Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 2552 ggr
Houdini
0

Labrador en presentation..

Med  anledningen att uttrycket, "en utställningslabb  går ju inte att använda till nå´t", har förekommit lite mer än sporadiskt i denna sajt  så känner jag att en raspresentation i bild (för en bild sägs ju säga mer än tusen ord, men fyll gärna på med ord och berätta om era egna labradorer, jaktlabbar såväl som utställningslabbar.

Jag hoppas med dessa bilder kunna motbevisa dessa skrönor.

Jag har till o med läst i en annan tråd att "utställningslabbarna kan ju inte längre räknas till jaktraserna"  vilket jag naturligtvis finner högst komiskt.

EN HUND MED FART LABRADOR SÅ KLART

(fast jag tycker nog båda raserna är väldigt fina).

Här kan du läsa mer om mina labradorer, en ras som passar till allt mellan himmel o jord. Det har mer med ägarens intresse.

http://trolltjarnbacken.se

Min jaktkamrat, Polly

Glad patrull

Går nog inte att sträcka sig nå längre än så här?

Fiiiiina!!!!!

Nelly som förlöpare, här är hon precis bortkopplad men har nog inte fattat det ännu….

Tjotte's Meant To Be "Polly" 5 Maj 2008

Jaktprov inoff.  Proffsdomare från Kalifornien var Mrs. Pluis Davern.

23/11-08 CERT; BIS -Jaktmeriterad i Umeå

Eftersök

Jättebra.

Stolt valp.  Very proud Puppy.

Landmarkering

*. .. ..*. . . . .. * ..*

.

. ..

…...

Hundarna på dessa bilder är naturligtvis utställningslabbar och fler bilder hittar ni på vår hemsida.

Houdini
0

*Putt*

Singo-Torpet
0

supper fina bilder :) ja vill också ha en "utställnings" labbe !!

Houdini
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den bruna tiken "POLLY" (Tjotte´s Meant To Be) vann i veckan VP för BÄSTA UTSTÄLLNINGSHUND 2008 av SSRK:s Piteåsektion.  Oj vad jag är glad o stolt.

AnneN
0

#3 vad roligt, grattis Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Singo-Torpet
0

grattis.. .

Gullan402
0

Grattis!!!

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

maaro
0

# 3 Grattis! Ser man en gul labbe oxå? (tassarna)

Houdini
0

Tusen tack.

#7   Tja, det beror på hur man ser saken.. hi hi..

Här är en bild på alla våra labbar.. två som apporterar och två som skäller älg..hi hi..

Alla lika trevliga. :)

Skämt åsido, det är en jämthund som du ser tassarna på  ;)

maaro
0

#8 Vilken härlig bild.

Skogsgumma
0

- När storleken inte spelar nån roll -

Våran labbkille på snart 5 år, här tillsammans med en av sina "kompisar".

kerstinjo
0

Med fläkt och fart - labrador så klart!

Kerstin 

mintcore
0

""Utställningslabbar"" jättebra till jakt, bara det att de faktiskt är mera avlade för utställning. De bli lättare feta ärligt talat och lättare ont i höfterna/benen.

JAktlabbar är tunnare och mera utsedda för att jaga då de är lite korsade med jakthundar på annat håll "/

Houdini
0

Lättare ont i höfter/ben ??

Var har du hittat sådan statisitk?

Houdini
0

Jaktlabbar har bla inkorsning av border collie!  Sist jag kollade var det ingen jakthundsras?

mintcore
0

#13 det är det jag har hört och läst . MEra än så kan jag inte säga. Har fårt höra det av en kompisa mamma som har 2 sta "vanliga" Labbar.

#14 Jaktlabbar är ens ingen egen ras än? de försöker bli men har inte gått igenom än.

Houdini
0

Läs igen..  Jaktlabbar har bla inkorsning av BORDER COLLIE! Sist jag kollade var det ingen jakthundsras?

Var har du läst detta om att labradorer lättare skulle få ont i ben/höfter?  Jag har själv haft "utställningslabbar" i 14 år och har än aldrig varit med om någon som har fått ont i höfter/leder!

Jag försäkrar dig om att de är välanvända hundar. Och ja, de är utställda med bra resultat för det.

Att sprida sådan felaktig information på ett sånt här forum är rätt oproffesionellt tycker jag, speciellt om källan är "en kompis mamma".

Houdini
0

Ja, så var dagen här och förbi då vi startade vårt allra första lydnadsprov.

Jag och Nelly (Trolltjärnbäcken Meant To Be Seen) startade i lydnadsklass I och fick ett andrapris med 150 poäng (hon råkade visst missa hindret).

Belöööning (eller sk labbespel!)

Fler bilder på vår hemsida:

http://trolltjarnbacken.se/

Houdini
0

Polly.. Tjotte's Meant To Be, gick sitt allra första lydnadsprov förra helgen med 191,5 poäng  ( 7st  10poängare av 9 möjliga, de andra två var 9 och 8,5)

Hon VANN hela provet (klass 1).

Hon har också ett andrapris på jaktprov och CERT på utställning.

Houdini
0

Glömde skriva att hon är Viltspår Champion också..  Skäms

Hennes Dotter fick i helgen Reserv-CERT på internationell utställning i Finland. Vann sin klass, Intermediate Class och blev Tredje bästa tik.

Nelly i Rovaniemi den 20/6-09 Reserv-CERT, BTKL 3, VInnare Intermediate Class.

Trolltjärnbäcken Meant To Be Seen, "Nelly" har också förstapris på Lydnandsprov klass 1 med 183 poäng och 2.a pris på Jaktprov.

http://trolltjarnbacken.se/

Emaljoh4
0

Jag har en utställningslabrador! Skrattande

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.