Olycka
Igår körde jag på en hund av rasen någon slags jakthund. Hunden kom utrusande från skogen och vart träffad mitt på kroppen. av bilens kofångare Hunden ruska bara av sig och sprang nerför en backe så nå brötnaben var det inte. Men jag hannt inte se vars den tog vägen men jag knacka på dom visste att det var grannen nedanförs hund. HUnden hade bara sprungit rätt in och lagt sig. Fick inte komma och kolla. Dom fråga om det vart skador på bilen! Inte vet jag sa jag ville mest kolla vovven ja och sen förstår jag inte dom var så förvånad att jag hade STANNAT!? Gör man inte det då? Kolla hunden
Dom har i alla fall ringt idag hunden hade klara sig och det var bara ett skrapsår på benet och den ville inte upp till vägen igen
// Ulrika
Medarbetare på Frivillig arbetare, sorg ochMatlust En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. Man behöver inte veta allt, men man kan ta reda på det!

Usch och fy!!
Det är min mardröm att köra på någons djur! Hoppas att du klarade dej bra från chocken.
Självklart vill man stanna och kolla hur det gick!
Något min inpräntade i skallen på mej när jag övningskörde var att kör man på vilt som springer vidare ska man markera ut platsen om det behövs eftersök.
#0 Hoppas allt gick bra.
För det första så ska inte en jakt hund eller överhuvudtaget en hund vara lös i skogen nu när det är BB. Massor av djur föryngringar. Det finns det en lag på.
Och när en jakthund eller vanlig hund blir påkörd, så blir föraren oftast så rädd att den åker vidare. Den tror att den blir skadestånds skyldig och så vidare. Alla hundar är oftast försäkrade, så det är inga problem.
Det var jätte hyggligt av dej att följa upp olyckan och ägaren kan ju också blivit chockad, därav det underliga reaktionen.
Härligt att allt gick bra. Hoppas ägarna fick sej en tankeställare och ser till vovven lite bättre efter det här

oj, jisses, min systers kille körde på en stor hund för några år sedan, ägarna hade nollkoll på hunden och sket fullständigt i vad den gjorde. Dom blev nästan lättnade över att hunden dog verkade det som sa han iaf.. det är hemskt.. hoppas att du klarade dej bra.. håller med 1# ens värsta mardröm är att köra på någon annans djur
Ja hunden är ju mycket viktigare än bilen såklart!!
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se