Hundar iFokus

Hundar

Etikettpresentationer
Läst 8720 ggr
emelieeh
0

första hund ? :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vad heter/hette eran första hund och vad var den för ras? :)

sätt gärna in en bild också :)

våran första hund heter mimmi och är en glad dam på 10-11 år. bishon frisee ( stavs ? xp ) :)

AnneN
0

Zita, en svart labrador… Har tyvärr inga bilder på henne

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Kristina-
0

Min första var en schäfer som hette Bonzo. Har bara gamla pappersfoton på honom då han var född 1969. Han blev tretton och ett halvt år och han var mycket vacker , snäll och klok!

spikes
0

min första hund var en samojed spets vid namn apache,då var jag 9 år nu är jag 45 och fortfarande med hund:-))))

Anett Lindbom
0

Min första alldeles egna hund hette Ludde, han var en blandning mellan Svensk Lapphund & Karelsk Björnhund..

Ni får ursäkta den dåliga bildkvaliten, men jag har fotat av en gammal pappersbild med dig.kameran..

KindredCold
0

Min första hund var en dvärgpudel, svart vid namn Malin.
Men henne kommer jag inte ihåg, så hon räknas inte..

Min "första" hund var Leo.
En dobermann/labardor/risen schnauzer/rhodesian ridgeback.

Niini
0

Vår (familjens) första hund var en Siberian Husky som hette Ludde (Lukas), tror han var 13 år när han dog -95 (avlivades p.g.a. åldersbesvär).
Vår (sambons och min) första hund är en sheltie vid namn Turbo som endast levt lite på 5 månader ännu. Hoppas på många härliga år med honom :)

Zvintos
0

En rottweiler vid namn Balder. =)
Är strax över året nu. ^^

emelieeh
0

okej allihopa:)

Molle08
0

Min "första" hund var det när jag kom till världen 1984 och förälskade min farmors och farfars schäfer Puckings Zeb" Peppe, då jag kallade honom ca 1-2 år gammal".. och kladdade på och var orädd hela tiden då jag var c.a 6 månader.. skrattade och tyckte väldigt mkt om hunden. Hunden var född 1976 tror jag.. avlivades -91. RIP

Tyvärr har jag ingen scanner att fixa upp bilderna.

Kinna1
0

Min familjs första hund var en svart labrador som hete Moltas. En helt underbar hund. Vi fick avliva honom 1990 och då var han 10 år.

Men min helt egena hund var en drvärg schnauzer vid namn Mitzie världen goaste hund såå snäll. Hon blev bara 8år fick åka till hundhimmlen pga en svår sjukdom.

blackangel
0

Min familjs första hund som jag växte upp med var en storpudel som hette Sambi

FunkyShrimp
0

Tax, Tax, Tax o Tax ;)

Vi har haft 4 taxar :D Taxar är underbarast och bäst!

Dock vad jag inte född när den första taxen fanns.
Namn på taxarna ;):

Taxi, Columbus, Pompe och Strax.

Lägger upp en charmig bild på Pompe :)

han va väl mh.. 10 kanske på bilden? Nu är han iaf 14 :)

Nicolina
0

Detta är dock inte min hund men jag ser honom som halva min iaf. Han ägs och bor hos min farmor, men är mycket här hemma under lov och när farmor åker bort. Bla. hade jag honom en månad i sommras = ) Så han är mer eller mindre som min första hund!

Gamla goa gubben Stene föddes när jag var 7 år gammal, idag är jag 18 och han hänger med och är lika glad som alltid trots att han börjar få lite tendenser till det sura gubbhumöret mellan varven^^  11 snart 12 år gammal är han nu och är en Norwichterrier.

Här är en alldeles precis nytagen bild på honom, sover gott i soffan…. innan jag väckte honom för att gå ut och kissa för natten.

ingann
0

Vår familjs första hund jag träffat var en underbar schäfertik vid namn Raija;) Doch har det funnits fler hundar i familjen innan jag föddes… min första egna hund fick jag när jag var 11 år, en engelsk cockerspaniel vid namn Max;) (har dock inga bilder på dem utom gamla papperskopior…)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Bokskogens
0

Första hunden som jag minns var familjens tervurens Ami född 1980.
Vacker bestämd dam som min pappa tävlade bruks med.
Tyvär ingen bild…

silverorm
1

Min första egna hund köpte jag när jag var 19, ville ha en glad vakthund så det blev en boxerAnte, min bäste vän…han blev 11 år hängde med mig när jag flyttade runt o anpassade sig alltid lika bra…hans fel att jag ännu älskar boxrar!! Bilden är en smula suddig, fotade av det från ett foto!Glad

SaraC
0

Ja, min moster hade en liten vovve när jag föddes. Som jag växte upp med. Jim hette han.

Min första egna hund har jag fortfarande. En japansk spets på 9 år.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

emelieeh
0

okej:D

[Catteklina]
0

Min första alldeles egna vovve heter Lukas och är en Chinese crested.
Annars har familjen alltid haft Schäfer.

