Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 17563 ggr
[lottaeriksson]
0

Utslag!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så underbart med sommaren, men det blir jobbigare för min lilla gosgris. Han har ju massa allergier, och nu till sommaren början det klia i pälsen.

Men nu till saken, han har fått jättekonstiga uslag på magen där han "saknar" päls, precis bredvid snoppen liksom. Någon som vet vad det kan vara? :/

Jag har snackat med min mamma, hon visste dock inte vad det var, plus att jag snackat med en djurskötare. Varken mamma eller hon tyckte det var så allvaligt att jag behöver åka in med honom till vetten, jag skulle istället testa smörja osv. Har smörjt honom med zinkpasta två gånger nu, så förhoppningsvis försvinner de! Men är ju ändå intresserad i vad det kan vara!

Kramar
Lotta & Tarre

[SusannaK]
1

Jag tycker det ser ut som ringorm….men det behöver det ju naturligtvis inte vara.

Singo-Torpet
0

stress utslag?

[lottaeriksson]
0

#1 Men shit, nu när du säger det! Varför har jag inte tänkt på det? Vi har ju bott ute på sambons föräldragård hela helgen och varit i kontakt med stutar och kalvar dagligen.

Får kanske ta och åka på apoteket och köpa svampsalva :)

Izmas
1

Streptokocker utslag torka ut som med mycket utpäd jod =) Försvinner fort =)

[lottaeriksson]
0

Utslagen är borta nu, de försvann efter daglig smörjning med zinkpasta. Var ingen Ringorm som tur var, isf hade ju garanterat jag och sambon smittats också!

Tack för all hjälp people. Skrattande
Ha det bra!

Izmas
0

Vad skönt =) Våra hundar fick exakt lika dana på samma ställe efter att ha badat i en liten damm=P