Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1837 ggr
Ricko
0

Slutar? :/

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har funderat på att sluta. Vad tkr ni?

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Ricko
0

ps: Kopiera inte då det é min hund!!

destroyed
0

varför??

ingann
0

varför ska du sluta?

#1 När du publicerar en bild här så ger du upp rättigheterna till bilden till iFokus…  De bilder du inte vill att någon ska kunna använda bör du inte sätta in här:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

SaaraE
0

ja vad tycker vi. det är självklart upp till dig. Är det för att du har fått åsikter emot dig på grund av trådarna du har skrivit? Strunt i det i så fall. Tycker du ska vara kvar, här är alla välkomna men skirver man trådar får man vara beredd på att det kan komma motargument.

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

Ricko
0

Ja men inte roligt när många koppar mina bilder på Ricko&bullit(Mina hundar) och sagt att det är doms.. Jag råka lägga upp en bild i fel tråd.

Ricko
0

1# Hundvalp*

SaaraE
0

men välj då att inte lägga ut bilder från din dator. Det är lätt hänt och som hon ovan skrev. iFokus har bilderna.

KickanW
0

#5: Håller med! Det kan dock ske överallt på internet, inte bara här. Man måste ju inte lägga ut bilder för att skriva på forumet heller. Och om man vill det kan man ju märka dem med en logga!

Ricko
0

8# jaja men återgå till ämnet.. Varför/Varför inte tkr ni jag ska sluta?

KickanW
0

#9: Jag känner dig inte så jag bryr mig faktiskt inte alls. Förstår inte riktigt varför du startar tråden, eller vad du ens menar med "sluta". Du kan väl låta bli att kika in här på ett tag och se om du saknar det? Man behöver ju inte radera sin användare.

empan-hampus
0

Du vill att någon ska bry sig. Men jag tror ingen bryr sig om du slutar, spelar roll lixom..

ingann
0

#9 det är upp till varje medlem om de vill avsluta sitt medlemsskap eller inte.

Om det beror på att du fått mothugg i trådar så är det något man måste räkna med. Så är det i "riktiga" världen också att man inte får medhåll jämt och/eller svar på tal…

/Ingalill

Yessica
0

#12 Bra skrivet, håller med där till 100%.

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Mistle
0

#3 Att hon ger upp rättigheterna till iFokus innebär ju inte att alla andra har rätt att kopiera dem för det..

Ricko
0

Jag bryr mig väll inte om er heller -.-' Jag vet inte om jag ska sluta eller inte därför frågar jag er!! Har jag sagt att jag tror att ni bryr er eller?! Jag bryr mig inte om ngn annan heller så det var det samma(Förutom alla djur då, dom bryr jag mig verkligen om!) Ni(dom flesta) är som Amoz/Jissa på djur.nu kritiserar ALLT det är ju himmla störande -.-

ingann
0

#14 nej, men publicerar man privata bilder på ett offentligt forum får man nog räkna med att bilderna kan kopieras…

#15 Vem har kritiserat dig???  Vi har kommenterat din kritik, ja… vad hade du räknat med?

/Ingalill

Ricko
0

För sista gången är den ingen kritik!!!! Kan ni fatta det?!?!??! Det är en fråga vad ni tycker!!!!!!

SaaraE
0

Nu får du ge dig. Det är ingen annan som lägger ut sådana trådar eftersom att vi (även du) bryr dig väl inte om en okänd människa inte fortsätter att skriva inlägg här inne. Ta en paus härifrån om du inte är nöjd och lugna ned dej lite;)

Mistle
0

#16 Dock är det ju fortfarande olagligt..

Ricko
0

Jag är arg för vart jag än är på för sida finns det jobbiga personer som inte verkar ha ngt eget liv! Vill inte ha några mer kommentarer okej?!?!?!

ingann
0

#19 inte så länge den inte är copyrightskyddad med stämpel eller ligger på en copyrighted sida…

Nu har iofs Rico skrivit efteråt att den inte får kopieras men annars hade den varit helt offentlig…

/Ingalill

Mistle
0

#20 Du behöver väl inte vara så aggressiv?
Och, du kan heller inte välja vilka eller hur många som ska skriva i din tråd.

