Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 12910 ggr
SaraC
0

PRESENTATIONSTRÅD

Tänkte att det vore roligt med en stående presentationstråd (den kommer alltid ligga överst i inläggslistan)

Både för nya medlemmar och för oss lite äldre Skrattande

Det kan vara roligt att veta något om de man skriver med. Hur mycket man vill berätta väljer man själv, men ålder kan vara bra att ta med.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

SaraC
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag heter Sara, fyller snart 23 år och bor i Dalarna. Håller precis på att flytta till ett radhus tillsammans med blivande sambo och min hund. Jag pluggar just nu till lärare.

Hunden är en Japansk spets på snart 10 år som heter Eros. Han är världens goaste mammagris, som alltid är full av bus och spring i benen.

Är Medarbetare här på Hundar.

[Vargnatt-]
0

Jag heter Victoria, är 20 år och bor mitt i Värmland :). Kommer egentligen från Kiruna så har hunnit leta mig neråt i landet under åren :P. Bor här tillsammans med min sambo, en bondkatt som heter Mori och en berner sennen som heter Aramis.

Jag pluggar just nu upp lite gymnasieämnen på distans, så dagarna spenderas hemma tillsammans med djuren. Sambon jobbar som lärare. Gillar att vara ute på promenader, fota, djur så klart, pyssla och massa annat.
Någon gång i framtiden vill jag starta ett hundpensionat :).

SaraC
0

#2 Vilken fin bild! Det var något lite sagolikt över den :)

[Vargnatt-]
0

#3 Tack så mycket ^^

AnneN
0

Jag heter Anne, är född -81 och bor med sambo, hund och katter i Luleå.

Hunden Velvet är en blandrastik född -06, blandning mellan lapsk vallhund, pitbull, amstaff & dobermann.

3 huskatter vid namn Tussan (hona), Sotis (kastrerad hane), Lillan (kastrerad hona).

Jag pluggar in gymnasiekompetensen på Komvux, är djurtokig och jag lever för mina djur. Sitter många timmar varje dag vid datorn då jag sköter en del av skolarbetet via datorn + att jag är aktiv på många iFokus sajter (är Sajtvärd på blandrashundar, Medarbetare på frivilligarbetare/mobbing/viktminskning).

Den som vill veta mer om mig och mitt lilla gäng är välkomna att fråga, ingen av oss bits Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Niini
0

Jag heter Nina, är 20 år och bor i Vasa med sambo/fästman och sheltievalp. Studerar andra året vid Novia till sjukskötare. På fritiden blir det mest att umgås men mina älsklingar, fotografera och redigera.

Turbo är en shetland sheepdog född i Nastola 26 mars 2008. Busig liten kille som älskar att göra helt tvärtemot vad matte vill. Men ibland kan han faktiskt vara söt ändå ;)

Min blogg

Turbos blogg

emsems
0

Jag heter Emma, är 24 och bor i Umeå tillsammans med Sambon och katten Penny. Jag jobbar som redaktör/journalist och karln är grafisk formgivare åt norrlandsoperan. Vi funderar starkt på att köpa en dalmatiner och hoppas på kunna göra det snart Skrattande

Då ska jag återkomma med en bild på den också, men tillsvidare får ni stå ut med katten =)

spikes
0

jag heter Lena och är 46 år har jobbat med hundar sedan jag var 9 år,Har just nu en collie vid namn Snodden 6år och en blandis vid namn Spike 10 år, men har haft en x-antal genom åren även problemhundar jag hjälpt till ett bättre liv;-).Dom jag har nu tränar jag när jag vill går alltså inte på någon klubb, men hjälper till lite på sidan om ibland:-).sänder 2 bilder för jag har ännu inte lyckats fånga dem samtidigt på samma bildCool,först ut blir Snodden

spikes
0

Här är min älskade tokhund Spike, smidig som få trots sina år på nacken:-)

Cerrolyn
0

Cerrolyn 30+ och bor i småland med min man och barn (Kristian -96, Elina -99, Lea -08) samt djuren Zeeb (bondkatt -94) och Ceasar (Golden -04). Är mammaledig.

Ceasar och jag tränar och tävlar lydnad (LP3 snart), sök (appell eller lägre), spår (gk appell). Men ibland ska man leka också och då blir det agility (klass I) eller rallylydnad (nybörjar klass) (dessa grenar satsar vi inte alls på).

Är MedarbetareBlandrashundarhär och SajtvärdTävlingshundar.

Har även en egen hemsida: http://www.unka.se

**MVH Cerrolyn

Pimu
0

Tanja 35 .. bor i Västerås me sambo, 3 barn (Jeannie 1997, William 1999, Elias 2004) o djuren (Skäggagam -04. Majsorm -06, 20-tal tammöss o senaste Rottisen Zazzie -08.08.05)

Linda-A
0

Jag heter Linda och är 23 år. Bor i Uppsala där jag läser till husdjursagronom på SLU. Ska vara färdig i juni nästa år är det tänkt.

Jag har en jack russel tjej som ska fylla 1 år snart. Shelby heter hon, men vanligtvis förkortas det till Kjell Oskyldig Vi tränar inget speciellt men jag är lite nyfiken på både lydnad, viltspår och agility.

Ibland är jag dessutom hundvakt åt både softisar och flattar och då är det full rulle i min studentlya!

ingann
0

Ingalill, 43 år, sambo med 2 2-benta odågor på 15 resp. 12 år, Åskar 1 år (papillon/yorkskire/dv.pudel), Razzel 4 år (norsk skogkatt) och Tut 1 år (huskatt av blandningen mainecoon/brittisk korthår).

Vi bor sedan 4 år i Degerfors men kommer ursprungligen ifrån Enköping där all övrig familj fortfarande bor. Jag är sjukpensionär sedan år 2000 då min högerarm/hand blev förstörd efter en operation. Har efter det blivit mer eller mindre ambidexter då man måste klara vardagliga saker iaf:)

Dagarna tillbringas med barnen, djuren och vänner.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

AndreasS
0

Anréas 34, Sambo med #11, 2 egna barn Micke -97 och Elias -04 , sen har jag 2 bonusbarn Jeannie -97 och William -99. Husdjur har vi en hel drös av bl.a mina reptiler en skäggagam 1.0, en majsorm 0.1, 2 katter en hona Kiara på 8 år och en hane Zimbah på dryga 1 år båda blandras med nosk skogis och bondkatt i sig, 20-talet tammöss och så senaste tillskottet en rottis tik född 080805 vid namn Zazzie.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

blackangel
0

Niina heter jag är 30 år bor i dalarna i en liten by.

Min familj består av mig min 13 åriga son 2 katter och min älskade tik Kiara blandning mellan Boxer/Dalmatiner.

Är sjukskriven sen 2004 mer eller mindre pga av trasigt knä samt lite andra åkommor;). Vi bor i ett hyrt hus har nyligen separerat efter ett 4 årigt förhållande och skall nu hitta mig själv, fint va haha;). Älskar mina vänner familj o djuren…..

leijasmatte
0

Heter Ingela, är 38 och bor utanför Trollhättan med man, barn och djur mitt i skogen. Barnen är 14, 12, 7 år. Jobbar som sjuksköterska på barnavdelning.

Har en blandistik Dv.pudel/Lhasa/Yorkshire på 2 år, Leija

1 hankatt 8 år , Spider

1 honkatt 14 veckor, Jasmine.

[lottaeriksson]
0

Jag heter Lotta, är 18år (snart 19) och bor i en tvåa i Skönsmon i Sundsvall tillsammans med sambon Jonas och vår Amstaffhane Tarox. Jag pluggar på gymnasiet med inriktning Hantverk Foto eftersom jag älskar att fotografera Glad Fotografering är dock ingenting jag vill arbeta med i framtiden, utan mer en hobby.

Om 1,5-2år ska jag och sambon skaffa en till hund, vilken ras vet vi i dagsläget inte, utan velar mellan både den ena och den andra. Men jag försöker dock få min vilja igenom och skaffa en Vit Herdehund Skrattande

Det var allt för mig.
Ha det bra!

blackangel
0

#17 söt matte o hund;)

molntuss
0

Jag heter Johanna, är 14 år. Är alldeles ny på den här sajten.

Jag har en sprallig, liten, aprikos färgad dvärgpudel, Teddy. Vi tränar jätte mycket agility och Teddy visar verkligen framtassarna på den grenen! Om helgerna bor en charmig liten mopstik hemma hos oss.

Jag och min familj är lite nyfikna på en ny hund. Men då ska det bli en lite större variant. Det var väldigt lite om mig och Teddy Skrattande

skickar med en bild på Teddy

[lottaeriksson]
0

#18 Tack :D

Bogart
0

Jag heter Kajsa, är 18 år och bor I staden Uddevalla i hjärtat av Bohuslän. Har bott här hela livet, och bor fortfarande hemma med min mor och några av mina bröder. Just nu går jag ett specialutformat samhällsvetenskapligt program, och det går ganska traggligt fram, eftersom jag är väldigt skoltrött.

Jag har en liten vovve på sex år, en borderterrier som heter Loke. Han är väldigt egen, och det känns ofta som att han är helt hopplös. Jag tycker om honom trots hans brister, haha. Ingen är väl perfekt. ;)

I huset så bor även en huskatt som heter Puzzel, som nu är 14 år om jag inte räknar fel. Han börjar bli en gammal herre, men det hindrar inte honom från att springa ute hela tiden.

Det var allt för mig. Glad

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

villhailler
0

hej jag heter katarina men kallas för katta jag är 21  år och bor med jocke min älskade man. och vårat nya tillskot zazze han är en blandras och är världens goaste .. sen så har vi en iller oxå .. men tyväl så börjar de gå dåligt för henne och kanske lär avlivas

rockygubben
0

Hej jag heter Susanne och bor med min son.Jag har en Golden Retriever på 6 år och heter Tia.

krasivis
0

Hej!

Liten presentation av mig och min familj. Jag heter Elisabet och är 50+, bor med man och idag 19-årig son i Kvicksund. Jag har haft Norfolkterrier i mer än åtta år nu och tycker att de är underbara små hundar. Tyvärr så fick min äldsta hund Pepsi diskbråck i slutet av april och är inte längre med oss.

Chornie, tiken har fått fyra st valpar som är sex dagar gamla idag. Underbart söta små noffar, tre hanar plus en tik.

Jag föder upp perser och exotic katter också. Mera om dem och om oss alla går att läsa på min hemsida www.krasivis.se

Andreassons
0

Hejsan,

vi ar familjen Andreasson. Vi ar mamma Ingeborg, pappa Ulf och barnen Edvin, Alfred och Miriam. Vi har flyttat till Kina sedan midsommar i ar.

Familjen bestamde sig for att ha ett djur. Forst ut provade vi med hamstrar. Men tyvarr dog de sma liven. Djuruppfodning ar inte helt latt i Kina.

Nu ar vi precis pa vag att adoptera en hund fran ett hundstall. Hon kommer hem till oss om tva veckor. Hon ar ungefar ett ar och nagon slags blandras.

Det blir barnens forsta hund, men jag ar uppvuxen med hundar.

Nar hon har kommit hem kommer vi att presentera henne lite narmare ocksa.

Ingeborg

Andreassons
0

Jag glomde ju skriva vara aldrar.

Ingeborg ,39

Ulf, 40

Edvin, 10

Alfred, 8

Miriam, 6

dima
0

Hej jag heter Diana och bor med min familj i gästrikland, vi bor i en villa med våra djur!

De som bor här med oss är:

Zune grand danois 2,5år

Zaga perser 1,5 år

Znövit blandras katt 1,5år

Tingeling å Shenzi iller valpar

+ några reptiler av arten amazonas träboa.

Bilden är på Zune och Znövit!!

Tatsja
0

Jag heter Ann och är 54 år. skild sedan -99. Bor i radhus där yngste som har de 2 rummen på nedre våningen. Handikappad efter en svår trafikolycka -95. Nyopererad just nu. Fick förra året ta det svåra beslutet att låta min älskling få somna in, han blev hela 16 år. Tur jag har kvar Tatsja

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Craz-y
0

Hej! Jag heter Angelica och är 16år. Jag går på säbyholms naturbruks gymnasium med inriktning hund. Jag har två hundar. En bordercollie/collie tik på 8år som heter Raya och en "spaniel-jaktraser" blandras hane på 3 år som heter Riesen. Jag tränar mycket med mina hundar inom lydnad, freestyle, agility m.m Glad När jag går ut gymnasiet har jag planer på att skaffa en brukshund. Än så länge är malinois en favorit.

Jag har även 2 siameskatter. En brunmaskad och en chokaldmaskad. Ciara och Zira heter dom. Jag föder upp under stamnamnet S*Tempelrikets

Vill ni se mer kan ni besöka mi hemsida! www.aangelicaa.webs.com

http://hundar.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=0e4d9f40-36ba-47ea-9394-fe0067182bf4

Saandraaa
0

Sandra är namnet! Blir 19 år i December, samtidigt då fyller min tik 3 år. Hon är blandras mellan rottweiler/schäfer. Vi ska nu börja allmänlydnadskurs för att sedan gå vidare till en "vanlig" lydnadskurs. Nångång nästa år har vi planer på att flytta till min pojkvän i Norrköping. Just nu bor jag i Motala!
Förutom Noomi (som vovven heter) så har jag hamster och katt.
Har ni lust att prata hund nångång får ni gärna adda mig på msn:
Sandratungstrom@hotmail.com
Då jag inte har någon att prata sånt med :/

[lottaeriksson]
0

#30 Vad skoj att din hund fyller samtidigt Skrattande Min Tarox fyller dagen efter mig. Jag fyller 10e feb och han 11e Skrattande

Vattnadal
0

Jag heter Elin, är 34 år gammal. Jobbar 50% på Brynäs Zoo i Valbo (utanför Gävle) och resten av tiden hemma med mina djur och hundar.

I hushållet finns 8 hundar.
Min gamla golden Raksha på dryga 10 år.
Min alaskan husky/grönlandshund/schäfer hane Vidar på 5 år.
Min siberian husky Ego, 13 v.

Så makens hundar:
Freja, alaskan husky på 9 år.
Cora, oreg siberian på 6 år
Piro, siberian på 3 år
Drífa, siberian på 1,5 år.
Gjöa, siberian på 13 v.

Jag har gått HUNDutbildningsgruppens HUND3 och har precis påvbörjat deras hundkursledarutbildning. Hoppas att i framtiden kunna få in lika mycket (eller lite, med tanke på handels avtal) pengar på hundkurser, pensionat, B&B, bo på lantgård, turistkörningar med hundarna osv, som jag tjänar på min halvtid nu.

I övrigt föder jag upp möss till sällskap, utställning och vidare avel, pysslar med lite akvarier och reptiler, lajvar både medeltid och 40-tal och älskar att bo på en lantgård mitt ute i skogen!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Jenniferohlson
0

Jag heter Jennifer och är 16år. Går gymnasium med inriktning travhästskötare.

Har 3hästar, 2 katter och 3 hundar.

Kiwi är mest min hund och de andra hela familjens. Hon är en Toypudel tik på 3år.

L8sson
0

Hej jag heter Lotta =) är 16 år och bor i Dalarna (Rättvik)
Jag går på gymnasiumet på IV för att läsa upp mian betyg för att nästa år ska jag söka igen till hundsportsgymnasiumet i forshaga.
Jag har 1 hund, hade 2 st men Berit fick somna in den 14 oktober. de är jobbigt fortfarande.
Men jag har kvar min solstråle Bosse, en jack russel hane på 2 år.
Snart får vi hem en liten valp också, det ska bli kul, jag har aldrig haft valp.
Mina intressen är ju då hundar, djur och fotografering.
Har ett antal andra djur med, och så har jag min kamera <3

Craz-y
0

#34, vad spännande! Vad för ras blir valpen då?

beklagar sorgen för berit :(

kram

L8sson
0

#35 jo det e jätte spännande :) har varit med sen valpen föddes =), det blir en blandras =) (kolla bild)

jo älskade Berit, gör ont i hjärtat =`/ <3 vill ha henne tebaka men tog det beslutet för hennes skull. <3

fettmedkevlar
0

Emma heter jag, en glad tjej född -89. Bor uppe i Lappland, Kiruna/Jukkasjärvi för att vara mer exakt, man kan säga att jag bor granne med det berömda Ishotellet.

Med i det här hushållet så bor även min sambo Niklas samt mina fyra hundar. Tre Alaskan huskys varav en är hane och resten tikar, sista "skiten" är schäfertiken Råvatj Alpha, eller Hicka som hon kallas. Alpha används bara när "mamma och pappa" blir arg på henne.

Jag kör mina hundar aktivt i drag och tränar även lydnad med dom, lägger spår då och då. Schäfern kommer att köras i drag efter att hon är röntgad samt att HD/ED är okey. Med henne tränar jag nu tävlingslydnad, spår och sök samt bruks.

Från hundarna till dom andra intresserna så fotograferar jag flitigt och brukar få fotografera vänner samt djur. Tycker om naturlivet och är hellre ute i skogen än sitter in en lägenhet inne i stan.
Hjälper ofta min mamma med hennes 40 draghundar och kör turister på vintern med hundspann.
Annars myser jag gärna hemma tillsammans med min sambo framför en film.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Denna kommentar har tagits bort.
Therran
0

Hej hej!

Jag heter Therese är 28år och bor i stockholm. Jag har två egna hundar en blandis mellan podenco och husky (fråga mig inte vad jag tänlte med den dagen jag skaffade mig en sådan blandning hahaha) och en Chihuahua.

Har jobbat som hundinstruktör sedan 2006 och har nu startat mitt eget företag (www.workingdogsthlm.se) efter att ha jobbat åt andra som hyrt in mig.

Jag har jobbat en heldel med hemlösa hundar i Spanien och här hemma har jag jobbat på hunddagis i många år och även på djuraffär. Hemma bor jag och hundarna med massa andra djur Achatina achatina, Achatina fulica, Achatina marginata, Akvarie 540l (grenmalar och tetror) Akvarie 110l (svärdbärare och guppy) Akvarie 40l (yngelakvarie för grenmalarna) Saltvattensakvarie, Bönsyrsor (Orkide och blommbönsyror), kanin, kinesisk mjukskalssköldpadda, Leopardgecko, möss, Råttor.

Det var lite om mig. Undrar ni över något är ni välkomna att fråga.

rulda
0

Hej hej Jag heter Lotta, är 22 år gammal och bor norr om stockholk.
För exakt en vecka sedan (minus en dag) blev jag med hund för första gången.
En kille på ett år som älskar att pussas och busa. Hans energi tar aldrig slut.
Tyson (eller Tussen som han kallas) är en blandning mellan border collie och labrador.
Här hemma har jag även två huskatter vid namn Trötter och Toker (som inte alls förstår varifrån den nya hårbollen kom) och en sambo (som för övrigt kom hem med vovve lite hux flux).

Jag är egentligen kattmänniska rakt ner i tånaglarna och kan inte så mycket om hundar. Men jag och Tyson lär oss mer och mer om varandra för varje dag som går. Så var beredda på frågor från mig ;)

KindredCold
0

Hello.

Heter Elin men kalla mig Lee.
Är 20 år och bor norr om Uppsala med min sambo, hund och snart en kisse. (Har även två andra katter, en bosatt hos pappa och en hos mamma.

Jobbar med hundar, samt fotograferar både på fritiden och ibland får man lite jobb med det också.
Snart hoppas jag få råd med en riktig kamera.

Jag har haft 6 hundar (tillräknad min nuvarande), och lite drygt 50 katter.
Haft en liten uppfödning av katter som numera är ur bruk.
Då var det perser, skogskatt samt vanlig huskatt. Allt under kontrollerade förutställningar.
Även haft ett gång stallkatter, allt inräknat i dessa drygt 50 stycken :)

Min hund är en labrador/golden retrivier/flat coated retrivier hanne på 3 år. Okastrat, omplacering och helt underbar. Han ska dock kastreras efter årsskiftet.
Katterna är vanliga hus- och bondkatter

V-lang
0

Hejsan svejsan =)

Lotta heter jag, en tantis på 47 pannor jag är stolt ägare till en sur papillon som heter Skorpan som blir 9 år i januari :) Vi bor tillsammans med husse och lillmatte Matilda i ett radhus straxt utanför gävle, nära till skog och fina promenadvägar.

Jag jobbar som administratör på Samhall i vanliga fall men har varit sjukskriven i 2 år så nu går jag bara runt och drar benen efter mig eller ska jag säga drar Skorpan efter mig *skrattar*

destroyed
0

Hej Hej!

