Första utställningen
På lördag ska jag ställa ut en hund för första gången. 
Det är en ung rottweiler tik som heter Chili, vars ägare inte kan springa i den fart som krävs så då ska jag hoppa in istället.
Har aldrig varit på en utställning tidigare, men har fått lite information från ägaren och har suttit och sett igenom både videos och artiklar, så jag hoppas det går vägen. Hunden är jätteduktig så det hänger ju bara på mig i stort sett, så jag hoppas jag inte gör ägaren besviken. Har inte hunnit testa springa med den än heller så hur det är får jag inte veta först innan vi ska in i ringen.
Ja vi får väl se hur det går, dela gärna med er av lite filmer och egna erfarenheter!
tack. ja jag tror nog att det går bra också, men man börjar bli lite nervös, fast det hjälper ju lite att hunden faktiskt gjort det tidigare ^^

Lycka till!
Du har inte chans att "provspringa" md hunden idag? Kan ju varit skönt och gjort det innan.
#3 jo, jag hade velat göra det, men har fullspäckat schema. får komma tidigt innan det börjar istället. på lördagen

ska du till Norrköping?

Hoppas det har gått bra idag!
Var har ni varit?
Ska själv till Vänersborg imorgon, hoppas på bättre väder då det öser ner just nu…
Har varit på utställningen nu. Den var på Gävle Brukshundklubb.
Var jättenervös när vi gick ut i ringen och visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen, och fick ställa upp hunden flera gånger om för att det blev fel. Och att domaren talade tyska gjorde ju inte saken bättre.
Trodde inte det gått så värst bra, men så fick vi en andra placering, rött band samt ett sånt där CK kort som visar att man kommit vidare till att tävla om bästa tik.
I andra omgången om bästa tik gick det bättre med allt, fast jag fattade inte vad som hände, utan sprang bara när dem sa åt mig, och när allt var klart visade det sig att vi hamnade på en femteplats!
Det var jätteroligt och jag tycker det gick jätte bra, ägaren tyckte också det för att vara första gången!
#7 Grattis till de fina placeringarna 
#8 tack!!