Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 4335 ggr
destroyed
0

hmm, blev lite fundersam..

Jag var inne på choklad.ifokus och tittade i en tråd där de sa att nougat är inte en sorts choklad. Är den då ofarlig för hundar? Jag bara undrar för min lilla tjej är galen i ballerina och dubbelnougatOskyldig

AnneN
0

Jag har inte koll på vad nougat innehåller, men du kan ju läsa på förpackningen, om det innehåller kakao av något slag så är det inte så nyttigt eftersom kakao är det som innehåller teobromin som är giftigt för hundar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SaaraE
0

ballerinans botten innehåller ju chocklad eller är av chocklad smak så det är nog inge bra. jag skulle tro att dubbelnogaten med innehåller något sånt? (gissar hej vilt) eftersom att det trots allt smakar chocklad=D

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

destroyed
0

2# jo jag vet att den är av choklad och jag tycker också att det är lite knasigt nougat räknas inte som choklad och av det som jag läst så innehåller det nötter, kokosfett och florsocker sen finns det vissa som säger att det ligger choklad i det.. jag ska köpa en dubbelnougat och kolla

Bokskogens
0

#3 Du får gärna köpa en till mej också… *ler* Jag äälskar nougat!
Men vad det innehåller har jag ingen aning om.

Vattnadal
0

Nougat är gjort av nötter, och är inte choklad, då kakao måste vara med för att det ska vara choklad.

Tyvärr är det knappast nyttigt som hundgodis ändå, då det är massor av socker i. Misstänker att hunden är lika nöjd av att få korv, torkad plodpudding eller annat mer lämpligt hundgodis.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Pia-Lena
0

Det är halten av kakao som avgör hur farligt det är för hunden,  mjölkchoklad är alltså mindre farligt än mörk choklad (som ju har en högre kakaohalt) Nougat innehåller troligtvis mer av andra ingredienser än av kakao och är troligtvis inte lika farligt. Men kanske fördenskull inte helt nyttigt för hunden ändå.

Vattnadal
0

Nougat innehåller ingen kakao alls, om det är ren nougat.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

destroyed
0

det står att det innehåller socker, hasselnötter, vegitabiliskt fett, mandel, kakaomassa, mjölksocker, kakaosmör,skummjölkspulver, vasslepulver, smörfett, emuguleringsmedel och aromer

Gerbilflicka
0

Varfor skulle man vilja ge ballerina eller nougat till sin hund? Jag fattar inte. Jag vill knappt mata mig sjalv med det, annu mindre ge till min hund!!

destroyed
0

5# Jag vill veta vad det är hon tycker om eftersom hon helt enkelt inte gillar vanligt hundgodis eller hemlagat fö den delen heller. Så då fick jag tipset att testa med allt. Lek funkar inte för henne heller för då tappar hon koncentrationen och kommer aldrig tillbaka till att kunna träna. Just vid ett tillfälle så slängde min systerson en ballerina och hon slukade den utan problem och allt med nougat har hon varit galen i ända sedan hon kunnat äta, därför vill jag veta om det är giftigt

SaaraE
0

Ballerina innehåller kakao, det är inte bra. Nogat, eller vad det nu är för godis vi äter är inte bar för våra hundar. Det är inte gjort för att våra hundar ska äta det.

destroyed
0

11# jag är mycket väl medveten om det men, om jag vill se vad det är hon tycker om så är det väl upp till mej precis som det är upp till er om ni vill ge dem lever eller blodpudding

ingann
0

Vit choklad innehåller inte teobromin och är därför ofarlig för hundar:) (står så iaf på giftinformationcentralens hemsida..)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

SaaraE
0

självklart är det upp till dig vad du vill ge din hund. Det var inte alls så jag menade:)

destroyed
0

14# bra, då är det löst:)

13# jo jag förstod det, eftersom det innehåller inget kakao