Jag förstår mig inte på männsikor!!!
Vi är relativt nyinflyttade. Eftersom ecko håller på med rumsrenhets proccesen så går vi ut till en gräsplätt rakt över gatan. (visst, det finns en hel park om man går en bit till, men ecko vill inte gå så långt ibland)
Idag kommer det ut en gormande tant! Hon kan aldrig ha sett mig där förut eftersom jag inte bott här osv. Så jag visste INGET om "hennes" regler.
Hon skrek iaf till mig att här var minsan ingen rastgård, här lekte barn etc etc. Det hade hon ju faktist sagt till ALLA andra med. (men jag är inte en av alla andra!!!) Hon var riktigt jävla otrevlig. Och så har vi mig då.. jag är super känslig när de gäller elaka människor. Så jag klara inte av det.. jag gick iväg och skrek efter henne att hon kunde ju vart lite trevligare!! Men de var visst jag som var otrevlig enligt henne!
hur svårt kan det vara att bara säga "ursäkta, men jag gillar inte riktigt att ni ska låta hunden kissa här"
Dessutom har jag träffat endel av dom som har barn, dom har inte sagt ett ord till mig.. dom har bara varit glada för att få träffa Ecko!
jag var bara tvungen att skriva av mig jag också.. hatar verkligen sånt här.. jag bryter ihop så himla lätt av människor.
hon kanske hade mens eller så var det långe sen för henne!

Tycker inte du ska ta till dig vad hon sa till dig.
Det finns nog alltid en "gnäll kärring"på varje ställe,ta det med en nypa salt.
Vet att det är svårt och själv skulle jag nog med tappa humöret.
Har själv för inte så längesen mött en sådan dam här,jag var ute och gick med hunden och det var mörkt ute,jag skulle vända och gå tillbacka och såg inte att hon stog där med sin schäfer och jag bad om ursäkt att jag inte såg henne,då sa hon med arg röst att jag kunde ju se mig för när jag är ute och går.och jag då blev jag förbannad men det ända jag sa "va faan"..
Esh bättre å hålla tyst å gå med huvudet högt,då blir dem nog mer förvånade ;D
Ja, vad ska man säga om en del människor som tycker sig ha rätten att vara otrevliga och dumma det går ju att prata i normal samtalston, en del tror att dom är nå stjälvutnämnda "ordningspoliser" som bara är ute efter att vara otrevliga.
Nästa gång hon gapar åt dig fråga vart hon fick luft i från och gå därifrån eller ignorera henne. Stjälv brukar jag säga att jag har lov från markägaren att vara här om det är någon som beter sig otrevligt.(Kolla upp med den/dom som äger marken så har man ryggen fri)Sitter det inga skyltar att rastning är förbjuden, och man sköter upplockningen efter sin hund finns det inget den elaka tanten kan hålla på och gapa över.Stå på dig.
Mvh//Diana
Ps.Lycka till med den otroligt söta lilla vovven Ds.

Det är väl bara att ignorera tanten, för du använder väl bajspåsar så du inte lämnar några högar efter Ecko.
Jo, man försöker ju ignorera. Men nu känns det som om jag inte kan vara på den där gräsplätten.. Hon kanske kommer ut igen och skriker. Elias att han skulle forts gå dit och då skulle han säga henne några sanningen ord. Efter den dagen har vi träffat tre i det huset med.. och INGEN har fortf sagt nått om saker. Ingen annan bryr sig om att vi är där.. de är dessutom 5 stycken som har hund i det huset.. och en dag låg det värsta hundskiten (som verkligen inte kunde komma ur eckos lilla skärt) så det är inte bara jag som är där.. Förstår verkligen inte vad hon sysslar med. Hon hade väl inget att göra den dagen.
Men om hon kommer igen hoppas jag att jag kan hålla sinnet uppe och inte sjunka till hennes nivå.. utan bara ta det sansat.. om det går längre och hon blir värre ska jag kolla upp ägaren till marken som du sa Dianak.
Tack så mycket iaf
Och klart jag inte lämnar bajs efter mig.. det försökte jag påpeka med. Men hon ville inte lyssna till det heller.. kiss var visst illa nog??

usch! vilken dålig stil den där tanten hade… så kan man ju inte göra. hoppas det hela ordnar sej. synd att du ska må så dåligt av de bara
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Lite hundkiss har väl ingen dött av? Hon hade helt enkelt inget att göra o var tvungen att klaga. Nästa gång du träffar henne så ber du henne helt enkelt att vända ryggen till. Det hon inte ser, mår hon inte dåligt av ;P
Nä, men helt ärligt. Brukar ho själv leka på den plätten? För det verkar ju inte som att det egentligen angår henne i vilket fall som helst. DESSUTOM, för att du ska komma längre bort till nån annan gräsplätt så kan ju inte du lyfta iväg hunden dit om han råkar sätta sig just på gräsplätten som är närmast eller hur? Sätter sig hunden så sitter han ju där. Du kan ju inte gärna skälla ut hunden för att han kissat på "fel" gräs =(
Neeh, de är nog som du säger.. hon hade inget att göra. Eller så gillar hon inte hundar helt enkelt.
Har träffat en av mammorna till ett barn i huset. Hon har inte sagt ett ord. Men hon har egen hund också så.. jaa, jag ska väl inte ta det för hårt helt enkelt. Jag tror nog jag fortsätter gå dit. De är ju dit ecko vill.. och som du sa sandra, kan inte fya honom när han väl kissar ute. hehe,, tror inte hon själv leker där heller.. hihi.
tyckte det var kul med det hon sa också "här är ingen rastgård, de leker barn här.. du har en hel park runt hörnet"
Okej? så parken är en bajs och kiss park då eller.. de leker inga barn där.. nene.. bara på "hennes" lilla gräsplätt ;)
jaja. jag får nog komma över de.. vill bara inte träffa henne igen. Gillar inte att människor ska vara så onödiga ibland.
De var länge sen jag blev kallad för snorrunge.