Hundar iFokus

Hundar

Etikettmedia
Läst 5954 ggr
Bleenda
0

VARNING HUNDSTÖLDER!

I "Hundsport" Står det om alla hundstölder som pågår. Det skulle vara skottpengar på dom som gör dettaSkrikandes Det är vidrigt.

Var observant och ta inga som helst risker. Bilar har till och med blivit uppbrutna på stora parkeringar som till exempel IKEA.

Sätt aldrig din hund utanför affären, även om det bara ska ta 1 minut.

Låt inte din hund vara ensam utan koll i trädgården.

Det jag läste i tidningen får mej att skaka av vrede.

rockygubben
0

Jag tar aldrig med min hund fast jag kanske bara ha mjölk.Hellre får hon vänta hemma.

fredrikaa
0

När vi är och handlar är vi alltid två till tre pers. En är ute med huden och två är inne och handlar eller så går man in och handlar medans en annan är ute med hunden. Vem vill ha sin hund ensamen och kanske blir stulen?! inte då jag.

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

LinaK
1

#2 Har ni en hud? vadå för hud? :) haha nej förlåt. är lite trött.

Jag läste det också i Hundsport, det är ju helt förfärligt hur man bara kan göra på det viset. Visst om man själv prylar, men att stjäla levande ting! (nu menar jag inte att det är okej att stjäla prylar heller men)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

fredrikaa
0

ja vi har hund annars skulle jag inte skriva det :)

En storpudel vit. 9 månader!

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

LinaK
0

#4 Jo jag förstod det men du skrev "En är ute med huden". Alltså ett skinn typ. =) det är jag som har lite dålig humor.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

fredrikaa
0

#5 okey :>)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Yessica
0

Tycker det är hemskt det som stog i hundsport! Skrikandes Fy satan vad folk är dumma numera! Jag tar aldrig med mina hundar om det innebär att jag måste binda dom utanför en affär ensamma. Det skulle jag aldrig våga! Man har ju ingen aning om vad som kan hända! Rynkar på näsan

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Bleenda
0

Det här gäller ju inte bara hundar utanför affären. Det händer ju även i bilen, i trädgården, i lägenheten.

Små hundar används till "valpfabrik". Tikar är eftertraktat alltså. Andra hundar används i träningssyfte. Till kamphundar. Det har hittats döda sargade hundar. En hittade polisen svårt sargad och ena kinden bortsliten och undanslängd i ett förråd. Dom avlivade den på plats som tur är. 

Det här är iskallt beräknande människor som inte bryr sej ett dugg. Misstänker att det är beställnings jobb också.

hittadjur-se
0

Finns det nån som har tid och möjlighet att scanna in texten om detta i hundsport och skicka till mig på mailen? Skulle vara evigt tacksam. Kommer inte iväg och handla den på ett tag…

info@hittadjur.se

[IsabelleA]
0

Det läskigaste var nästan att ca 50% av alla hundstölder sker i tullinge, huddinge, tumba områdena. …Och jag bor i Tumba. Läskigt.

hittadjur-se
0

har fått den skickat till mig

Mischa
0

Folk har ingen skam i kroppen.

Fattar inte hur folk vågar lämna sina hundar bunda.

Om inte för stölder så kan ju vad som hellst hända när ingen ser.

≧◔◡◔≦

Yessica
0

Min ena tik är kastrerad, ska hon få på sig ett täcke där det står "Jag är kastrerad, så jag kan aldrig stjälas som valpfabrik." Flört Hehe! Näee, men som sagt, lämnar aldrig mina hundar utan uppsikt utanför affär. Ute på tomten är dom utan uppsikt emellanåt. Men dom skäller så fort det kommer någon så då går man ju och kollar. Såklart kollar man till då och då också. Glad

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

krasivis
0

Jag har ju numera tre st hundar av en liten ras, Norfolkterrier. Min äldsta tik är nu kastrat sedan i tisdags. MEN, jag låter de aldrig vara ute på tomten utan tillsyn, fast vi har staket runt om!!! Skulle det komma någon i bil och ge dem godis så skulle de gladeligen följa med….

Att lämna hunden utanför affären? NEJ, aldrig!

I Hundsport stod det också att hundar stjäls ur parkerade bilar! Det händer att jag lämnar hunden - arna i bilen ett kort tag om jag springer in i affären. Det ska jag sluta med genast!

Taci
0

Nej, jag skulle inte heller lämna min hund utanför affären. Utanför kiosken lämnar jag honom dock ibland, men då snackar vi friggebod-liknande kiosk där han praktiskt taget får vänta i dörrhålet, hehe.

Man blir inte förvånad över nånting längre vad gäller folk. Det finns folk till precis allt.

hittadjur-se
0

Har burar i bilen, firskluftskrok som går att låsa bakluckan, sätter även lås på buren (schäfer behövs inget till) och ahr en lapp med mitt telefonnummer där så man kan kontakta mig om nåt händer. Detta är om jag MÅSTE gå ifrån dem i bilen men det är inte så ofta.

Bleenda
0

#16 Jag har skaffat hänglås som jag ska sätta på hundburen i bilen. Det känns lite obehagligt att behöva låsa utifall det skulle hända någon olycka. Men när jag kör ska nyckeln till buren ligga intill buren.

Det här är ju helt sjukt.

