Så nu är det säsongsavslutning
Det var ju en rätt het diskussion för en tid sedan om programmet Hundcoachen. Den första säsongen gick fort och det var många som hade mycket emot Fredriks metoder.
Men denna säsong har inte diskuterats alls. Undrar bara lite varför?
Jag gillade inte hur första avsnittet lades upp och jag ansåg att de hundar de tog upp där inte har i ett tv program att göra. Jag gillade inte riktigt alla metoder, men framför allt så vinklades hela programmet fel. Det var dåligt upplägg, de filmade sånt som var ointressant och de hattade och man hade svårt att följa med vad de egentligen gjorde.
Denna säsong tycker jag har varit jättebra. Helt ok hundar, rätt typ av problem, inte för stora problem och inte heller för små utan sånt som många faktiskt har problem med. Jag tycker de har prickat väldigt rätt med hundar och jag tycker Fredrik har jobbat väldigt bra, fått med sig ägarna. Jag hoppas det kommer en säsong 3.
Så fram med Era åsikter. Speciellt Ni som tidigare hade så mkt emot Fredrik. Har Ni ändrat uppfattning iom denna säsong eller står Ni fast vid Era åsikter?
I förra säsongen kände jag inte igen Fredriks sätt att träna. Det man ser i denna säsong, det är så jag sett honom jobba med hund och det anser jag vara helt ok!

Jag såg bara något avsnitt första säsongen.
Denna säsongen har jag bara sett 2 avsnitt, visst var inte lika kasst som första men jag blir stressad av att se honom och höra sitt hela tiden.
såg i början sen slutade jag för jag tycker inte han använde rätt metoder.. sen såg jag idag för jag inte hade något bättre för mig :P idag var han väl ganska ok :P han upptäckte att en agressiv hund egentligen hade ont av en gammal skada :P
dock gillar jag ceasar från usa bättre :P, hans program är intressantare att titta på och jag tycker han förklarar problemen och hur man löser dem bättre :P

Jag anser att han absolut har sina klara poänger och jag har ingenting emot hans sätt att jobba. Programmet gav mycket mera denna gång och tror också att problemen han tog upp är det många som har med sina hundar…..Gillar hans uppmaning att *ut och lek och ha roligt med era hundar*…….gillar hans gula bil också 
Detta sista avsnitt ang hundagg ska jag försöka och praktisera när det gäller Leo som kan bli rabiat vid hundmöten…….

Jag tycker denna säsongen är MKT bättre, även om jag inte tränar som honom så kan man få lite tips och råd hur man ska lösa vissa situationer.
Han är inte lika våldsam denna säsong heller, och det uppskattas! =)
Jag hade inget emot fredrik förra säsongen, däremot upplägget, håller med TS att de hade klippt i hop pogramet hel knasigt. Tyvärr har jag missat många pogramm denna säsong, men jag tycker att de har fått i hop en bättre helhet denna säsongen, man ser problemet och ser hur han löser det tydligare. Tycker Fredrik är jätte duktig, och gillar hans sätt som enligt mening är mycket lek med hunden, det ska vara roligt att lyda.
(gillar inte ceasar, tycker inte att man ska behöva strypa sina hundar till lydnad! Fick en chock ärligt talat när jag såg ett av hans pogramm för några veckor sen)

håller med alla andra om att han har blivit mycket bättre såg avsnittet när han hade hand om den där golden retrivern som inte fixk så mycket uppmärksamhet ifrån matte och det var därför han var så glad när andra kom hem till dem
Dock gillar jag Victoria i programmet min hund styr mitt liv. Hon har bra metoder tycker jag och det som är skönt det är att allt blir inte "perfekt" på tre minuter som med cesar utan det tar ett tag och hon påpekar hela tide att hundträning är inte lätt
Förra säsongen tyckte jag var helt bedrövlig! Den här säsongen har han varit så som jag hört att han ska vara:) Helt klart en milsvid skillnad mellan säsongerna.
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#6 måste bara få fråga.. när har du sett ceasar få perfekt resultat på 3 min? Han påpekar hela tiden att det gäller att träna, träna och träna för att få ett bra resultat. Och åker tillbaka efter några veckor för att kolla hur det gått…
Han påpekar dessutom att man inte ska göra sakerna på egen hand utefter programmen utan kontakta en erfaren instruktör.. Det har jag inte hört någon annan hundtränare på tv säja…
/Ingalill
Det kommer alltid finnas oenigheter om hur man ska uppfostra sin hund mm mm….det är som med barn….*huh* där har man fått både kloka o korkade råd igenom livet 4 barns mamma som man är. Men man får helt enkelt ta det med en nypa salt. Man kan ju ta till sig det som man kan tänka sig ha användning för….resten får man skippa :)
Jag tittar då o då på Ceasar oxå…tycker det är intressant att lyssna på honom en o annan ljuspunkt har man fått också.

såg nu att det var fel tråd jag skrev i! Undrade just var mitt inlägg i en annan tråd tagit vägen… 

8# oftast så tar han ju bara tag i kopplet och sen är hunden istortsett "fixad" och jag tror inte att det är så lätt som han får det att se ut att få en hund att lugna ner sig. Och genom att han gör sina metoder så tror många andra att de ska göra precis likadant för att deras hund ska bli lydig, men det blir bara fel och sen använder de hans sätt helt fel och skadar hunden. Visst det är inte hans fel att de härmar honom men jag tycker att han får hundträning att se så lätt ut och det är det inte.
Jag tycker att det känns som om han "skrämmer" hundarna att lyda, jag säger inte att han använder av elchocker m.m. som andra har påpekat att han ska göra. Men jag säger att jag hade aldrig låtit han komma i närheten av min hund för att jag tror överghuvudtaget inte på hans metoder
#11 så gör ju FS också.. tar en promenad med hunden själv och jisses vad lydig den är när han håller i kopplet:) Det är klippningen i filmen som visar det så.. man måste ju även lyssna på vad han säjer, inte bara titta på bilderna som visar 1 minut av flera timmar…
eftersom han använder ägarnas egen utrustning så skulle jag med varm hand våga anförtro min hund till honom om jag hade problem;) något jag iofs aldrig skulle behöva även om min vovve skulle bli knäpp eftersom jag har familj som arbetar med samma saker…
/Ingalill