Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 912 ggr
SaraC
0

Godistjuven

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara berätta detta.. Lite roligt nu i efterhand, men då var det inte lika roligt.

För några dagar sedan kom jag hem och hittade sambon och Eros innanför dörren.

- Kolla på den där, säger sambon och pekar på Eros. Han är vädligt söt eller hur? Men kolla i soffan..

Kvällen innan hade vi köpt en stor godisskål, som vi tydligen otroligt korkat nog lämnat på soffbordet. Vår hund var ju uppenbarligen smartare än vi trodde.

Soffan var full i halvtuggat godispapper (det var väl lite svårt att få upp papperet runt gobitarna) och halvtuggade godisar som han fått lov att ge upp då de varit för sega att tugga på.

Panik. In på internet och letar info om chokladförgiftning, samtidigt som jag ringer vet. Som tur var inget att oroa sig över eftersom det var så lite choklad han fick i sig.

Kan inte förstå hur vi kunde glömma skålen på bordet. Detta var ju en favorit i repris. Har tidigare hänt med bullpapper och äggskal. Den här gången gjorde han alltså världens fynd..

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

navarro
0

Eros, ar det verkligen sa farligt med choklad? Jag har gett min lilla hund lite choklad dagligen forut, ungefar en tiondels chokladbit, men nu sedan jag last om att det inte ar bra har jag slutat helt.

SaraC
0

Om det är farligt eller inte handlar bl.a. om hundens storlek, mängden hunden får i sig och vad det är för sorts choklad. Ljus är inte lika farlig som mörk. Men att ge sin hund choklad medvetet är inget att rekommendera, köp hundchoklad i så fall! ;)

Ligger en tråd om choklad inne på VETERINÄR-HÄLSA-BETEENDE, tråden heter "En hel chokladkartong" eller nåt liknande :) Läs i den! :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar