Cesar Millans film?
Har någon sett Cesars film? Min kille såg den och tyckte den var helt underbar. Det är inga fall i filmen utan den pratar bara om energin man utstålar till sin hund..
Jag gillar inte cesars metoder tycker verkligen inte om dem speciellt efter att han gjorde halsbandet. Men just energi och tankesätt kan jag hålla med honom om lite grann..
Ni som har sett den vad tyckte ni och ni som inte har sett den skulle ni tänka er att se den?
Jag har inte sett filmen, men om hans energi och det han talar om tycker jag är självklart, är jag stressad/rädd/arg påverkar det självklart mina hundar och även övriga i familjen.
Jag gillar inte heller Cesars sätt att jobba med hundarna, tycker han fokusera alldeles för mycket på att strypa sina stackars offer. Sen gillar jag ärligt talat inte ägarna som är med heller! Det är ju helt ofattbart hur många av dem som "går nån gång i veckan på promenad" och har sina hundar instängda i bur(!) när de inte är hemma. Varför ens ha hund då? Skaffa en vandrande pinne, eller en hamster som man kan rasta inomhus(och ändå gosa med)!
Inte undar på att de får problem….

1# håller med, många av dem problemen som han tar upp hade jag redan satt stopp för när dom var valp.. Och vissa får ju inte alltid den mentala aktiveringen de behöver och då hittar dem på olater istället

Jag tycker Cesar är bra. Okej, han tar i liiite väl ibland. Men hans program har hjälpt mej en hel del att förstå min hund bättre. Doc känner man sej ju fortfarande som en nybörjare i jämförelse med honom…
Som #2 skriver; Vissa får ju helt enkelt inte motion och mental aktivering å då tror jag dom flesta problemen uppstår.
Jag tror inte att det handlar så mycket om att träna bort en massa problem, bättre är väl att hitta grundorsakern till problemet, eller vad tycker ni?

Det är ju en helt annan syn på hundar i USA, skulle tro att behandlingen beror på det, vi har ju inte problem med gatuhundar och så.
Jag tycker Cesar är helt fantastisk, jag kan inte fatta hur man kan säga något annat. Kolla vilka underverk han gör med hundarna, han får ju riktigt vidriga fall ibland. Vad är det för fel med hans halsband?? Det är ju allmänt känt att man kontrollerar hunden bättre om man flyttar upp halsbandet, skulle inte tro att detta halsband används mer än i träningssyfte, liksom nosgrimma, sele och dyligt…
Okej, han använder elhalsband, men används det av en person som vet vad han gör så kan det vara väldigt effektivt för att uppnå rätt resultat. Dom visar ju inte det i tv pga att inte folk ska göra saker dom inte kan… Skulle aldrig för mitt liv kunna tänka mig att han gör något som är skadligt för hundarna.
Jag tycker att han är otrolig och är Fredrik Steens motsats, han har ju en helt annan syn som jag tycker är helt fel.
Får FS en hundaggressiv hund som han är ute och går med, så möter dom en hund, då säger han åt sin hund att sitta, sen spelar det ingen roll hur hunden beter sig, stirrar, låter, bara vill vill vill flyga på hela tiden… FS är nöjd så länge hunden har arselet i backen…
CM därmot skiter fullständigt om hunden står, sitter eller ligger så länge som den är i rätt sinnesstämning… Detta anser jag att är ett mer harmoniskt och långvarigt synsätt.
Cesar Millan är bäst!

