Irriterad !
Fick ett samtal i dag, av en valpköpare att hon inte ORKADE med sin valp längre och frågade om jag kunde komma och hämta honom på studs….visst ggjorde jag det och när jag kom så blev jag INTE glad, han va lite mager och ranglig, inte som en unghund utan pga mask, han hade inte fått sin 12 veckors spruta och han va inte försäkrad. Jag blir så trött på folk som köper en gullig valp och sen inte orkar med dom länge. JAg tyckte ändå att detta verkade vara en bra familj, man säljer ju inte till vem som helst…..men ack så fel jag hade.
men va jobbigt!!:(:(:( förstår att du är arg.
Usch.. Tråkigt!! :( Hade ni fler köpare då, så att han blir såld igen - till ett bättre ställe?

Usch vad arg jag skulle bli.
Hoppas nu att den lilla valpen hittar ett kalashem, det är h*n värd!

#2 Jag har ingen köpare just nu, men jag får annonsera honom igen. Han sa bara få landa lite först !!
Mycket trist. Det verkar vara alltför många som vill ha hund utan ha en tanke på hur mycket livet faktiskt förändras med hund i huset. Och vad valptiden innebär… för den är inte alltid en dans på rosor. Men är man någorlunda förberedd så blir inte valptiden/hundlivet någon stor överraskning, även om det är mycket jobb för det. *surr surr* men jag har tänkt en del på detta senaste tiden.
Vad är det för ras, linasvovvar? Om du vill säga, såklart.

#5 Ja konstigt nog så klarade dom inte ut det, hade inte planerat noga, dock tingade dom honom innan han va född. Men visst saker och ting kan förändras. Första morgonen nu, han har varit "själv" här, med mamma och två vovvar till, han har kissat säkert 5 gånger och en bajs, han fick sista rundan vid tolv och jag gick upp 04, borde han inte kunna hålla sig i 4 timmar när han 4 månader ? Förhoppningsvis är det bara en omställnings sak. Han är i af grymt söt, jag ska ta en bild på honom när jag kommer hem från jobb. Så länge får ni nöja er med en valpbild på honom.
Hans pappa är newfounland och mamma är newfounlandsblandras. Urgoa båda två bor så klart här hemma =0)

va vacker
*vill ha, vill ha*
Vi som ska köpa valp också.. :P Men det blir inte förrän till sommaren.. ;)
Åhh vilken sötis! Stackars liten som råkade ut för såna människor.. Tyvärr så kan ju folk ljuga för att passa en uppfödares krav, så tyvärr är det ju inte så mycket mer än så man kan göra.. Tur att hon kontaktade dig iaf så att valpen inte hamnade på nåt ännu värre ställe!

Oh vilken underbart söt hund.
Ja det är för jevligt att man ska stöta på oseriösa köpare,tyvärr finns de nog gott om dem/:
Jag önskar dej all lycka till,och hoppas han får ett värdigt och bra hem

så söt hund. att någon kan göra så! hoppas vovven får komma till ett nytt bra hem :)
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan