Åh, så fin!
Var i Vimmerby i helgen för att besöka Astrid Lindgrens Värld med familjen. När jag plötsligt såg två mkt fina hundar. Den ena var en Kuvasz och den andra en Anatolisk Herdehund. Anatoliska hade en riktigt fin färg.
Inte ofta man ser dem inte. Kuvaszen ser man någon gång då och då, men AH är nog första gången jag ser om man bortser fråm utställningar.
Jag tycker bada de raserna ser sa himla fina ut! Sarskilt kuvasz gillar jag, de paminner om stora nallebjornar.
Har aldrig mott nagon av raserna ute dock.
Ja, det är verkligen vackra hundar. AH har fantastiskt fin färg! Kuvasz har jag länge varit lite smått nyfiken på, kanske något att titta närmare på i framtiden.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

#3 Ha ha…hade jag skrivit om marodören hade rubriken sett liite annorlunda ut.
#2 Kuvasz är lite speciella och personligen tycker jag inte de hör hemma i vanliga svenssons hem. Absolut inget menat mot Dig nu! Men de är lite som Border Collie, kan man inte erbjuda BC att valla så kanske man ska fundera på om det är rätt ras för en. En Kuvasz måste få utlopp för sitt vaktande och få jobba som gårdsvar för att må bra, anser jag. Men det är kanske så Du tänkt, vad vet jag. 
Skulle kunna tänka mig en AH om jag bara fått gå efter utseendet. Men å andra sidan, jag ska ju ner i storlek om jag ska ha en ny hund.
Någon som har ras förslag till mig? Mina krav är:
* Ska ej håra.
* Billig i mat och försäkring
* Ska ej drälla när de dricker
* Ska ej dra in sand och grus i huset
* Ska inte ta mer plats än ett frimärke när man packar in i bilen
* Ska vara stor och se farlig ut när man är ensam hemma
Någon som kan hitta en ras som passar mig?
Inga kommentarer om att jag inte ska ha hund bara… 
haha.. bra krav.. du har ju många hundar att välja mellan.. 

#5 Ja, så svårt ska det väl inte vara att hitta en hund.
#4 Vi har ju ett hus lååångt ut på landet, som vi kommer flytta till när vi har råd att renovera eller bygga nytt. Då är jag sugen på något mer åt gårdshunds-hållet. Men är mest inne på Canaan dog. Fast först och främst blir det en Eurasier!
Du får skaffa en bild i jätteformat på en hund av lämplig skräckinjagande sort, klistra bilden på kartong, sätt ett koppel runt halsen och hjul på tassarna 

7#ja jag tror att den rasen blir helt perfekt för zebben och då slipper hon att plocka upp efter den också:P smart va?

#7 Ja, det låter ju bra!
Lustigt, har själv lite funderingar på Canaan Dog. Gillar dem, men de är ju inte lika snygga som schäfrar direkt. Men jag skulle vilja prova en. Det kan nog bli min nästa ras, men det är några år dit. Fast att vika ihop en Canaan till ett frimärke när man ska resa kan bli svårt. 
#8 Japp, perfekt!
#9 Jaså, det var kul! Ja, jag tycker dom är otroligt spännande och minst lika snygga som schäfrar
Men det får vänta här med som sagt. Jag ska snart följa med en kompis ner till Skåne och hämta hem en liten pluttfjutt, ska passa på att kontrollera om den möjligen kan gå som frimärke.

10# vad blev det för liten sak till din kompis?
#11 En Pomeranian ska hon ha 

12# oj dom är ju pyttesmå!

Ha ha…ja de är ju frimärksstora. Men stora och vakta huset?? Nja…
#4: Storpudel passar på alla utom frimärksstorlek ;) Men den kan nog ingen hund klara, tyvärr :P Farlig kanske är väldigt tveksam också.. Men du får väl lära den att morra helt enkelt ;)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Haha njä, pommen är nog inte så skräckinjagande