Emma heter jag är 16 år och går på donnergymnasiet på gotland, medieprogrammet och är nybliven medlem på Hundar I fokus. Jag skaffade mitt första djur intresse hos hästar och sen fick vi ett tillskott i familjen den vackraste Engelska settern jag någonsin sett. The King(kallades för kingan). Jag har så länge jag kan minnas alltidhaft djur och nu när jag och min pojkvän flyttade ihop har vi inga djur vilket tär på mej så otroligt mycket.  Hemma  hos mina föräldrar har jag två katter Zessie(vanlig trefärgad bondkatt) och Jojje(norsk skogskatt). Men mitt hjärta längtar efter en ny hund efter att vi tog det tuffa beslutet för snart två år sedan att ta bort våran älskade Schäfer Winnie:) med henne i huset kände jag mej trygg och jag ännu inte hämtat mej efter förlusten av henne.

Jag tittade in hit eftersom vi har tänkt länge och väl på att skaffa en ny familjemedlem och nu när killen byter jobb till att jobba en kilometer ifrån oss känns det självklart att ha en vovve hemma:)

Just nu hemma hos oss finns det ett 112 l akvarium med det mesta i som snart ska göras om till malawikar. och ette till akvarium ska också införskaffas till våra guppy då min sambo vill starta guppy uppfödning.

Jag vill prata om allt som har med hundar att göra:)

Karmatarerskanise
0

Nina heter jag. Jag är 24 år ung och bor tillsammans med killen och hunden Hades i Helsingborg, Skåne.

Killen och jag har varit tillsammans i 4 år och förlovade 2 år den 14/11. Älskar verkligen honom!

Hunden blir två i januari nästa år. Han är en blandning av schäfer och new foundland. En glad och pigg hund som älskar allt och alla. Han tror han är en liten hund och är väldigt klumpig Flört Han älskar att pussas.
Vi har gått valpkurs och sedan har vi haft en privat instuktör.

Hunden tappar väldigt mycket hår, ett under att han inte är helt naken Glad

Det var lite om oss.

emsems
0

Nu gör jag en uppföljning av mitt inlägg i #7.

Har äntligen fått köpa min älskling Greta Garbo, en dalmatinervalp född i maj -08.

idisen95
0

Jag heter Ida och är snart 13 den 3:e dec och bor i stockholm. Min hund heter märta och är en cotton dé tuelear som man förkortar som cotton :). Märtas mamma heter myran i vanliga fall och annars så var det ett väldigt långt och krångligt namn och pappa vet jag ej men han har också ett lågnt och krångligt namn och hon som skrev skrev slarvigt enligt mig för jag kunde inte se så bra …. hon är även allärgisk mot dam,pollen och kvalster så hon har ätit kortison och blivit hungrig och lite överviktig…

Benjy
0

heter Mimmi och är 18 år.
Har en blandras mellan schäfer å siberian husky som heter Benjy och är 5 ½ år. Vi kör agility, freestyle och rallylydnad. =D

Niini
0

#44 Vi firar nästan samtidigt och nästan samma sak :) Vi firar 4 år tillsammans och 2½ som förlovade 24.11.

Karmatarerskanise
0

#48 Där ser man :)

Johanna
0

Johanna heter jag, är 24år.. jag bor söder om sthlm tillsammans med min man Daniel o våra hundar Roxie o Bella.
Roxie är 1,5år.. amstaffblandis
Bella är 14v…även hon amstaffblandis

Jag arbetar heltid inom vården.. m måttligt/gravt handikappade..trivs bra, men ska försöka se mej om efter ett nattjobb för o få mer tid till mina flickor.

Är hästtjej i grund o botten, men har just nu ingen egen häst, men är medryttare på en Tinker.
Älskar att köra bil o rattar runt en stylad Skoda Octavia RS-05

Babbett1
0

Ann E heter jag. Jag är 33 år och bur i Kungsängen med sambo, 2 döttrar (7 och 12), ett gäng tamråttor, en Malinois på 4½ år och snart en norsk lundehund Skrattande

Zeke:

Felix:

Tatsja
0

#51 Vilka sötnosar. Kunsänen vid Bro? där ar ja bott. Flyttade 99. Nu Köpin.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

stelpalezzlie
0

Hejsan !

Jag heter Carro (37år) och bor på en liten gård i västernorrland tillsammans med min sambo och tre barn.
Våra intressen är djur och natur :) På gården bor det två hundar (Stelpa & Lezzlie) tre hästar och katter (just nu 7stycken).

Tussebus
0

Hej hej! Jag heter anna Maria och hunden (en bearded collie) heter Ofelia. Jag delar Offan med min mamma som bor ganska nära mig. Då jag jobbar mkt och det inte e helt ok att ha med hunden får mamma ha henne mesta delen av tiden.

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Liss
0

#2 Gud vilken härlig bild, fick tanken "ronja rövardotter" över den:P

Jag heter då Lisette och är 21 år i skrivande stund. Jag delar kärlek och möbler med min älskling Ecko (Amstaff/Dogo Argentino) och min prins Móri (Cornish rex). Jag är då en glad och sprudlande tjeja som framförallt gillar att ha kul;)
Jag dansar line dance, är bra på att sjunga, älskar mina djur över allt annat, umgås med vänner, älskar film av alla slag och musik av alla slag. Mina droger är popcorn och lakrits och mina passioner är inredning och bodymodification plus lite till.

Är Sajtvärd på bodyart.ifokus men hittade till iFokus från början genom hundar. Var här inne en hel del förut, men har avtagit nu.

Är annars mellan jobb, med småjobb i mellan åt. Möjligt att jag kommer flytta till en ny stad så småningom. Och möjligt att de tillkommer en familjemedlem snart med.

Hopp hej! ha en bra dag

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

ingann
0

#55 gud vilken fin bild på Ecko-gubben Kyss

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Linda-A
0

Jag får nog lov att uppdatera mitt inlägg(#12) då min lilla flock utökats med ytterligare en jack russel. Urkel heter han. Han flyttade hit vid 12 veckors ålder då ingen ville köpa en tjockis med krokig svans Oskyldig Han är helbror med min tik som jag har och man kan se likheter emellanåt! Det är i alla fall full rulle numera…

huskys
0

Heter Klara.Fyller 20 nästa vecka. Bor i skåne tillsammans med min fästman och våra två hundar. Alaskan husky/malamute hanen Iglo på 1,5 år och alaskan husky tiken Tia på 7 månader.

dara
0

jag är 22 år och bor i umeå med mina 2 katter sambo och våran nykommling till hund, akela är en bordercollie som är med i familjen. föräldrarna kom mid henne un i helgen… hon är en vallhund som på somrarna vallar får och då trivs som bäst här i välden…

dara
0

jag är 22 år och bor i umeå med mina 2 katter sambo och våran nykommling till hund, akela är en bordercollie som är med i familjen. föräldrarna kom mid henne un i helgen… hon är en vallhund som på somrarna vallar får och då trivs som bäst här i välden…

Craz-y
0

#51, snygg malinois! favvo ras Oskyldig

Liss
0

Tack ingannSkrattande

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Babbett1
0

#52 och #61 Tack så mycket!