Mistle
0

#21 Men man måste väl inte skriva ut att den är copyrightskyddad? Det är det väl automatiskt? Så har jag förstått det i alla fall. Får väl ta och läsa igenom lagboken Tungan ute.

ingann
0

#23 icke skyddade bilder på en icke skyddad sida kan användas fritt.. så har jag fått det förklarat för mig av en jurist…

/Ingalill

Bleenda
0

#0 Ett sätt att slippa bildstölder är att minska ner dom, så dom inte är användbara om man stjäl dom. Så gör jag.

Jojsan
0

#24 Man behöver inte ha skrivit något på bilden eller skrivit att den är copyright skyddad, den är det ändå. Alla bilder man lägger upp är det, om man inte skriver att vem som helst får ta den förståss.

SaraC
0

När man laddar upp en bild här på iFokus godkänner man samtidigt att iFokus har tillåtelse att visa den. Men inte att iFokus har rättighet att använda bilden som de vill. Två skilda saker.

Det är alltid förbjudet att använda andras bilder om man inte har tillåtelse för det, oavsett om bilden har copyrightstämpel eller inte. Tyvärr är det ju så att en del tar bilder av andra ändå, även fast det är olagligt.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[jakke94]
0

TS: vad vill du ha ut av denna tråd egentligen ?
vill du se om folk bryr sig eftersom annat folk inte hållit med dej ?

är man ute på ett forum för att diskutera olika saker får man räkna med att inte alla tycker lika dant som dej själv.

Taci
0

Jo, jag tycker nog du ska sluta.

ingann
0

#27 okej… då har min bekant fått lära sig fel under sin utbildning då…

mitt svar var utifrån vad han berättat för mig om upphovsrätt på offentliga internetsidor…

/Ingalill

SaraC
0

#30 Det finns en artikel om upphovsrättslagen här.

Upphovsrättslagen innebär att du inte får vidarepublicera andra personers framställda material (artiklar, foton, musikalster, konst, dataprogram etc etc) utan dennes medgivande.

Kanske din vän syftade på de sajter där det är tillåtet att låna bilder?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

KickanW
0

Du frågade om vi tycker att du ska sluta eller inte. Vi har svarat och undrar (för att bättre kunna svara, och för att vi är nyfikna) varför du funderar på att sluta eller inte.

Exakt vad är det vi har gjort fel, vad är det du blir arg på oss för?

Gluskap
0

Jag är här för att prata hund, visa min egen och titta på andras.
Jag känner inte dig och bryr mig därför inte om du sticker eller inte.

På alla sajter finns det alltid någon som ska skrika ut att de ska sticka för det är så synd om dom, men sen är de tillbaka igen efter ett tag, så big deal.

BrightGloria
0

Vilken onödig tråd

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

empan-hampus
0

Sluta! Synd för dig liksom x) We don´t care!

KickanW
0

Jag tycker ni andra kan sluta upp med att skriva så taskiga saker. När jag skriver att jag inte bryr mig menar jag det inte på ett spydigt sätt utan helt enkelt "Tyvärr, men jag känner dig ju inte".

Zebben
0

Låser denna tråd. Det finns inget att diskutera över och jag hoppas att TS själv kan komma fram till ett beslut om hon vill vara kvar som medlem. Vill TS ha råd om hur hon ska göra, så rekommenderar jag att Du pm:ar istället. Men vi hoppas så klart att alla ska trivas hos oss!

empan-hampus
0

#36 Ooch.. hur vet du att vi andra framför det "spydigt då"

Jag bryr mig inte för att jag inte känner h*n och det blir ändå ingen större förändring på sajten..

Inlägget är låst för nya kommentarer