Vilken film?!
#1 om du bara visste hur många i Sverige som stänger in sina hundar i burar när de inte är hemma/sover… Trots att det är lag på att inte göra det…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Det där med bur gör mig kluven… Min hund blir ganska otålig när jag inte är hemma, hon får myror i arselet skulle man kunna säga, hon tuggar på saker, river runt, gräver där hon kommer åt bland kläder liknande. Sätter jag in henne i buren när jag åker så lägger hon sig lugnt ner och sover, jag har kikat på henne genom fönstret och så, så jag vet att hon gör det, hon går självmant och lägger sig där med även om jag är hemma. Så hon känner sig trygg där.
Nu hör det till saken att jag jobbar hemma, så vi pratar stunder när jag åker och handlar och så, oftast följer hon med, men ibland går det ju inte. Buren är stor så hon kan med lätthet gå runt och hon har en vattenskål i den.
Är det då fel av mig att ha henne där när jag inte är hemma?
#7….det tycker inte jag. Gustav har sin hörna med där han går o lägger sig..o känner fullkomligt lugn. Han sover även där om natten. Han vägrar sova någon annanstans. Min pappa var hundvakt vid ett tillfälle då vi inte var hemma. Han tänkte att Gustav kunde få sova i hans rum om natten….men Gustav pep tills han släppte ut honom så han fick gå o lägga sig i sin sovhörna.
Det känner man nog bäst själv vad ens hund trivs med och inte.

#8 Jo, jag känner helt klart att hon trivs bäst där, men tanken på att det är olagligt att ha henne i bur gör mig förvirrad, jag förstår inte varför det finns en sån lag…
#9 skulle du vilja bli inlåst i sovrummet för att inte kunna röra något om ingen annan är hemma? Du trivs antagligen i ditt rum eftersom du troligtvis sover där på nätterna. Skulle någon mot förmodan låsa in dig där varje gång de går skulle de bli anklagade för olaga frihetsberövande…
Man kan begränsa rörelseområdet utan att sätta dem i bur. Låt henne gå i köket eller nåt med ett kompostgaller i dörröppningen i stället..
Det är stor skillnad på att hon ligger i buren när den inte är stängd än att du stoppar in henne där och stänger…
/Ingalill

#10 Jag tror inte att en hund och en människa tänker på samma vis, eller jag VET att en hund och en människa inte tänker på samma vis…
OM hon nu skulle vara lugn av att endast vara instängd i köket och lägga sig och sova, tror du då att hon mår sämre av att sova i en bur än att sova i ett kök?
Hon river kompostgaller, klöser på dörren, tuggar på skor, bordsben osv när jag INTE är hemma. Har jag henne i buren så ligger hon tryggt och sover. Men du tycker alltså att jag gör fel?

Håller hon på så även om hon har blivit aktiverad innan och är trött?
För mig låter det som att ensamhetsträningen inte sitter helt…

Jodå, hon gör det mest av vrånghet för att jag inte tar med henne… Hon är självständig i övrigt så det är inte pga av nervositet, det räcker med att jag skjutsar ungarna på dagis i 10 min så har hon hunnit tugga av ett par skosnören eller så. När jag kommer hem så tittar på mig och menar på att "jojo, sådär går det…" Hon har en ganska udda personlighet…
Men som sagt, i buren bryr hon sig inte om att försöka hitta på något, hon har en bädd i buren som hon garanterat hade grävt sönder om den inte legat i buren och hon inte hade varit instängd, alltså om både hon och bädden varit i köket, men hon har inte rört den.

Oj, vi kanske har kommit ifrån ämnet lite, ursäkta…
#11 ja, jag tycker du gör helt fel..
och precis som du säjer så tänker inte hundar och människor likadant. Hundar har inte den förmågan att göra något "av vrånghet" eller mena på att "jojo, sådär går det"…
Hundar lever i nuet, så jag måste hålla med #12 i att det verkar som att ensamhetsträningen inte sitter eller att hon är understimulerad innan hon lämnas ensam…
/Ingalill

Ok, då går våra meningar isär. Vi jobbar ganska mycket tillsammans och har väldigt bra kommunikation och jag är väldigt säker på att jag skulle märka om hon inte mådde bra. Men det som funkar för vissa kanske inte funkar för andra.
Och jo, hundar kan vara vrånga, jag lovar…

Hm mitt inlägg försvann nog…
Men kan någon berätta vilken film det är som menas i första inlägget?!

