förlossningshjälp?
vad finns det för förlossningshjälp som man kan göra hemma? förutom trappor, åka bil och stimulera! kan man ge dom något i mat/ dryck väg? har gett ljummen mjölk och druvsocker så hon får lite energi.

Åk till veterinären! Har Du ingen sådan möjlighet så ring ett djursjukhus som har jouröppet och få hjälp den vägen……
Men jag har ringt till massa olika vet och alla säger att det inte är någon fara än, jag tänkte bara! har närmaste sjukhus ca 20 mil bort så lyssnar på veterinären.

Ingen fara än… Men du har 20 mil till närmaste, så när de tycker att det är dags att köra in så hinner du kanske inte!
Åk in med henne nu!

Men då måste de väl kunnat ge Dig tips om hur Du ska gå till väga? Du får nog bättre hjälp om Du ringt Dig än på ett forum kl 23.20
Har Du 20 mil till vet, så skulle ialla fall jag åkt redan nu. Min tik fick sin första valp ca 5 min efter att vattnet gått. Min chefs tik förlorade 2 valpar, då de inte kom ut i tid. Hon fick åka in akut, då det tagit 4 h utan valp efter vattenavgång.

Hur har det gått?
#5 Åkte till strömsholm inatt och gjorde ett kejsarsnitt, alla veterinärer sa olika hela tiden och dom på strömsholm sa att jag skulle åka till mora och ge kalk men jag vågade inte chansa, vilket var tur! Hon hade 5 valpar i magen och alla mår bra och är friska nu =) En utav valparna hade fastnat så ett utav livmoderhornen hade gått sönder så fick kastrera henne på samma gång :( men det var ju bra att allt ordnade sig iallafall =) Nu ligger mamma med valpisar i sin bädd och myser =)

Skönt att höra att det gick bra! Ta hand om de små liven nu och speciellt tiken. Mysigt med bäbisar…
Vad är det för ras? Vet inte om jag missat det..

Vad skönt att allt gick bra till slut. Lycka till med bebborna. Är också nyfiken på ras…..
Vilken tur att det gick bra. Grattis till småttingarna. =)
#7 och #8 Jag har för mig att jag har läst i en annan tråd att det var Beagle. =)
#9 tack alla =) du har så rätt så, det är beagle :)

Grattis till mor och vapparna…….Härligt att allt gick bra