Skadat trampdynan
Min tjej har skadat trampdynan.
Stort som en 50-öring, ungefär 2mm djupt.
Hon haltar när hon går utomhus nu när det regnar, så hon har en strumpa och en plastpåse på benet när hon är ute, bekommer henne inte alls ;)
Hur lång tid läker det på ungefär??
Beror ju på vad det är för skada hon fått. Men är det bara ett litet "vanligt" sår och hon låter det vara ifred så läker det på ett par dagar. Är hon typen som slickar så kan det bli jobbigare och krävas att hon får pencillin.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Det ser ut som hon har skrapat sig på något, vet inte riktigt vad hon har hittat på.
Jag har tvättat det med koksaltlösning, så jag fick bort grus som satt där. Hon slickar inte på det. Så det kommer läka utan problem =) Bara tänkta hur lång tid det tar ungefär =)
#2 Då är det nog ingen fara och snart borta. Bara man håller det under uppsikt så 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Nu är ju det såret redan läkt men jag vill bara tipsa om homeopatmedlet Arnica som är suveränt på skärsår 
Det fungerar även kanon på klämskador, hjärnskakning, hundbett mm.
När Tilda dick en blad från en grankotte fast mellan tårna utan att vi märkte nått så fick hon ett sår där för de skavde sönder där men vi tvätta rent det och behandla de med tjärsalva och det var läkt på väldigt kort tid tyckte jag.

Tassen är läkt för länge sedan.

Jo det förstår jag ju men det kanske kan hjälpa andra med samma problem.
Min hund blev biten i trampdynan, då sa veterinären att det tar 5-6 veckor innan det är helt läkt med en ny trampdyna. men köp sån här hund sko och ha pa tassen fast det inte regnar och med en påse under när det regnar så att det inte kommer in smutts. =) och självklart hålla koll =D Det var det tips jag fick =)