Molle08
0

Niccolina.. Jag har likadan Norwichterrier som dagisvovve..  Han är 2 år gammal.

bumbimia
0

Jag är uppvuxen med schäfrar, men min första egna hund köpte jag när jag hade precis flyttat hemifrån (18år) hette Morriz var en helgalen blandrashund, som jag hade i 6 mån innan jag gav upp. Han flyttade tillbaka till sin gamla ägare.

Han såg ut som en dobberman, fast det inte fanns någon dobbis i han. Han var korsning mellan gordon setter/schäfer/labrador/dalmatiner/stövare.^

Han hade en enorm jaktlust, en stor skärpa och vad inte alls vad jag hade tänkt mig.

Han var 9 mån när han flyttade till mig.

Nicolina
0

#20 Nämen vad roligt! Inte så ofta man hör om folk som har en/ankytning till Norwich… det är ju undebara små hundar, skönt med en terrier som inte är så ettrig utan lätt varvar ner och tar det lugnt… = )

Molle08
0

Niccolina.. Jag ska fixa upp bilder på vovven i min fotogalleri *ler*

Nicolina
0

Ja gör det! Hojta till då så kommer jag att kika in på momangen! =)

Noa-Nisse
0

min första och nuvarande hund är timmie!

Han är en Pudel som ska fylla 8 till vinter :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Rebecka]
0

min första e en liten bichon freise (vet inte hur d stavas) o henne har vi kvar ännu.. hon blev 10 år i augusti o heter ronja

[Vargnatt-]
0

Första hunden som min familj hade var en blandning mellan golden och labrador. Han hette Tjabo, här ligger han bredvid mig när jag var liiiiten och vilar ^^

[Vargnatt-]
0

Och min första riktigt egna hund är ju Aramis :)

Eilien
0

Härt är min första egna hund chihuahuan Zero som nu snart är 5 månader.

abulls-anton
0

lilleman (abulls anton) nu 5 årig bullterrier, och kommer bli minst 150!

empan-hampus
0

Vår första hund var en rottweiler vid namn Bullen. Men jag var ca 5 år då så jag har tyvärr inga bilder.. =)

Singo-Torpet
0

Min första egna hund är en jack russell, han är i dag 8mån och världens underbaraste energi knippe…

RobFrazie
0

MIN egna hund har jag nu är Han heter Bamse!

(Döpt efter hunden som min mor hade när jag föddes!)

Han är en Schäfer, Golden och labrador!

Singo-Torpet
0

#32 glömde han heter Mollgan…

Mysan59
0

Min första hund hette Nina och var en beagle, nån gång på 70-talet, så jag har inga foton jag kan sätta in här.

Mischa
0

Första egna hund heter Mollie, en jack russell terrier (finns bild på min info)

≧◔◡◔≦

Wetterbro
0

Vi har en liten tik som heter Lisa och är också en bichon friséGlad

CelsiusT
0

Min första hund var/är en dalmatinerhane född 2001 och han heter Arco. Han bor numera hos min far ihop med pappas andra dalmatiner som är en 4 årig tik.

Medarbetare på westernridning.ifokus

gejsa
0

Familjens första hund hette KOMPIS och var född 1969. När jag flyttade hemifrån 1977 tog jag henne med mig. Hon blev 14 år gammal och avlivades pga en del ålderskrämpor.

Leorag
0

Familjens allra första hund hette Kardinalen Hanny Gold "Anni", hon var en golden retriever. Min allra första egna hund heter Atlas till vardags och han är en 3 år gammal leonbergerhane =)

[kalelo]
0

Min första hund… haft honom sedan 16/10-08.

Rasen är ovanlig…

Ras: Volpino Italiano

Ursprung: Italien

FCI-klass: Grupp 5, sektion 4

Namn: Velvet Eyes Lovely Helmut.

Kallas: Love.

Född: 15/7-2008, dvs han är 6 månader nu.

Temperament/Beskrivning;

• Harmonisk.
  • Glad.
  • Livlig.
  • God lekkamrat.
  • Modig.
  • Vig.
  • Lyhörd.
  • Tuffa och självständiga.
  • Reserverad (mot främlingar).
  • Stark personlighet.
  • Alert och vaksam.
  • Skäller lätt, dvs det är en bra vakthund.
  • Mycket familjekär/tillgiven sin familj, dvs mycket fäst vid sitt hem och sina ägare.
  • Kan bli väldigt duktiga agility hundar (rasen bör dresseras med fasthet).
  • Kelna; och sitter gärna i knäet och kelar med sina ägare.
  • Många tycker om vatten.
  • Anpassar sig bra till ett liv som innehund.
  • Många är matglada.

PS! Kenneln Velvet Eyes, har fortfarande kvar valpar som nu är 6 månader, har två hanar kvar. De söker bra hem. Kennelägaren är snäll och trevlig. Kontaktuppgifter till henne hittar ni på www.volpino.se DS!

SergeantHanna
0

Vår första hund hette Mimmi ochvar en Tervueren, belgisk vallhund. Då var jag fem år. Fina goa Mimmi, hon var en riktigt härlig tjej. Så pigg och alert, så smidig och smart. Hon lekte med grannens klumpiga Rottweiler Charlie. Hihi, han hade inte en chans att hänga med i svängarna.

Klistrar in en bild på rasen i alla fall. Används i stor utsträckning som polis- och räddningshundar i bland annat Belgien.

minja
0

Min första hund i familjen var en röd engelsk cockerspaniel tik som hette Dolly.

Min familj hade haft en röd och en svart cocker innan men Dolly var den jag fick uppleva.

Och min första egna hund är en schäfer/boxer korsning som heter Bengan.

Emma-lundqv
0

Min första hund är en släthårig foxterrier, fyller 6 i år :)

BrightGloria
0

Min första hund var en golden. Fast innan det så hade familjen en groendal. (??)
Jag var väldigt liten då så jag kommer inte ihåg så mycket mer än att jag var allmänt elak mot henne. Rynkar på näsan

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Magdalena12345
0

En irländsk varghund som hette Dickens!

Paulines
0

Roy, Sheltie :D

daikai1
0

min familjs första hund heter fiffi och är 4 år gammal, fick henne i torsdags :)

fiffi är en papillon på 4 år som är lite överviktig

off topic

den första hunden som jag har varit med och skaffat var min farfars hund unni, en chefertik som vi hämtade när jag ca 2-3 år, hon blev avlivad förra året för att min farfar dog och hon hadde höftbesvär :(

min farfar hette erik "kepsen" nilsson och var aktiv inom falbenbergs brukshundsklubb

[IsabelleA]
0

Familjens första hund (min egna hund) kom hit för 12 veckor sedan och är nu 21 veckor. En Border Collie hane född på julafton 2008.

[Vargnatt-]
0

Familjens första hund som jag var med och upplevde var Tjabo, en blandning mellan labrador och golden :). Här på bilden är det jag och Tjabo som ligger och vilar :).

Min första riktigt egna hund det är Aramis som jag och sambon har nu :)

[jakke94]
0

min första hund var en golden retriver hane som hette Nalle.. men han var 13 år när jag föddes och levde bara en månad efter jag föddes.. så den första hunden jag minns är Trixie, en Flat coated retriver tik :) hon blev 14 år och dog av skelletcancer

bild på Trixie

destroyed
0

Familjens första hund som jag minns(annars så var det en tjurig yorkie som hette kvarten) hette Kingan och var den häftigaste hunden jag visste:) När vi barn var sjuka i scharlakansfeber så fick han det med och när vi fick kikhosta så fick han kikhosta:) Vi tog bort honom när jag var fem år och jag saknar honom än idag. Han var en engelsk setter och blev 14 år varför vi tog bort honom vet jag inte men han blev sjuk det är det som jag minns..

Min första egna hund heter Kasindra och är 9 veckor idag:) Hon är en mellanpudel

Gerbilflicka
0

Reija, en Tax. Fick avliva henne for snart 2 ar sedan da hon var 15 ar.
Vi fick henne i julklapp nar jag var liten, hon kom med en rod sidenrosett om halsen. Skrattande

NataliTM
0

Min första alldeles egna (med mammas hjälp, jag var 6 år när jag fick valpen :P) hund var en korsning hamilton/springer spaniel/björnhund/labrador. Dvs rakt igenom jakthund, men hade noll jaktinstinkt. En mycket udda dam. Zeta hette hon och vi var oskiljaktiga tills hon brann inne i en mycket hemsk mordbrand 2 dagar innan jag fyllde 15.

Är idag 21 och börjar fortfarande gråta när jag tänker på henne. Hon var mer som en syster än som ett barn, såsom jag sett mina hundar efter henne. Hon kommer alltid att ha en mycket speciell plats i mitt hjärta.

Har tyvärr ingen bild på henne.

/Natali

Sajtvärd Arabiska Fullblod

ms-mee
0

Våran första vovve vart mellanpudeln Elvis

Min första är Hubert, storpudel och Elvis son :)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

nonisaga
0

Vårna första hund var en svart utställnings labbe, vi fick honom när jag var 4,5 år gammal och då var han hmm ca 8v :) Tyvär gick den fina killen bort under en operation för ngr år sedan (2-3). Har ingen bild på den här datorn….

LeS-
0

Hej alla! Snygga vovvar ni har :))

Min första fluffboll hette Chogui (utalas Chogi) och var en alldeles underbart cool, tuff liten pekingese! Han blev 14 år gammal och somnade in lugnt och fint 2006. Han finns föralltid i mitt hjärta och i mina tankar.

På bilden ligger han och sover :))