Jag tror att han bara har gjort en film… Kommer inte ihåg specifikt vad den heter, sök på någon filmshop. Jag har sett den på stan med… Om jag inte har missat att han har gjort fler förstås.
#16 ja, hundar kan vara vrånga.. i den mening att de inte gör som du vill just vid det tillfället.. därifrån till att göra något av vrånghet efter du lämnat henne är steget stort.. en hund har inget tidsbegrepp så att du är borta 5 minuter eller 50 minuter gör ingen skillnad för dem.
Jag tror att anledningen till att hon lägger sig och sover i buren är för att hon ser att hon inte kan komma därifrån så hon har inte mycket att välja på.
/Ingalill

Hon skulle kunna leva runt, tugga sönder bädden eller vattenskålen bl a. Varför gör hon inte det?
För att hon är instängd….
/Ingalill

Öh, hon har dessa grejer I buren…
Jag älskar Cesar Millan !
Tycker han är bäst och skulle gärna se hans film….har läst boken.
Har inte själv använt en bur till hund men varför inte…..beror helt på hur den används. Det var väl ganska poppis för några år sedan?.
Sedan tror jag på att vissa raser är mera "vilda" och hittar på hyss….
Har tur nu mina är lugna…men annat var det med min första hund….hon åt upp skor hela tiden =0) en vild dalmatin som ändå fick en massa motion och stimulans, jag jobbade på en ridskola och hon var med mig hela dagarna och när jag var ute och red.
Jag gillar lite grann av det han gör.. Alla el halsband, halsband med taggar inåt, el mattor o.s.v gillar jag inte!
Men hur han visar vem som bestämmer och sådär tycker jag är helt rätt.
Jag har aldrig hört att han använder dessa metoder. Är det elaka rykten eller sanning….det kan man fundera på…….

Jag känner en som har en kompis som har gått som lärling hos Cesar, alltså hos honom i USA. Hon säger att han kan använda metoder som inte syns i TV. MEN han gör inget som skadar hundarna och han är ett proffs på det han gör.
jag visste inte att det fanns en film men jag gillar hans metoder helt och hållet….
Det här med el halsband och el mattor och även halsband med taggarna inåt har han använt i programmen som visats på tv! Så det är sant..

Jag har sett de flesta program, trodde jag, men detta har jag missat, jag har aldrig sett det.
jo, han har använt el och stackel… elen använde han för att lära en hund att skallerormar är farliga, stackel använder han OM ägaren har ett.. alltså inget han tar med sig själv.
sen är ju saken den att det är lagligt i USA till skillnad mot Sverige. (tycker självklart det är bra med förbudet, så ingen behöver haka upp sig på det)
Vi är bättre på vissa saker i djurskyddet och USA är bättre på annat så att klaga på deras lagliga metoder ger inte mycket.. Dessutom används stackel en hel del i Sverige också…. Annars skulle nog inte stackel/stackellänkar fortfarande vara en storsäljare på www.dogsecurity.se/butik/halskedjor-stackel-6/
/Ingalill

Jo, just det, det där med ormen hade jag hört fast inte sett det själv, det hade jag glömt…
Men vad är en elmatta?
Inget svar på varför hon inte tuggar när hon är i buren?
det missade jag att du skrivit… antagligen för att hon inte vill ligga mitt i det söndertuggade på en så liten yta… i det fria kan hon lägga sig på ett annat ställe när hon tuggat klart..
/Ingalill

Nja, tror jag inte stämmer, hon har tuggat på sin nattbädd i vårt sovrum utan att bry sig och buren är inte direkt liten, jag skulle lätt kunna få in två hundar i hennes storlek utan att dom skulle behöva trängas..
Jag är övertygad om att hon inte tuggar för att hon trivs med att jag inte ger henne den valmöjligheten om du förstår hur jag menar.
jag tycker iaf det är fel att stänga in hundar i burar…
dels för hundens skull och dels för att det inte är okej att bryta mot lagar efter eget tycke.
Du bryter mot den lagen av dina skäl, alla andra som bryter mot olika lagar har också skäl, men är det okej?
/Ingalill