Nu har Felix flyttat hem till oss och han tycker att Zekes bädd är minst lika skön som sin egen Tungan ute

[Vargnatt-]
0

#55 Tack Lisette! Glad

aidell
0

Hej, Pernilla 22år bor i göteborg med min sambo och våran dotter på 4år.

Vi har två underbara katter och snart en helt vit liten jack russel vid namn cocos.

Mvh P

aidell
0

Fattar inte riktigt den här sidan, då jag är helt ny här.

Men jag skulle gärna vilja ha lite folk att prata med om hundar, katter barn osv. Hör gärna av er!

Mvh P

SaraC
0

aidell - läs gärna denna artikel. Där får du lite guideing om hur sidan fungerar!

mate
0

Hejsan!

Jag är en tjej på 28 år som bor med sambo, 2 barn 4mån och 7 år, 3 katter, 3hundar, kaniner och 1 häst. Vi bor i villa i örnsköldsvik.. Förutom hästen som är inhyrd och står i ett stall:)

KindredCold
0

#68 Vilka fina rottisar. Vart kommer de ifrån?
Har själv haft rottweiler, och jobbat en hel del med rasen :)

catlins
0

Halkade in här nyss av en slump och heter Cattis 34 år, bor i södra dalarna med min rottis Ronia, blandis Molly, chinese crested Kajsa, powderpuffen Bella, tre kissar och en landsköldpadda Kyss

Besök mig gärna på Ronias matte

djurbiologen
0

Jag heter Heidi och är en 29 år gammal/ung smålänning. Bor utanför Moheda mellan kohagarna. Är biolog med zoologisk inriktning. Har en Kelpie/Border Collie. Han heter Pepzi och är 3 år gammal.

Pimu
0

#70 Ooohhh .. vilken fin Rottweiler .. Tungan ute

catlins
0

TackGlad Hon är min prinsessa och är ljuvlig att arbeta med, både på lydnadsplan och i skog Kyss

Besök mig gärna på Ronias matte

MagicPaws
0

Ja kanske man ska presentera sig ändå…

Jag heter Christine, fyller år 4:e Januari, blir 26år snart.
Bott lite här och var i norrbotten, mest i Luleå, men bor nu i Öjebyn.
Jag har nyss tagit över en 4årig vit (fast ser apricot ut) storpudel hane vid namn Spike.

Jag har även uppfödning av kattrasen Cornish Rex under stamnamnet S*Magic Paw's (därav mitt nick).
Har just nu 4st hemma, och väntar på att en av mina honor ska behaga löpa nån gång så min överkåta hane kan få para sig nån gång då han just nu driver mig till vansinne eftersom han inte fått para på snart 7 månader och han anser att han håller på att DÖÖÖ!

Hoppas på ungar mellan dem men får se när det händer.

Har haft djur hela mitt liv men när jag gick 2:a året på Grans Naturbruksgymnasiet av allergi och nu får jag nöja mig med de få djur min allergi klarar av.
Är sjukskriven p.g.a. Psykisk Ohälsa men hoppas på att börja aktiviteter till våren på låg nivå.

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

flikkan77
0

Hejsan!

Jag heter Liza och har just nu två hundar. En Saluki på 10 år och en Cane Corso på 1 år, båda tikar. Har precis flyttat ut på landet utanför Grästorp och har inte riktigt kommit igång med tränandet. Salukin gör väl lite som hon vill men Lillskruttarn vill jag gärna tävla med så småningom. Har tävlat lydnad innan men fick ta bort senaste tävlingshunden för ett knappt år sedan. Hade precis kommit igång och börjat tävla med bra resultat. Dessutom var det tredje hunden jag fått ta bort när det äntligen börjat gå bra på tävlingar.

Tänkte få lite träningsmotivation här! Lillvovvan behöver aktiveras mera och jag tappade lite lusten när förra hunden fick avlivas. Hon är grundlydig men mycket mer än så är det inte.Skulle det råka vara någon som bort runt Grästorp så får ni gärna höra av er för promenadsällskap eller lite träning av något.

Jag är sjukskriven och går hemma så egentligen har jag all tid i världen att träna men jag kommer liksom inte igång, vilket givetvis ger min grymt dåligt samvete.

"You just have to belive…"

flikkan77
0

Får ju ta och lägga in en bild på odjuren med.

"You just have to belive…"

kajsa_karin
0

Jag heter Kajsa-Karin är 34år

har tre underbara jyckar 2 labbe killar och en Blandis

På bilden min yngsta hund BUS

[fantasi]1
0

jag heter maria och är 20 år gammal.

har en blandishane på 2,5 år som heter Dino. han är kastrerad, blandras mellan Tax, bernen sennen, irländsk setter och flatcoated retriever.

har också en Grand danoishane på 5 år. svart m vita tecken.

har haft honom sedan sommaren 08.

jag inriktar mig på olika sosters sök med mina hundar, och även lite freestyle och agility på lek-nivå =)

Freja1
0

Jag heter Laila och är 39 år. Bor i Södermanland. Jag är gift med Mats och vi har två grabbar; Christian 18 och Alexander 12 år.

Förra året adopterade vi en underbar blandis (labrador/ungersk vizsla) från Ungern via Dama Dogyard. Hon är nu 2 1/2 år. Det var klart det bästa vi gjort! Tyvärr har hon fått epilepsi men nu tror vi att medicineringen ska verka. Hon har nämligen inte haft ett anfall på snart 4 veckor! Peppar,peppar…

Hon älskar snö och andra hundar. Spelar ingen roll om det är tik eller hane, hon vill så gärna fram och hälsa och gärna busa. Hon är fortfarande väldigt valpig så hon kan vara väldigt "ouppfostrad" ibland. Men hon är SÅ mysig och älskar att ligga i soffan och mysa.

Mattedor
0

HEJ!

Ninni heter jag och är helt ny här. Får se om jag får det att funka eller om jag gör nåt fel… :-)

Bor på en ö i havet, tillsammans med min familj och två katter och en Lundehund.

empan-hampus
0

Hejsan! Jag heter Emelie och är 14 år (fyller 15 i juli).

Jag har en blandis på 7 månader vid namn Oscar, hans mamma är pudel/lhasa apso och hans pappa är jackrussel/foxterrier. Och så har jag även 9 råttor och snart 2 hamstrar. Jag bor hos mamma i stockholm, pappa bor oxå i stockholm i villa och har 3st hundar. Två schäfrar och en rottweiler/schäfer.

Jag vet inte vad mer jag ska säga.. Jo jag har haft djur ända sen jag var pytte liiten ^^ Växte upp med 2st rottweiler Glad

Det var nog allt jag ville säga Tungan ute

Elmis
0

Jag heter Anders och är 42 år och har fru och tre barn, 9,10 och 15 år gamla. Vi har hund som heter Iris och är en shäfer En ägare till ett helsyskon till Iris beskrev sin hund som en till shäfer förklädd malinois och det tycker jag stämmer in även på henne. Mycket pigg och nyfiken, vaken på allt.

