Hundar iFokus

Hundar

Etikettpresentationer
Läst 647 ggr
[helenal]
0

nu är hunden hemma!

Han är så liten och söt:) han har inte skällt någonting, utan han är rätt tyst:) han är väldigt tillgiven och går efter mig hela tiden. katterna går efter honom,men dem har inte fräst…:)

[helenal]
0

nya bilder finns i fotoalbumet

Tezza
0

ÅÅ vad roligt för dig!! Ska in å kika på bilderna nu, de vill man ju inte missa:)

Lycka till med din hund!

[helenal]
0

hehhe.. kika på du;)

Faxlin
0

Vad roligt för dig. Lägg gärna ut någon bild här med ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[helenal]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hugo bebis

[helenal]
0

hugo åttA VECKOR

[helenal]
0

HUGOS MAMMA

[helenal]
0

HUGO NU

[helenal]
0

KATTmaten tog slut så jag va tvungen att sticka och köpa ny, ringde uppfödaren och frågade om hon trodde hugo skulle klar av att vara själv i tio minuter och hon sa att jag får träna honom och tt d inte va ngra problem.. nör jag kom tillbka hoppade han upp i min famn viftade på svansen och pussade mig:)

jag köpte även oxkött stänger till honom som han ska få varje lördg en dag i veckan,e e ju lördag idag;)

[helenal]
0

hugo

Juliette-
0

Härligt lycka till med din fjärilshund ;) pappisar är bra söta.. fast jag tror ju inte jag skulle lämnat min hund ensam samma dag jag hämtat den och till djuraffären får dom ju faktiskt följa med :)

[helenal]
0

mm men jag köper i matäffaren,djufföären e stängd.. men tips på bra ensamträning?när ja skulle på toaletten,pep han för fullt…

AgnetaK
0

Att gå på toaletten eller in i ett annat rum utan att hunden följer med är ju faktiskt ensamhetsträning det också, det tänker man kanske inte på. Åtminstone så här i början.

Bästa tricket tycker jag är att när man kommer hem/tillbaka inte göra någon "affär" av att man plötsligt dyker upp igen, utan att det är helt normalt att man kommer och går. Låter kanske kallsinnigt, men när jag ensamhetstränade min valp så ignorerade jag honom när jag kom hem, hade jag handlat gick jag först in med kassarna, tog av mig ytterkläder, och sen kanske klappa hunden, men inte översvallande. Han är numera jättecool när jag kommer hem, det är "no biggie" för honom. Jaså, där är du, liksom.

Lycka till!

[helenal]
0

hehhe.. rätt svåt när han gnydde och flög på mig1:D men jag sa bara hej, klädde av mig… men det  eju hans första dag här det e kanske inte så konstigt

Kristina-
0

Lycka Till med lilla Hugo !