31….elmatta kan man använda om man vill lära hunden att inte hoppa över ett staket tex. Du lägger mattan efter staketet och då hunden försöker hoppa så trampar den på elmattan…….inte roligt.
Har sett att Millan använder den och stackel och elhalsband……*tummen ner*
Enligt lag är det förbjudet att stänga in en hund i bur….utom i vissa situationer som tex utställning…..
Vill bar lägga in en liten flik ang bur. Jag har haft stora problem med min hund. Hundspykologerna som jag gått till för att försöka förstå och hjälpa min hund har alla sagt samma sak. Hunden är trygg på det området.
Jag har ett typiskt sådant fall. Ende gångerna jag någonsin lämnar hunden ensam är vid ensamhetsträning ofta och mat handel nån gång i mån.
Att han har sönder saker när jag går är ett problem i sig men inte det stora verkliga problemet. Han får tok panik dreggel, skakar och kan inte ens äta eller dricka.
Saker går sönder. Men det kan jag ta. Däremot så skadar han sig själv. Rivit av listen bredvid dörren och fått in spik i tassen, rivit sönder läppen på dörren han hade sönder. Och liknande ting.
Inte så att jag vill använda bur. Men jag måste för att han inte ska skada sig under de få gånger jag behöver handla.
Blivit tillsagd att börja med bur och ge han mer och mer utrymme efter ju tryggare han blir. De ifrån ny examinerade hundtränare som startat eget och ifrån hundspykolog. Inget jag bestämt själv.
I buren är han så pass lugn just nu att han kan dricka vatten. Äta klarar han inte ensam. Men vatten kan han äntligen dricka som han inte kunde innan om ingen var hemma.
Så nu efter ett halvår med buren så har vi avancerat till ett rum. Det tar sig, man får backa rätt ofta och börja om.
Men utan hundbur så hade han haft ihjäl sig själv.
Ännu mardrömmar efter han fått en står hall spegel över sig. Eller den där spiken när han var tvingad till sko under en tid. Aldrig haft en svårare hund att få med ut på promenad.
Cesar ser jag inte på så ofta. Går hellre på en tur med hunden än ser på tv.
Men han har gett många bra tankar och lite annan syn på saken i vissa lägen. Att han använder de metoder många inte gillar tror jag beror på att det är lite anorlunda att vara hund ägare i Usa än i Sv. Han verkar inte vilja hundarna illa.
Det jag gillar är att han hela tiden säger att det är ägarens sinnesstämning som är en större del av problemet. Vilket det är och vilket inte kan upprepas en gång för lite.
Men alla kan inte sortera ut vad de ser och testar hemma på sina egna hundar.
Finns en miljon sätt att uppfostra en hund på. Alla måste hitta just sin egen väg på varje hund man har.
Men genom de hundprogram som går om hundträning så får ju fler upp ögonen över att de kanske borde tänka lite mer än att bara höja rösten och att det inte faktiskt bara är hundens fel. Vissa kanske tar åt sig lite väl av allt som sägs, men tror i det stora hela att många får upp ögonen att de kanske borde lyssna mer på hunden.
Jag tror inte på speciella hund halsband för att träna en hund. Stryp, cesars speciella osv.
Jag kan använda halti när jag ska gå in på t.ex central station i sthlm. Men det är för min egen bekvämlighet för jag inte orkar ha koll på stirrig dragande hund och packning.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Han har gjort fler än 1 film

Fast det är ju bara en film, två av dom är ju säsongsavsnitt…
okej… jag gillar hans metoder, dom är bra jag fick min hund som man inte kunde gå ut med att min lilla syrra som är 6 år kan gå ut med honom ibland.

