Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 1541 ggr
wolfgirl82
0

Vi söker hund

Vet ej om jag lägger detta rätt men Sajtvärd eller Medarbetare får flytta på den annars.

Vi är ett glatt och djurkärt par på 35 resp 27 år som bor i en lägenhet på 3 rok.
Vi söker nu en ny familjemedlem att dela livet med.

Vi bor strax utanför Falun, med närhet till skogen för långa och härliga promenader.

Hundvana finns hos en av oss men vi båda älskar djur.
Vana finns vid raserna Schäfer, Berner Senner, Golden Retriver och Labrador.

Helst ingen valp utan hellre en hund runt 1-3 år.

Ska ha vana av andra djur då det finns gerbiler i hushållet sedan innan.

Två små krav/önskemål:
- Att det är en hanhund
- Inte förliten ras. Gör inget om det är en blandras.

Vi har ingen brådska med att skaffa hund utan väntar tills rätt hund (kemi) hittas.

Helst inom Dalarnas län.

Har ni nått som kanske kan vara av intresse eller undrar mer om oss och om vi kanske passar till eran hund så hör av er till min mail: vargida@gmail.com

Mvh Ida & Micke

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

[IsabelleA]
0

Blocket.se brukar erbjuda många olika snälla hundar i hela landet. Vuxna hanhundar finns det gott om där :)

wolfgirl82
0

#1 Blocket och andra annonsplatser tittar vi dagligen på och även hört av oss på en del annonser men tyvärr har de hundarna redan fått nya hem. 

Men tack i alla fall =)

- Ida

SaraC
0

Kolla rasklubbarna för de raser ni är intresserade av, de brukar förmedla omplaceringar.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

KickanW
0

Jag tycker ni ska läsa lite mer om raser och hitta en som passar er, det finns ju hundratals raser med väldigt olika temperament och behov.

hittadjur-se
0

Lycka till med hundletandet. Tror vi bor i samma by ;-) Hittade till din Gerbilsida nämligen och såg ett bynamn jag kände igen. Är 81:a född och uppvuxen här, förutom några år i Falun.

wolfgirl82
0

#3 Tack för tipset

#4 Alla djur har olika behov och temprament. Skiljer sig även mellan djur av samma ras. :) 
Men visst läser vi på om olika raser som kan vara intressanta dock är det inget måste med en renrasig hund även om det skulle vara roligt.
Det viktigaste är kemin mellan oss och hunden att den stämmer samt att den skall trivas med oss. Vi skulle aldrig köpa en hund utan att det känns bra för både oss, hunden och säljaren.

#5 Tack! Där ser man. Världen är liten :) Själv är jag 82:a

- Ida

hittadjur-se
0

#6: uppvuxen i byn eller inflyttad? :-)

KickanW
0

#6: Såklart, men det är väldigt stor skillnad på raserna. Vissa raser behöver springa flera mil varje dag medan andra nöjer sig med en promenad på en timme… Så man bör ju bestämma sig för ungefär vilken sorts hund man vill ha, inte bara välja storlek på den.

wolfgirl82
0

#7 Uppvuxen inne i Falun men kärleken fick mig o flytta hit

#8 Sant sant. Men som jag skrev tidigare så skulle vi aldrig köpa en hund om det inte känns bra för alla parter.
Hundens välmående går ju i första hand och vi skulle tex aldrig sätta en Husky eller annan ras som är i behov av samma klass i en lgh. Inte heller en hund som är van att bo i hus eller på gård.

- Ida

wolfgirl82
0

Jag skulle vilja be värdar/medarbetar här inne stänga/ta bort denna annons då vi får lov att skjuta på hundletande pga händelse inom familjen så känner vi att vi väntar några månader.

Tack!

- Ida

SaraC
0

#10 Ok!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Inlägget är låst för nya kommentarer