Jag har tävlat i bruks under några år med min förra hund. Jag har utbildat många hundförare i flygvapnet och varit aktiv som tävlingsledare i SBK fram tills för några år dedan då motivationen tröt. Nu tränar jag bara med min hund för att det är roligt och när jag känner att jag har tid.

Luddesmatte
0

Aktiv kvinna som bor med sambo och djur i norra delen av Sverige. Ägare till en 3 årig blandras mellan Schäfer och Alaskan Malamute som jag tränar allmänlydnad, agility, fältsök och skydd med.

Har varit medlem i brukshundsklubben och funderar på att bli det igen. Upplärd på hundar av min far som varit hundförare inom sequritas i många år. Har haft god kontakt med uppfödare framför allt Kennel O'Flanagan och Kennel Nightairy's.

Har ägt hundar av alla slag. Från slädhundar till jakthundar, vallhundar och polishundar. Har dock aldrig ägt en hund av mindre ras utan föredrar stora krävande hundar med mycket vakt i sig.

Läst många böcker om hundar och deras psykologi samt sätt större delen av alla avsnitt från Cesar Millan, läst en del av hans arbeten och böcker samt tidigare fått tips av honom angående en fd polishund vi ägde några år sedan.

Varit medlem i SKK en gång i mitt liv och engagerade mig då åt utställning med en Collie. Har idag också en renrasig Flat Coated Retriever som dock bor hos min far, utställd i The World Flat Show och kom på 2a plats (slagen av sin bror). Han är jakttränad men går inte att ha i jakt pga sin storlek.

Mitt största fokus i vardagen är min blandras kille som med hopp och glädje följer med överallt.

Kan aldrig säga att jag kan allt om hundar men jag har en god hum.
Något om mig i alla fall!

zrcoowl
0

Jag heter Fanny och blir till sommaren 16. Jag har planer på att börja på ett hundgymnasium men vet ännu inte vilket. Jag bor i Göteborg men kommer att flytta till gymnasiet.

Jag har en blandrashund (75% Tervueren och resten Labrador och Border Collie), en siameskatt och ett antal råttor som snart ska omplceras. Kommer antagligen att skaffa en till liten siames eller oriental då min katt antagligen kommer att bli pappa.

Min hund har tränat upp till elit lydnad med min syster och även tävlat lite. Hon har även testat på sök och spår med henne.

Jag tränar agility, freestyle och lydnad med henne. Har tävlat lite agility men eftersom jag blir så nervös så går det itne så bra på tävlingarna.

Isa är 10 år nu så jag letar lite smått efter en liten valp. Jag vill egentligen ha en staff men så länge jag bor hemma så går det inte. Det känns som att jag är ganska fast i vallhund så det kanske blir en belgare som nästa hund.

pimmi
0

Vi är nya här, jag: kvinna 42, papillon 7 år, pappivavva 9 mån. Vi bor i Göteborg med tonårsson.

Fuskar lite och kopierar min presentation från Blandrashundar ifokus….Skäms

Mina hundar e min familj, min hobby o min terapi…det finns inget så bra för kropp och själ som att gå i skogen med glada vovvar. Schipperke/vavva ute på foder då hon och pappis tiken inte kom överens. Har även haft pudel/papillon. Papillon e den ras som har allt jag vill ha hos en hund. Är nöjd med det lilla formatet men skulle vilja testa att ha en riktigt bamse stor hund någon gång i livet.

Föder upp någon kull valpar då och då, underbar känsla att följa från letandet efter hane till kontakten med glada valpägare.

Är också dagmatte åt 2 små vavvor några dagar i veckan och 1 vavva o 1 dvärg pincher då o då, sen några år

Sökte mig till detta forum då jag som Anne inte tycker om attityden mot blandraser på vissa andra forum. För mig e hundar något positivt, har inget med elitism och göra. Det viktigaste är att du har den hund som passar dig, ditt liv och intressen bäst. Ibland behövs behövs en stamtavla för det du vill göra, men oftast räcker det med en underbar hund individ.

Mimmi Pimmi pluttskrutt…Cool

lill-jarven
0

Halloj!
Malin heter jag, är 22år gammal och bor i Umeå.
Jag har 2 blandrastikar vid namn Indra & Joxa (husky/BC) samt en Bichon friségrabb vid namn Oliver som för närvarande bor med mina föräldrar i Kiruna. 
Har hängt mycket här på hif förut men det har inte blivit så mycket på sistone, kikar bara in lite då och då. :)

Har tidigare pysslat en hel del med slädhundar när jag bodde uppe i Kiruna men det är svårt att köra hundspann i Umeå så jag har lagt det på is, men saknar det som bara den!

För att roa mina vovvar brukar det mest bli promenader och lydnadsträning. Agility och freestyle tränar vi också ibland och självklart får dom springa med i spannet de gånger jag tar mig upp till Kiruna, något som de tycker är hur kul som helst. :) Härligt med hundar som är pigga på allt!

På bilden har ni mig och yngsta tiken Joxa. :)

mattejagklas
0

hej kan du hjälpa mig me tips om att skaffa labrador retriever du värkar bra på sånt

mattejagklas
0

hejhej kan nån ge mig råd jag ska skaffa en labrador retriever och behöver tips om hur man sköter den har letar på goole men hittar nästan ingenting mvh klas

Meghan
0

Hej på er

Ann heter jag och jag bor i ett hus i skogen med min man och våra 3 hundar och 1 skogskatt. Hazel är en Grand danois på 9 år. Meghan är en Welsh corgi cardigan och hon blir snart 3 år. Så har jag en liten Dvärgpudelvalp som är 4 månader och heter Smilla.

Jag har en atelje hemma där jag jobbar med betong och glaskonst. bl.a.

Mosaikbord är också roligt att göra. Ett på bilden

Emma-lundqv
0

Jag blev nyss medlem :)

Emma heter jag, 16år och ägare till en underbar släthårig foxterrier vid namn Nikki. Skickar med en bild på henne.

blondifire
0

Hej! ny medlem här.haft hund till och från hela mitt liv, dom 2 senaste har varit foderhundar den förste en schäfer är idag polishund i spanien den andre en labbe gör just nu sina slutprov för att bli ledarhund!Skrattande. känns kul när det går bra för ens "fosterbarn".föder oxå upp norska skogkatter. Fredag,30 jan får vi hem en ny liten labbekilleGladsvart som Laban var.ska bli så roligt med hund i huset igen!!

S*Winsnes Wilda

joooossan
0

Hej på er!

Jag heter Josefine, bor i smålands skogar och snölösa men dock regniga landskap, även kallat Växjö ;) Fyller 17 i mars, går första året på Samhäll Media.

En vovve, en brun labrador som heter Tranåsens chocolate banjino punch, hos oss "heter" han Obóy, kallas för Bojjan eller Boffe, Boff, kossan m.m ;) Kärt barn har många namn!

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Cerrolyn
0

Du glömde skriva solfattigaFlört

(jag bor också i Växjö)

**MVH Cerrolyn

joooossan
0

#93 ..? x)

Cerrolyn
0

Ja, vi har väl inte sett solen på länge nu.

**MVH Cerrolyn

joooossan
0

#95 Såg inte att du skrivit något i #93 därför jag blev undrande ;)

Så sant, så sant! Inte mycket sol här inte, *djuup suck*

Cerrolyn
0

Nä det blev något fel först (meddelandet var tomt) så jag fick ta och ändra.

Är du meddlem i VHU?

**MVH Cerrolyn

joooossan
0

#97 Nej det är jag inte, har inte sett det innan.. Är du? Ger det isåfall något eller hur man ska uttrycka sig :)

Molle08
0

Hejsan!

Här har ni en ren tokig hundälskare.

Annie heter jag och bor i örebro.. Är 24 år gammal.

Har varit uppväxt med hundar sen jag var bebis. Har haft  polishundar till sällskapvovvar. både blandisar och renrasiga. allt från små till stora bruksvovvar.

just nu har jag ingen egen vovve som jag sköter om men har en "egen" vovve hos min farmor och farfar. en Västgötaspets som heter Philspetsens Alfred nu är 5 år men ska bli 6 i augusti.  Sedan har jag haft en blandras tidigare hos mamma, som är 50% Tervuren och 50 % Schäfer. men är numera avliden.

Men just nu är jag dagmatte till två minivovvar  Norwichterrier och en Jackrussel terrier. 3 år och snart 1 år gamla.

Jag hoppas att finna någon som har likande västgötaspets som är  från Philspetsens Kennel härinne.

Gerbilflicka
0

Hej hej!

Emma heter jag… 19 ar gammal med en 3 ar gammal schafertik som heter Eddie. Killnamn pa en tuff liten tjej. ;)

Min pojkvan ar fran England, vi bor tillsammans i en lagenhet sen nagra manader tillbaka (i Sverige). Darfor ar de flesta av vara grejer, inklusive var laptop, fran England… forklaringen varfor jag skriver sa jobbigt utan åäö.

Har haft Tax och golden retriver tidigare och ar uppvaxt med hundar. Haller annars pa mycket med gerbiler och hastar.

gladaankan123
0

Hej ! Jag heter Anette och verkar tillhöra en av de äldre
här i gänget. Arbetar halvtid som skolsköterska och det
mesta handlar om barn och tonåringar som har kommit
lite på kant i tillvaron. Är det problem så får de bo hos mig
och ibland så är det väl gränsfall för vad jag klarar av
men jag tar en dag i taget.
Arbetar även som instruktör inom lydnad och spår. Om jag
skriver var så blir det kanske reklam, det skulle annars
vara kul att stöta på någon av deltagarna.

Har även gått kurs för tjänstehundar men en ryggskada
gör att jag inte klarar att kliva omkring bland flera ton
tegelstenar o s v. Men samtidigt så är det en oerhörd
känsla att kunna hjälpa människor i nöd. Det är skönt
att ha sköterskeutbildningen som grund, teorin blir ju
desto enklare då. Men jag lär ha en järnvilja så detta ska
inte sätta stopp för det hela.

Jag har en golden och labbe + 5 hittekatter. 
Bor i en herrgårdsliknande byggnad (så det är många
vrån att plocka hundhår i) men efter 10 års renovering
och väntande på hantverkare så trivs vi oerhört bra.
Har en stor inhängnad trädgård där jag kan hålla kurser
och även låta hundarna springa fritt trots att vägen är
en bit bort. Jag älskar att träffa nya, glada människor
på kurserna. Det blev långt det här, men jag är alltför
pratglad ! Kram till allihopa !

Akrafia
0

Hur sätter man in flera bilder på ett ända inlägg?

skogs-tolva
0

Jag heter Monica och bor i Marks kommun, 36 år.

Bor här med barn, karl och tre hundar.

En Golden på 12½ år, en vit schäfer (White German Sheperd) på 10 år inom 1½månad och en blandras valp på 5 månader.

Vi bor på en ensligt belägen skogsgård där hundarna kan ströva fritt och umgås med de två gamla kattherrarna och fem fåren som bor här.

Även en shetlandsponny har vi lyckats få hit, hon har nu bott hos oss sen 1999 och är en 15-åring i år.

droppain
0

Hejsan Henrik man 40+ bor i blekinge, har två hundar just nu. Jag gillar att träna och tävla med hundar i bruksgrenarna sedan många år tillbaka, jag trillade nyss in härCool

Carrocs
0

Hej

Är ny här på Hundar och heter Caroline, är 42 år

Bor med make, 2 söner och 2 katter i villa söder om Göteborg.
Gillar webbdesign, jobba med mina hemsidor, fortografering trädgården, resa med familjen, vara ute i naturen.

Har haft hund i barndomen, 2 bassetar, och gillar hundar överlag.

Vi ska nu skaffa valp i vår, till påsken kommer den till oss!

emma071
0

:):):):):)):):):):)

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

Dalatjej83
0

Hej! Är ny här, eller ja jag blev meddlem för några veckor sedan. Men tiden har inte räckt till. Så nu kommer min pressentation. Bättre sent än aldrig.Skrattande

Elin heter jag är 25 år och bor i Dalarna. Jag har 2 äldre syskon som säger att jag är envis som en åsna och ja det stämmer nog ganska bra. Flört

Bor med min sambo Björn 29 år och hans 3 åriga dotter i en lägenhet. Hus planer finns, men det gäller att hitta rätt hus först.

Hos oss finns också en hund valp av rasen Lapsk vallhund som heter Akila. Hon är ett yrväder utan dess like.
Det är meningen att hon ska bli min tränings och tävlingshund när hon vuxit upp. Vi kommer då att hålla på med lite lydnad, spår någon utställning men ni kommer med största säkerhet att hitta oss på agilitybanan i första hand. Skrattande Ev kommer killen att testa lite jakt/viltspår med Akila.

Fritiden går just nu åt att uppfostra Akila med allt vad det innebär. Annars så visstas jag gärna ute i skogen, fiskar, träffar kompisar eller busar med mina brorsbarn, hjälper mina föräldrar med diverse saker. Passar deras vovve ibland (en pudel på 9 år).

// Dalatjej83

[Caroline92]
0

Hej hej,
Har varit medlem här ett tag men inte varit inne på jättelänge ;P Men nu är jag tillbaka!

Caroline heter jag och är 16 år. Bor hemma med stora familjen. mamma, pappa, 3 äldre bröder, 1 yngre syster. 2 katter, 1 hund (Cavalier King Charles Spaniel), vandrande pinnar, fiskar och snäckor.

Vi bor alla i en stor villa i stockholm, och det är jag som är den djurgalna i familjen, så jag är väl den som tar hand om alla dessa djur :)

Dharma heter hunden, hon är nyss fyllda 7 år, hon är busig å glad, men tyvärr leker hon varken med leksaker eller hundar, det är våra katter och grannkatterna som gäller för henne :) Som tur är så är alla vänner, så ingen har något emot när hon kommer springandes och vill leka ^^

På bilden är Dharma och vår ena katt Sigge :)

[IsabelleA]
0

Hej hej.