halsband med taggar innåt har vart med i hans program men det är inte han som satt på dem det är ägaren och han har alltid tagit av dem innan han börjar arbeta med hunden. . . och säger
-detta behövs ej längre.
Om nån får reda på va filmen heter jkan ni väl skriva ut det

40……Han har tränat hundar med stackel på som ägarna satt ditt. Ibland har det hänt att dom har åkt av men för många gånger har dom fått vara kvar……..
Jag kollar ibland på både Milan och Steen, sen plockar jag godbitarna….om jag ser några. Var och en måste ju få tycka vad dom vill naturligtvis om dessa herrar utan att få på skallen…..

filmen heter people training for dogs..
Lite ot men angående burar till hund så finns det tyvärr många som låser in sina hundar i bur i Sverige med.
Hade en kund som ringde när jag jobba i djuraffären innan i våras och frågade ifall vi sålde burar till valpar. Förklarade att det fanns valphagar och då sa hon att det skulle vara en hel bur med tak och botten och allting när hunden gjorde sina behov så det inte blev skitigt på golvet och så att valpen inte kunde komma åt hennes katter.
Sa då att det inte var tillåtet att låsa in en hund/valp så och att det inte fanns att köpa, då skrek hon något och slängde på.

Hm, aldrig sett, bara sett säsongfilmerna…
Var kan man hitta den??

#41 ok de har ja missat har bara sett de gångerna han har tagit av dem. . .
Här finns det fler filmer av honom tror people training for dogs finns med där. http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_d?url=search-alias%3Ddvd&field-keywords=people+training+for+dogs

Jag tycker inte det är några alls fel på CM.
#1 Hans program är mycket bra, och visst det är många/alla i ahsn program som gör helt fel med sina hundar. Det är väl oxå det som gör hans program så bra, han tar de fetaste och största problemen han får tag i som han kan göra program utav. Och han löser problemen.
Han kan ta i rätt så hårt ibland, men det hjälper ju! (?)
Mångaar olika metoder, jag tycker han tar i lite väl ibland, men jag tycker oxå att det gör honom så bra som han är. Jag har själv haft lite nytta av vissa saker jag sett i hans program.
Doc inte de hårdare grejerna, men jag har mjukat till dom lite men ändå visat att det är mig hunden ska lyda.
jag funderar starkt på att gå över till hårdare metoder på min mormors hund som skäller på allt och kan även bita om man rör den. Den hunden har jag tänkt att sätta på plats och försöka lugna ner med hjälp utav hans hårdare metoder, då hunden aldrig haft några speciella regler att leva efter.
Ja, jag måste då säga att jag håller med #4. Tycker Cesar är jättebra! Han har lärt mig väldigt mycket när det gäller hundar, energi och olika tillvägagångssätt.
Fantastisk :)
//Helene
Medarbetare på Days Of Our Lives
Jag har min stora hund i bur på natten och när jag inte är hemma, han är 1 år och har haft den sedan han var liten. Han går själv in och lägger sig i den när jag är hemma med dörren öppen, han GILLAR DEN. PUNKT SLUT! Var står det att det är olagligt? Sjukt fjantigt i så fall, vi har väl hästar i boxar eller? Ska det oxå vara olagligt kanske? Eller kossor, får osv osv.. Nån "djurrättsaktivist" som kan svara på det??
Inte meningen att förstöra tråden, sorry 

Du får ha hunden i box, där det är normal takhöjd, om måtten stämmer med hundens storlek. Bur för hund är inte lagligt. Lagen finns inte för att djälvlas med oss snälla, utan för att de ska kunna sätta dit de som har hundarna i bur jämt.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

*49……Om du har hunden i bur på natten med dörren öppen är det okey men stänger du dörren så bryter du mot lagen….bara och gå in på Jordbruksverket.se och läsa….
Håller med *50 det är inte för att jävlas med dig som person utan det är för att se om våra djur……
#50 Hunden i box? Ja den är ju stl av ett liten rum för en hund men i jämförelse med hästens stl eller kossan stl så är deras yta i jämförelse med min hunds yta ganska liknande eller hur?!
#51 Okej har ärligt talat aldrig ens hört att det skulle vara olagligt men men okej är det så, så är det så.. Inte relevant för mig personligen. Det är viktigare för mig att veta att min hund trivs och mår bra. Vill någon komma och kolla min hund så välkomnar jag dom med öppna armar, min hund är den lyckligaste hunden på jorden och älskar buren oavsett lagen.. Det är viktigast för mig iallaf..
Det är bara bra att ni ser om djuren och dom som har sin hund i bur dygnet runt eller av tvång borde sättas i bur själv om inte värre jag håller med till 1000000% MEN man kan på ett annat sätt än vissa ovan nämna detta och ta reda på vad det är för person man diskuterar med innan man "trycker till" person..Detta gäller ej #50 och #51 då detta var vuxna svar på mitt annars arga inlägg..
OT: personangrepp är oxå olagligt…
#52 jag antar att du riktar dig till mig…
enligt mig finns det ingen anledning att ta reda på vad det är för person man diskuterar med… oavsett vem det är så är det likväl olagligt… skulle så kungen låsa in sina hundar i bur så skulle jag säja till honom om det…
varför inte avskaffa alla lagar om man ändå ska kunna bryta dem efter eget tycke?
/Ingalill
Han brukar väl använda det ägaren anser vara bäst ibland? eller har jag fel. sen halsbanden med taggarna är ju inte farliga om man anväder dom på rätt sätt sa han

55…..du kan inte använda stackel på mer än ett sätt och här i Sverige är det förbjudet…..hemska saker
#55 det används fortfarande i sverige tyvärr…
/Ingalill

#55 precis han använder det ägarna tycker är bäst ibland, ibland för demo ibland för att han testar hur hunden fungerar med de metoderna för att han ska finna en förklaring till beteendet. Ser man inte hela programmet eller hör halva rykten kan saker misstolkas, de halsbanden med taggarna är inte farliga de är bara grymma, när man drar så åker trubbiga taggar in i halsen på hunden, skadar inte men gör ont och är fruktansvärt obehagliga, här i sverige går de halsbanden under djurplågeri (med all rätt)

*57….Jodå jag vet att det finns här i Sverige och används. Skulle jag snubbla på någon som använder det så vete håken vad jag skulle ta mig till. grrrrrrrrrrrrr
*58…..Nej halsbanden är inte farliga men otroligt grymma (som du också skrev)
# 58 som du säger sen byter han ju halsband ? Om man använder det på rätt sätt är dom inte så grymma sa han.

Stryphalsband då?
Det har jag på min hund. Doc behövs det knappt… men utan ska vi inte tala om…
#61 jag tycker det är skillnad på stryphalsband och stackel. Fast det förstås använder man det som cesar gör ibland och bokstavligen stryper sin hund med det, så vet ja inte, usch och fyyy

#62 - Jo, men vovven väger typ 45kg så jag orkar ju då inte strypa honom… Med lyftkran kanske…
#63 haha, jag menade inte till dig, jag menar som Ceasar brukar göra. Fast utan lyftkran då

Jag tycker att folk fokuserar på fel grej med el halsband och sånt. Ceasar gör ju det inte för att vara elak! Han ville ju lära hunden att inte gå fram till ormar. Tycker ni att en stöt är värre än ett möjligtvis giftigt ormbett? Det tycker inte jag i alla fall.
El mattan var ju för att hunden inte skulle hoppa ut och bli påkörd. Det som är "bra" med en liten stöt är att det inte skadar hunden, det är bara obehagligt. Det vet man ju själv…När man var liten och råkade snudda vid ett elstängsel, man lärde sig på en gång att inte röra den igen.
Halsband med taggar använder han ju på hundar som är extremt agressiva (vad jag har sett i alla fall) under den första perioden av träningen. Sedan när han börjar få nån kontroll över huvudtaget så byter han till sina vanliga nylonkoppel (utsällningskoppel typ). Så tycker ändå inte att det är så farligt.

Fast jag envisas åter med att säga att det inte är snällt, utan riktigt plågsamt, att ha strypsnara högt uppe på halsen som han har. Det trycker direkt på känsliga oskyddade nerver. Varför tror ni annars att hundar som är så understimulerade och inte alls kan gå i kopplet trippar fint bredvid honom och när han knyckere till i det visar de hela registret av lugnande signaler.
Man KAN träna hund utan el, stackel, stypsnara under öronen, slag, ryck i kopplet osv. Det tar lite längre tid, men ger ett bättre resultat då hunden ex via operant inlärning får lära sig på egen hand vad som lönar sig.
MVH Elin

Jag har inte mycket att ge för CM överhuvudtaget, vill inte ens uttrycka de ord jag känner för hur han kan behandla hundar.
Visst jag kan hålla med om vissa sinnes/energi-grejer men det är lite..
#4 Och jo.. hans halsband gör skada. Att det är effektivt att sätta upp halsbandet högt beror på att där sitter nerver ytligt och oskyddat. Tryck på dem orsakar en väldig smärta för hunden!
#52 Men varför har du din hund i buren då?
- - - - - - - -
http://doolon.wordpress.com

Men en sak gör han faktiskt bra, han ser till att hundarna i alla fall får komma ut på promenader. Att det sen är i korta koppel utan att nosa, är ändå bättre än inga alls!
MVH Elin
3# samma här om allt du skrev. Hans metoder har hjälp min skit mycket, ingen av hundarna drar m.m och hans " schht" Svårt att skriva för det utalas annurlunda. Men iallafall har det ljudet hjälpt mig såå mkt, jag kommer fortstätta med det, det är en sak som är säkert !
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Jag älskar CM!! Har inte sett hans film/er men vill absolut göra det!
Angående att stänga in hund i bur så känner jag mååånga som gör det när hundarna är ensama och på natten! Men hundarna känner sig ju trygga där, det är ju deras plats! Och dom hundarna har haft så hela livet från uppfödaren till nya ägaren sen som fortdatt med detta då hunden är som tryggast där!
Har oxå hört en hel del hundmänniskor såsom hundpsykologer/instruktörer/uppfödare bla, som rekomenderat bur åt vissa hundar!
Själv e jag e lite kluven,jag skulle nog inte kunna ha det så..inte över natten då jag vill ha min hund i sängen brevid mig! Men hundarna som har det så är ju långt ifrån olyckliga eller nåt åt det hållet!!
Ursäkta TS!
#67 För att han är uppväxt fr uppfödaren med den och trivs i den. Han har alltid haft och kommer alltid att ha. När han var liten hade han den istället för att sitta i valphage.. Han htuggade sönder ALLT när han var liten och fick inte riktig ro när han skulle sova men så fort han var i buren somnade han och sov hela natten och det från ung ålder.. Dessutom så är han av större starkare ras än min andra hund som är Chihuahua och jag vill inte riskera att dom hamnar i bråk då den större kommer i den åldern då han kan börja ifrågasätta den lilla. Vill han så gör han slarvsylta av min lilla, båda hanar. Dom är dock bästa vänner och sover uppe på varandra MEN det kan hända något och då vill jag vara med.
#70 Jag har likadan erfarenhet av bur, aldrig träffat någon som reagerat så starkt som vissa.. men som jag skrev tidigare, det är bra det oxå så det inte missbrukas. Men dock ska detta påpekas utan påhopp!!
Sorry TS, totalt kap av din tråd nu..
I det ämnet kan jag säga att jag tycker han är mycket duktig och många han hjälper har problem just för att dom "tycker synd" om hunden.. Man kan vara hård utan att vara elak!

inga problem! Fortsätt att diskutera det är okey med mej!