alltid glad, alltid full av bus…. Var på en rasträff där det var 17 schappisar i olika åldrar och kön. Vi gick en promenad och släppte lös alla hundarna så de fick bekanta sig med varandra och leka och busa.

Det gick hur bra som helst - blev själv lite överraskad att denna lilla ras är så godmodig, snäll och lätthanterlig.

Visst, de kräver, liksom alla andra hundar, en kärleksfull och konsekvent matte/husse - men jag lovar, du får tusenfallt tillbaka.

Själv gör vi ingenting nästan med vår schappis - ingen speciell träning etc. Vardagsträning och mycket ute i skog och mark, några utställningar etc. etc.

Det jag är lite fundersam över när det gäller schappis är att det innan vi fick hem henne, så sas det att pälsvården är lättsam - men jag tycker nog att det har och är lite jobb med. Allra helst vid pälsfällning och pälssättning, då den tovar lätt.

Jag har en hemsida för våra hundar, men har dock inte uppdaterat den på väldigt, väldigt länge (pga sorg i familjen) - men kika gärna in där. Där finns en hel del bilder att kika på….

www.freewebs.com/rusele24