Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1431 ggr
Real
0

Vad ska jag göra?!

Går varje dag en liten promenix med Ecko, tillsammans med Elias (husse) när han ska till jobbet.
Ecko älskar både matte och husse väldigt mycket.. så blir lite problem när Elias går iväg och vi ska vända hemmåt.

Vad ska jag göra åt det? Han sätter sig och stor gråter efter elias.. och drar åt hans håll. Han håller på så en bra bit tillbaka till ett specielt ställa.. (de luktar för gott där) Sen är det som borta och hemma är det inga som helst problem.

Men folk kollar så konstigt på mig.. som om det var mitt fel att han sitter och gråter.. och så måste jag gå och dra i honom en så lång bit.

vad ska jag göra? om jag tröstar blir han värre.. om jag säger åt honom lite strängt blir det värre.. finns det nått?

Faxlin
0

Försök att göra dig själv löjligt rolig. Men en massa bus så kanske du kan få honom att snabbare glömma att husse gick sin väg. Att sedan sträcka på ryggen och strunta i dessa dumskallar som inget vet om anledningen är också bra. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Zebben
0

Kan Du inte få honom att glömma husse, genom att köra lite godissök eller annat så han kommer på andra tankar precis i det ögonblicket som husse är inom synhåll.

Real
0

Haha.. Joo jag får väl ta näsan i vädret lite åt folket.. Och så ska jag göra mig rolig med;) Ja.. då kommer dom tro nått ännu värre om mig.

Nevars.. Men jag lekte med honom och hoppa runt och så.. men det tar inte lång tid fören han börjar gnälla lite smått igen. Och ger jag honom godis så blir han glad i den lilla sekunden han får det.

Men jag får väl testa och hoppa omkring hela vägen genom parken;) haha..

Faxlin
0

haha, och så ber du någon filma dig. Så kan jag få se det sedan. Jag lovar, de som är riktiga hundmänniskor de förstår dig fullt ut. de andra kommer nog anse att du är tokig ;-)

Audiatur et altera pars

mandymoo
0

Jag håller med…. riktiga djurmänniskor kommer att förstå dig till fullo medan dom andra kommer att titta på dig som om du var lita tokig… men å andra sidan kan man roa någon så … eller *ler*

Prova med att du stannar upp på stället där det luktar så gott… han får lukta runt lite o husse fortsätter gå… och inte så att det sägs hej då osv … utan du stannar o husse går… Och hoppas på att han inte tänker så mycket på att husse försvinner….

Real
0

Hahaha.. joo men visst. Om jag hade filmkamera så skulle jag det;) "Åhh, där kommer den där konstiga tjejen som hoppar indianhopp hela tiden igen" hihi..

Jo, jag tror att vi gör fel när han går med.. Elias böjer sig ner och säger verkligen gulliga hejdå. Får nog vara lite mer hård så han går utan några hejdå på det sättet. För idag när Elias bara åkte iväg med cykeln och vi skutta vidare utan den känslosama hejdå. Då gick det jätte bra. Han hoppade så glatt så:D

mandymoo
0

#6 Du också då antar jag *Ler* Hoppade glatt o roade flera som var ute o gick Flört

-mmk-
0

jag ser nog lite konstig ut när jag är ute och går med hundarna..

för ett tag sen så var jag ute på en promenad, jag skulle gå och möta min syster som hade fotbolls träning, och då tännkte jag att Babben kanske inte tycker det är så kul att bara sitta dr så jag tog med hennes pipgroda och gick med helaa lååånga vägen dit.. hahah alla trodde jag var dum i huvet när jag gick där med en hundleksak i handen ;)

men vad gör man inte för sina älskade vovvar:)

Faxlin
0

Vad skojigt att det gick bättre. Behöver nog uppfostra husse att inte säga hejdå :-)

Audiatur et altera pars