Men går ju och är på helspänn hela tiden. Går man i skogen är man rädd att hunden riskerar bli tagen av rovdjur och är man i stan blir dom stulna.

hittadjur-se
0

Jag skulle dock aldrig låsa buren medans jag åker… skulle något hända har du ingen chans att få upp den om nyckeln försvinner. Förhoppningsv is har du evakueringslucka iaf men aldrig att jag satte på låset under färd.

fredrikaa
0

ja människan har blivit galen. Gå och sno någon annans hund. Som familjen älskar över hela sitt hjärta!:)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

[SusannaK]
0

….men det här låter ju helt galet! Valpfabrik? Kamp? ÅH vad jag blir ONDSkrikandes

hittadjur-se
0

Det finns tyvärr inga gränser för folks fräckhet och inte alla har ett samvete…

Xondah
0

Ush det är så hemskt.

Jag har lämnat min hund i bilen om jag har 5 minuters ärenden. Men nu är de slut på de.

Har de gripit några gärningsmän, någon som vet? Önskar poliser kunde prioritera djurärenden lite högre..

Ett ställe i Uppsala där de helt klart ska pågå illegala kamphunds tävlingar, många som polisanmält, men polisen gör inget. Har hänt att de tagit ifrån någon hunden sen fortsätter de. De blir hotade av utländska gäng och vågar inte göra något.

[jakke94]
0

detta är hemsk :( vi lämnar aldrig hundarna utanför affären men i trädgådrden är dem utan uppsikt.. men vi har ett högt staket och lås på grinden så inte så stor risk för man lyfter inte en 35 kg hund över ett högt staket.. :P spec. inte våra hundar.. dem hade inte blitt spec. glada :P

[SusannaK]
0

#22---> Det borde nog finnas "djurpoliser" i Sverige också.

Xondah
0

#24 Ja, de borde de absolut finnas:/

hittadjur-se
0

Xondah: måste säga att jag är jäkligt tveksam att det beror på att Polisen är rädd för utländska gäng… däremot krävs det mycket och rejäla bevis för att kunna agera. Har själv agerat i ett sånt ärende och försökte filma för glatta livet för att få stenhårda bevis.

Xondah
0

#26 Kan mkt väl vara så, jag har juh bara hört ryktes vägen.

[lolo8453]
0

Förstår inte det här med att lämna hunden utanför ica när man bara ska snabbt in. Jag tror inte att någon hade satt barnvagnen med en bebis i utanför och förklarat att jag kommer snart, ska bara köpa ett bröd. Hunden är ju lika mycket ditt ansvar.

Måste vara svårt att förlåta sig själv om någonting händer.

[SusannaK]
0

#28 Det är för mig också helt obepgripligt.

Ment tänk jag kom ihåg när jag var liten att mammorna ställdes barnvagnarna utanför affären där hemma. Att någon skulle komma och ta deras barn fanns inte på kartan.

Idag skulle man bli idiot förklarad med all rätt…men tänk så tiderna har förändrats.

[GlittriGris]
0

lämnar aldrig våran hund utan för affären ellr ngt,
För ca 10 år sen hade vi en boxer och den var väldigt uppfostrad hade aldrig koppel eller något så vi sa bara till han att stanna där  utan koppel elller nåt och jag trori nte folk törs gå fram och ta en stor boxer. OCh han skule säaga ifrån ifall nån försökte ta han,

alphinna
0

Dom som är ute på stöldturne och får tag på hundar, säljer dom sen på annons kanske. Om man då som köpare skulle ta och kolla upp hunden mot hundregistret så skulle man ju kunna komma på om hunden var stulen eftersom inte ägare stämmer. Skickar man in en anmälan om ägarbyte måste den tidigare ägaren också skriva på. eller tänker jag fel nu Obestämd…..

Bleenda
0

De flesta hundar i den större modellen blir träningsobjekt till kamphundar.

#31 Det var en bra tanke, men alla är inte så noga så dom registrerar sej som ägare.

alphinna
0

*32….träningsobjekt Förvånad herregud stackars hundar…

Det finns säkert folk som inte registrerar trotts lag, men då kan man tycka att det vilar ett ansvar på köparen att inte köpa den hunden, men då gör ju säkert någon annan det….ja suck hur man än vänder och vrider så har man ändan bak. För jag tror inte att man kan få alla köpare att följa den riktlinjen att stämmer inte ägare mot hundregistret så köper man inte….

Linnda
0

(#30 jag har själv schäfer och han ser ju stoor och läskig ut. Man kan ju tänka att ingen vågar gå fram och ta honom. Mén dom som stjäl hundar gör väl inte det för att få en egen trevlig familjhund tyvärr.)

Skulle ALDRIG lämna mina vovvar ensam ens i en halv sekund utanför aff'ren medan jag "bara" köper ett paket mjök. Jag förstår inte ens att folk fortfarande gör det. Jag vet att många tycker att de har sin vovve under uppsikt, men har man verkligen det hela tiden? Jag tycker detta med hundstölder är ett problem som ökat, när jag var barn satte vi med hunden utanför affären och det var aldrig något tal om stöldrisk då. Men nu förtiden finns det ju inga gränser för vad hundtjuvarna kan få för sig att göra känns det som! Skrämmande!!!

minja
0

Även om hunden är stor och ser farlig ut så kan man inte vara säker. Dom har snott am staffar, bullmastiff har jag också läst blivit stulna mitt på ljusa dan och på en stor parkering som Heden i gbg.  Så man kan aldrig gå säker.

Bleenda
0

Misstankar finns om ligor som åker omkring även bland villor och tar hundar som vistas ensamma i trädgården.

Skk vill att man talar om allt det här om man ser att någon sätter sin hund utanför affären. I all välmening. Och att detta sprids så man försvårar för dessa ligor.

Läs senaste "Hundsport" Där står en hel del om några hundar som råkat ut för det här.