Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2996 ggr
Filosofia
0

Menopaus hos hundar?

Jag har en lhasa apso-tik som är lite drygt nio år gammal. Det är en omplaceringshund som jag har haft i fem år nu. Under denna tid har hon löpt regelbundet två gånger om året: en gång på våren (i maj) och en gång på hösten (runt augusti/september). Men i år har hon inte haft sitt första löp ännu, trots att vi är inne i juni nu. Har hundar menopaus eller kan det bero på något annat? För övrigt är hon lika pigg och glad som vanligt. Äter och frodas…

evrekaw
0

På de två tikar jag haft har det bara lagt av… Har inte märkt något på dem som exempelvis humörsvängningar eller liknande. Deras löp har bara upphört - inget mer!

Det enda man bör tänka på är att de lättare lägger på sig efter att de upphört löpa - så om du märker av detta kan det vara bra med ett lightfoder eller minskad ranson.Glad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Filosofia
0

#1 Tusen tack för svaret! :) Nu när du väl säger det så har hon faktiskt ätit mycket mer under de senaste månaderna. Tidigare har hon alltid varit superkinkig med maten och varit svår att hålla i vikt, men nu äter hon sitt torrfoder med glädje. Jag ska absolut hålla ett öga på vikten.