Hundar iFokus

Hundar

Etikett: raser
Läst 5196 ggr
Noa-Nisse
0

vad tycker ni om Dogue de Bordeaux?

vad har ni för erfarenhet av den rasen?
vad kräver en sådan hund i gämförelse med en schäfer och rottweiler ex. ? ja skriv vad ni känner för :D tycker om rasens utseede GRYMT mycket! ;)

Medarbetare på Hundar.ifokus

Bleenda
0

Vad spännande. Har aldrig hört talas om en sån ras. Har du någon bild på den? Kan i och för sej slå upp den, men andra kanske är lika nyfikna.

Marylojs
0

De är sjuka, håller inte för bruksarbete (eftersom du tog upp schäfer och rottis och jämförde) och deras utseende faller mig verkligen inte i smaken.

Kristina-
0

Det finns en film med Tom Hanks i huvudrollen tillsammans med just denna hund. Minns just nu inte vad filmen heter , men den är väldigt bra tycker jag och hunden är otroligt charmig . Den dreglar kollosalt och har en massa överskottsskinn och är i mitt tycke väldigt ful, men i filmen kan man ju inte annat en älska hunden !

Anett Lindbom
0

Dom hundarna ser så himla charmiga ut men dom kräver nog en del arbete för att fungera i vardagen.

Velsan
0

min kompis har en sån, den är sjuklig, nervös och dregglar massor

Karmatarerskanise
0

Dom är så fina. Men har inte dom väldigt mycket vakt i sig? Någon som vet?

Har även för mig att dom gärna vill ha "sista ordet"

Maddepadde
0

http://www.nextdaypets.com/directory/breeds/images/1100097.jpg
Bild på en DDB.

Faller mig vekligen inte i smaken som ras, stora, otympliga och vaktiga.

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Karmatarerskanise
0

Jag kan bara tänka mig hur vggarna ser ut hemma hos folk som har denn rasen. Tänk allt dräggel som flyger då de skakar sig haha :P O alla kläder

Noa-Nisse
0

jag tycler de verkar vara charmiga och trevliga, om man läst rasstandarn, och utseedet tycker ja är otroligt vackert, många uttryck i ansiktet precis som ex. boxer.

bilder på google.

http://www.rspca-pix.com/image/Dogue-de-Bordeaux-Puppy_497297.jpg

http://www.bigpawsonly.com/dog-images/Dogue-de-Bordeaux-picture.jpg

#7, hunden på den bilder ser ju övermuskulerad ut, så ser ju verkligen inte de flesta Dogue de Bordeauxs hundar ut ;P

Karmatarerskanise
0

#9 jag har sett så stora på riktigt som den på bilden i #7

Noa-Nisse
0

#10.. hm okej, de jag har sett har inte varit alls så muskulösa och stora.. :S

bumbimia
0

Dregel och åter dregel Skrattande

Sen har rasen har en hel del rasbundna sjukdomar.

Noa-Nisse
0

#12, ah okej, detär ju synd.. :/

men vad är det? sällskapshund tror jag nog inte det är :P

Maddepadde
0

När jag var på WDS:en så var det dubbelt så stora hanhundar. Äckliga rent ut sagt.

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Anett Lindbom
0

http://www.sdbk.se/  Deras rasklubb,

Bleenda
0

Jag kom på vad det var för ras. Har en bekant som har 2 stycken. Stört sköna och jätte trevliga. Tyvärr så är den äldre dålig. Troligen något rasbundet.

Noa-Nisse
0

:)

jag har läst att det bara blir ungefär 5-7 år gammla, om de blir 10 år eller över är det mycket mycket ovanligt.. det låt ju inte kul med så låg medellivslängd.. :/

Tezza
0

Ser inte sund ut i mina ögonen och inte är den vacker heller. Men säkert goa och trevliga som de flesta hundar………;)

spikes
0

3 du måste mena hosch va?tom hanks är polis osv osv?, hunden blir ju kär i en collietik sen…….

skogsdimmans
1

Från SBDKs hemsida:
"I mitten av 1800-talet användes hundarna för jakt på t.ex vildsvin, till hundslagsmål, som vakt av hem och boskap eller som hjälpreda till slaktaren."

Min kompis har en som sällskapshund, men såklart så måste hon ju aktiveras! Men hon är så underbar!! Dreglar en del och är 3 år =)

Kristina-
0

#19  Ja just det , så heter den !

spikes
0

21, har sett den många ggr, skitkul film kolla på den ni som inte har det tidigare, man skrattar som sjutton jag lovar:-)

Noa-Nisse
0

#22, men sorlig i slutet :( dör inte hunden när hunden försöker rädda tom?

spikes
0

23, jomen det kommer ju massor med nya bebisar då, nu ska vi inte avslöja allt;-)

Anett Lindbom
0

Ja den filmen är kul den, hunden är så himla charmig, likaså den nya hunden på slutet av filmen, då är det lätt att bli kär,:)

Mischa
0

Är verkligen inte en bruksras, den erfarenhet jag har säger att dom är typiska mastiffer, godmodiga och tar allt i sin takt.

Men man vet ju inte hur mycket jobb som ligger bakom dom individer man träffat.

Kolla iaf upp hälsan först och främst!!

det förekommer stor ignorans för rasens hälsa.

≧◔◡◔≦

Noa-Nisse
0

#24.. woops :P hahah

Ellenfyrkant
0

Jag tycker de är söta måste jag säga :) Men skulle ALDRIG skaffa en sånn själv. Har fått för mig att det inte alls ska vara en trevlig hund och svårfostrad.

Mvh Ellenfyrkant

nebula
2

Nu är det ju ett tag sen det här diskuterades men jag gör ett inlägg ändå…

Min syster har en Dogue de bordeaux-tik på lite drygt ett år och det är världens underbaraste hund! Supersnäll, lydig, duktig, väluppfostrad. Vaktig, men INTE aggressiv. Det blir inte SÅ mycket dregel, inte inomhus. När de är ute & springer blir det förstås en del.

Det är väl såklart individuellt & hur "duktiga" de blir beror förstås på ägarens engagemang, men jag tycker att det verkar som att de är ganska lättlärda. Min systers hund lyder inte bara henne & resten av hennes familj, utan även mig och andra närstående, som inte träffar henne varje dag. Jag skulle absolut rekommendera en dogue till andra!

[jakke94]
0

känner en som har uppfödning av dogue de bordeaux .. hennes är jättesnälla, dock kräver dme sin ägare och har tyvär många sjukdommar och problem med höfter o.s.v

om jag hade velat ha en DDB hade jag gått och köpt mej en bullmastiff ist :P dem är friskare och enligt mig, mer lätteuppfostrad :P