Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 4925 ggr
Izmas
0

Hundpratare!

Var till Maria Hodger med min hund igår, det är läskigt hur dom kan se och känna.

Det var en massa saker som hon sa som verkligen stämde.

Gluskap
0

Va kul!
Kan du inte berätta lite av vad hon sa??

Izmas
0

Bla. Att hon är något hormonell obalans,lågt kalcium och zinkintag, mineral låg. Vänster njure låg aktivitet svårt att rensa slaggprodukter, låga njurvärden (hon har dock höga njurvärden men ska börja med njurfoder så nått fel var det ju iaf).

Matte är orolig och stressad, då blir hon osäker och rädd, känner sig inte trygg. Hon saknar en kille sen tidigare.

Hon säger också: vi flyttar grejer ska vi vara ngn annanstans?

Hon blir inte hungrig och har ont i magen..

Dom pratar mkt jobb hemma, matte pratar om ett nytt eller ett annat ? (slutar skolan och ska börja jobba)

Den stora katten har varit med om mycket tidigare i livet. (omplaceringskatt)

Hon är osäker och spänd.

Det är bara lite utav allt hon sagt! =D

anaprincess
0

Är sugen på att prova nått sånt där med min hund som varit med om mkt, men är rädd för att bli lurad på pengar bara.

destroyed
0

Vi hade en hästpratare här en gång och det var jättespännande.. Vi fick skriva upp enmassa frågor som hon ställde

[SusannaK]
0

Min svärmor var till en sådan med sin papillon Sara.

Hon fick ett inspelat band med sig hem på allt hon sagt.

Det var något otroligt så det stämde.

Sara berättade att det var mest matte som hade tid för henne, husse sov mycket och vara ganska lat enligt henne ;)  

Hon berättade att hon skadat sig vid ett tillfälle…i en lek med en annan hund. Men det var inte meningen. Hon tycker om den här hundvännen iaf :) Det stämde bra alltihop.

Det var en massa sådana grejer som hon inte kunnat veta om som hon pratade om nu kommer jag inte ihåg allt dessvärre.

Även min mans syster var till henne med sin Ludde en hund som hon tagit med sig ifrån Spanien hon bodde där en tid. Han hade hittats vid vägen skadad.Hennes man hade lagt han i en låda o kört till veterinär. Sen behöll dom honom.

Ludde berättade också att hans syster inte hade klarat sig. Han berättade att en man hade kommit och tagit honom och lagt han i en låda (när dom åkte till veterinär) och han trodde att han nu också skulle dö.

Ja en massa som inget vetat.

Jag tror ju sånt här är möjligt jag är öppen för det. Men förstår om inte alla tror.

alphinna
0

TV-programmet Kalla Fakta tog upp detta för ett X antal år sedan. Då gällde det hästpratare…..3 personer var med och bland annat så fick dom en *hårtuss* från svansen på en häst och så utifrån det berätta om vad för problem hästen hade…(dom sa att hon kunde det)…..En av dessa 3 personer påstod att hästen hade problem med en njure, halt och så några problem till som var lite mer akut….

Hästen som ägde *hårtussen* var Gustav Wasas häst som står uppstoppad på ett museum och varit död i ca 100 år……Skrattande

destroyed
0

6# hahah vilken nitlott, men han kanske hade dom problemen när han dog:P

alphinna
0

*7…..Ja det kan man kalla nitlott hehehe. Ja han kanske hade det men dom missade alla 3 poängen…hästen var död. Alla 3 hästpratarna gjorde bort sig grundligt…….När dom blev konfronterade med det faktum att dom rått ägaren som var död, att ta hästen som också var död, till en hästklinik så blev en riktigt arg och dom andra två såg ut som om dom ville smyga ut bakvägen tyst och lugnt……..

Izmas
0

#3 Om du får tag på en bra pratare så behöver du inte känna dig lurad på pengar! Jag tycker allt stämde och det var jätte intressant, men min kompis däremot var iväg till en som var lite billigare och där blev hon "blåst". Men både jag och kompisen som var iväg är mycket nöjda!

Gluskap
0

Vad kostade det??
Spännande =) En kompis hade till sin häst och den snackade en massa om att hon skulle få föl snart för hon ville eller vad det var, men det var en valack…

Izmas
0

#10 Det kostade 600 och tog ungefär 2½ timme. Hon pratar inte bara med hundar. Hon skrev hela tiden efter hand så fick man papperen med sig hem sen, lite svårt att läsa vissa saker men det gick =D

ChallisQ
0

Kul att du fick reda på så mycket och att det var en duktig djurtolk Glad

Jag har jobbat som djurtolk i 8 år och jag kan säga att det är nästan alltid dom som inte är seriösa eller har en ordentlig utbildning som kommer fram i tv och tidningar. Oftast så ringer tvkanalen eller tidningen runt till många och dom som är seriösa brukar tacka nej eftersom dom vet hur det framställs. Detta har många duktiga djurtolkar varit med om, att dom blivit kontaktade för att "bevisa" att det fungerar och att när dom sen tackat nej så får vi se dom som vi i branchen inte vill kännas vid stå där i tv och göra bort inte bara sig själv utan också oss andra som faktiskt jobbar seriöst med detta för att vi vill hjälpa djuren.

Izmas
0

#12 Det var verkligen intressant skulle vilja dit med katterna nu också iaf den omplaceringskatten jag har =)