Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 5967 ggr
Kvadding
0

Lättlärd hundras?

Hejsan! Behöver lite tips och så…

för min killkompis ska nämligen skaffa hund, just nu är han arbetslös och bor hemma, men ska så småningom flytta till eget, så nu känner han att han verkligen har tid för en valp och all dess träning som tillkommer.

Han vill ha en lättlärd hund som han kan träna med, men helst ingen vallhund eller så som kommer kräva alltför mycket eftersom han så småningom ska skaffa jobb.

Så alltså, en lättlärd intelligent hund som blir en bra och inte alltför krävande livskamrat.

Tack på förhand!

Zandrinos
0

Har han ordnat med passning av hunden när han får jobb? Han kanske måste flytta till annan ort, hur gör han då med hunden?

Det är mycket att tänka på när man skaffar hund. Alla hundar måste fostras, stora som små.

Kvadding
0

jo jag vet… just därför ja skriver här mer så han får läsa de sen… men nej han stannar här i orten, och hundpassningen sker isåfall hos hans föräldrar så allt det är ordnat…

liee
0

Är inte hundrasen som är lättlärd det är individen. . .

NNelly
0

min kusin har en papiljon (stavning??)
den var vääldigt lätt lärd. =)
hoppas att ni hittar rätt!!

kram

Maddepadde
0

Sedan finns det mer eller mindre "lättlärda" raser - alltså raser som har mer eller mindre Will-to-Please.

Vad är det han vill och ska träna?

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

[Mova]
0

Chihuahua och Papillon är en "lättlärd" ras. De är små och smidiga också :D Jag har bara mött pigga och lättlärda hundar av de raserna :D

Singo-Torpet
0

Jack russell och noffen (nortfolkterrier) är lättlårda tycker ja..

ja har en JRT och han lär sig förtare än mig =)

ms-mee
0

Ja då måste jag få svara Pudel ju :D Stor som liten, väldigt lättlärd :) Och kan i princip träna vad som helst med den.

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives