Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 2033 ggr
ms-mee
0

Blodpudding

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni som torkar blodpudding i ugn, hur förvarar ni bitarna för att de ska hålla som längst?

Torkade för ett tag sedan, väldigt uppskattat så det ska självklart göras om. Men tycker dom blev dåliga väldigt fort :/ Hade dom då i en burk ståande framme. Ska man kanske ha det i kylen?

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

anaprincess
0

Hur gör man torkad blodpudding?

grinar
0

Vaför torka blodpudding?

Zebben
0

#1 Du tärnar blodpudding. Lägger ut dem på en plåt och så in i ugnen. Sätt ugnen på ca 100 grader och så låter Du blodpuddingen stå inne tills de har en torr yta. Idealtet är att få en torr yta på de tärnade bitarna, men att det ska vara mjukt innehåll. Så de är färska och goda på insidan.

Zebben
0

#2 För att hundarna älskar det. Fördelen med att "torka" blodpuddingen är att man kan ha det som belöningsgodis när man tränar utan att bli kladdig.

Zebben
0

Jag brukar förvara det i en microburk i kylen. Men det går åt rätt fort hos mig, då jag har två hundar.

ms-mee
0

#5 Okej. Jo, jag har också två, men av storleken mindre :P Så det går inte åt så jättemycket. Men då stoppar jag in dom där nästa gång :D

//Helene

AnneN
0

Du kan även frysa in dem i portionsförpackningar och bara ta upp dem ur frysen en stund före du behöver dem.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Zebben
0

#7 Har aldrig gjort det, men det måste ju fungera fint det med. Har aldrig ork att göra stora mängder. Av en blodpudding förpackning gör jag per gång. Även om jag många gånger laddar upp för att göra stooor mängd så orkar jag bara en plåt i alla fall.

Zebben
0

Sen måste man ju tänka lite på sina hundar också. De orkar bara sitta och stirra in i ugnen ca 2 h per gång. Skulle jag göra många plåtar innebär det för många timmar att sitta och stirra koncentrerat rakt in i en ugn. Mitt golv klarar inte heller den mängd dregel som uppstår. Obestämd

Juliette-
0

förvarar i frysen.. tinar fort när man ska till träning

anaprincess
0

#9 haha Tungan ute

alphinna
0

*9….Kastar över badlakan, hink och gummiraka……Skrattande

ms-mee
0

Haha :D Sist jag gjorde vart det två plåtar, vovvarna höll på bli galna :P Tur dom inte gregglar iaf ;)

Men ska nog ta och prova att förvara i frysen :D

//Helene

Buffen
0

I ugn jaha :) Här lär man sig ngt nytt. Jag har hittills bara lufttorkat dem. Tärnat upp små bitar på brickor eller tallrikar där de får ligga & torka & på ca 1 dygn är dem klara. Men kanske kan va bra med en snabbare variant nån gång, d.v.s. ugn :P

Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet

Zebben
0

#14 Ja, 24 h är lite väl länge att plåga hundarna. Tungan ute

Emaljoh4
0

Men hur man man veta när de är mjuka inuti?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

SaaraE
0

Jag har hört att blodpudding inte är så där kanon bra att ge i större mängder så som om man tränar och matar i dem jämt. Men hundarna verkar älska det, kanske vore värt att prova ändå.

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

Vattnadal
0

Jag kör det i micron, det går ännu fortare. Eftersom jag länge torkat korv där, så testade jag med blodpudding oxå. En tallrik med bakplåtspapper på, sen små biter bliodpudding och full effekt ett opar kinuter i taget till de är torra på ytan. MUMS sa Vidar och snodde alla när jag lämnade rummet!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter