Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 433 ggr
[helenal]
0

Hundar som är spårlöst borta?

Är någon av era hundar spårlöst borta? vissa hankatter försvinner ju,men det är väll mest vanligt att katter försvinner än hundar?

Bonnie_lee
0

Min pappas hund försvann för några månader sedan, väldigt tråkigt eftersom han var en otroligt snäll o fin hund, bland de bästa jag nånsin träffat. Han grävde sig under staketet och försvann spårlöst. Han var till hälften dingo, så vi tror han anslöt sig till dem (hoppas han blev accepterad) eller att någon tagit honom. Pappa har sökt på alla dogpounds brisbane runt, men inget spår av honom. :(

Heda
0

Vad tråkigt att höra):

Men dingo vad är de för ras?*nyfiken*

Bonnie_lee
0

Australiensisk vild hund:) det är den smartaste hunden jag träffat.. vad jag mena med anslöt så mena jag med andra dingos..:)

Faxlin
0

Trist när ens djur försvinner. Nu är det inte lika vanligt med hundar som försvinner och aldrig återhittas. Men det förekommer.
Det är också otroligt många hundar som blir stulna. Därför rekomenderar jag att alla hundar både chipmärks och öronmärks. en öronmärkning kan man snabbt kolla upp om man ser en hund som skulle kunna vara ens egen.
Tyvärr får man inte ta tillbaka sin hund även om man hittar den, utan måste ringa polisen och be om hjälp med den saken. Annars kan man åka dit på egenmäktigt förfarande.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Dama
0

Finn spets valpen Hera borta sen två veckor. Sökes i Gästrikland exakt plats är i Torsåker i skogen vid badsjön Malmjärn

[QueenTizzan]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hund försvann spårlöst för 2 år sen (i december)
De va någon som hittade henne och ringde polisen.
Men när vi fick tag på dom så hade dom släppt ehnne och åkt hem. Detta va alltså knappt 5-10 minuter efter att polisen ringt.
Dom hade själv hund men  ändå bara dratt. Ville dom inte ta med henne hem hade dom juh kunnat binda henne vid ett träd eller nåt tills vi kom. Men nopp.
Fick några tips till men vi fick aldrig tag i henne.
Saknar henne så de gör ONT! fortfarande.

Fotot är samma dag hon försvann.

[helenal]
0

vilken vacker hund. förstår hur dåligt du måste må…. va tror du har hänt?

[QueenTizzan]
0

de jobbiga är juh att inte veta.
Jag är en sån som ringer spåtanter :P
Har ringr 3 st ang Ayla.
Alla säger att hon lever hos någon och mår bra.
Men sen vet man juh aldrig.
Jag hoppas juh att hon lever och i så fall hos någon och har de bra. Men eftersom hon är märkt blir jag arg att man inte kollar upp den rätta ägaren.

[helenal]
0

a det e ju sant.. konstgit att den som hittat henne inte gör av sig..