Isabelle heter jag och bor i Tumba/huddinge. Jag är medlem i Botkyrkas Brukshundklubb och även SHU. (Är det någon i detta område som vill prata hund och gå promenader? kontakta mig). Jag är 16 år (fyller 17 detta år) och jag har en liten BC pojke, Ben, på nu 9 veckor.

(på bild: Ben)

emma071
0

hej jag heter emma och är 13 år

jag har tva fåglar som heter sally & polly

jag jobbar (efter skolan och på loven) på hunddagis i säter

jaa… det va lite om mej dåe ;D

bild på favorithunden på jobbet

namn: Scilla

ålder 7 år

ras: Flatcoated retriver

ha det bra och skriv lite till mej vett´ja!!!!

emma071
0

hej jag heter emma och är 13 år

jag har tva fåglar som heter sally & polly

jag jobbar (efter skolan och på loven) på hunddagis i säter

jaa… det va lite om mej dåe ;D

bild på favorithunden på jobbet

namn: Scilla

ålder 7 år

ras: Flatcoated retriver

ha det bra och skriv lite till mej vett´ja!!!!

LinaIsabell
0

Jag heter Lina Sandström och är 15, snart 16, och bor i Kiruna.
Till gymnasiet ska jag flytta till Öjebyn, Piteå för att gå på Grans Naturbruksgymnasium (NV-programmet).

Jag har 10 möss, och i min familj finns även 2 katter.
Inom en viss ska jag skaffa mig en hund, har volpino i åtanke, som jag ser fram emot. :)

Bokskogens
0

Jag heter Anneli och är 29 år. Bor tillsammans med sambon, 2 hundar och fyra katter (2 ocicat, 1 oriental, 1 siames) i Uddevalla.
Jobbar som hab.assistent på ett fordonsprogram på särskolegymnasium.

Hundarna är Yra, whippet som är 1år 3 månader och Chico, Chihuahua som är 1 år 4 månader.

Är även kattuppfödare tillsammans med min mamma med rasen ocicat. Har just nu 3 härliga killar tillsalu.

Hundarnas sida: http://www.bokskogens.bloggsida.se

Emmell
0

Hej! Jag heter Marie Louise och har hundabstinens. Skrattande

Jag blir 21 nu till våren, och jag bor hemma hos mina föräldrar under tiden jag letar jobb. Hemma har vi en katt som heter Gunvald, och vi har haft hund förut, men inte nu längre.

Under mina hundlösa år, och speciellt det här senaste året, har jag insett att jag inte kommer kunna leva såhär, utan hund, så nu hoppas jag bara på lite tur i jobbsökandet, så att jag kan flytta bort hemifrån och så småningom skaffa hund.

Jag rider lektion en gång i veckan, två när jag har råd. Har drömt om en egen häst i (utan att överdriva) hela mitt liv, och jag hoppas kunna uppfylla den drömmen på något år.

Bilden: min tidigare hund.

Thyra4
0

Hej jag heter Ninni och bor på Gotland tillsammans med man och hund. Är 60+ och har en Golden Retriver på 9 år. Det är den tredje i ordningen och jag älskar den rasen.

aliciia
0

Hej!
Jag heter Alicia och är fyller 15 år i höst.
Jag bor i Stenungsund, norr om Göteborg.
Jag har ingen hund, skulle vilja ha en Pudel eller en Yorkshire terrier.Jag har 8 djur; 3 kaniner, 2 marsvin 2 katter och 1 hamster.
På fritiden går jag i Boxning 3-4 gånger i veckan och i pistolskytte 1 gång i veckan Skrattande

MiaMaria
0

Maria heter jag men inne på iFokus är jag nog mest känd som Mia. Jag har 25 år och från Östersund. Är ny-gammal medlem här på hundar, va mkt här inne förut o har nu hittat tillbaka

Har haft hundar i hela mitt liv, allt från whippet till rottis o blandningar o mkt däremellan oxå. Både egna hundar o mkt kontakt med hundar genom vänner o bekanta.

Jag och min sambo har en Dansk Svensk Gårdshund på 2 år, en omplacering men som fungerar perfekt hos oss.

Är lite nybörjare på utställning men nu ska vi försöka komma igång lite lätt o se om de är något för oss.

De blir mkt friluftsliv för oss, både sommar o vintertid på alla möjliga sätt, har även tänkt testa på lite agility o rallylydnad nu med vovven.

Är Medarbetare på dressyr iFokus så hästar ligger mkt mkt varmt om hjärtat. Har tidigare tävlat men de ligger på hyllan nu. Jobbat som stallchef på ett större utbildning, tävlings o försäljningsstall.

Ja de va lite om mig de Glad

Izmas
0

Jag heter Emelie och är 19 år, bor i Dalarna.

Går på Rättviksgymnasium, djurvårdsinriktning sista året=)

Jag har en schäfer/collie korsning på 2 år och 2 stycken norskaskogkatter.

jesslan
0

Hej

Jessica heter jag och jag är 32 år, bor med min familj i östergötland

den består av 2 barn sambo 3 katter och en bullterrier

Moa-Lee
0

Hej!

Moa heter jag, 15 år och bor 3 mil utanför Gävle.

Har haft ett antal hundar men är hundlös just nu, men inte alls så länge till förmodligen.

Brinner för mitt djurintresse.

Rider på fritiden, praoar på olika hunddagis osv.

Är Harry Potter fanatiker också, och har jättedålig humor Cool

evrekaw
0

Hej!

Är norrländska 40+, man och tre barn. Har tre katter och väntar och längtar efter min valp. Har haft fransk bulldog hela mitt liv, men nu varit utan ungefär fyra långa år…

Om två veckor får jag hämta mitt lilla underverk, längtar så det knakar… Här är hon…

Skrattande

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

gullenos
0

Jag heter Elvira och är snart femton år. Jag har en chihuhua som fortfarande e valp. Det är en hona som heter Sunshine :)

Hon älskar att bita på små skor :)

gullenos
0

Jag heter Elvira och är snart femton år. Jag har en chihuhua som fortfarande e valp. Det är en hona som heter Sunshine :)

Hon älskar att bita på små skor :)

gullenos
0

En till bild så ni förstår hur liten  hon e :)

Hamka
0

Heter Alexandra, har en liten Bichon Frisé valp sedan igår =)

Han är hur mysigt och social som helst ..bild kommer senare.

Gingo
0

hej. heter Ronja är snart 13 år och har en blandras mellan Samojed Schäfer och collie på 5 år som heter Inka ( inka på bild) jag har även en sköthäst på 8 år och tävlar i trav.  jag älskar djur bilar skotrar och att ta kort. just nu bor jag i junsele.

Hamka
0

Här är då en liten bild på vår Ludde ;)

[lolo8453]
0

#127 Så söööt han e!

Jenny heter jag, 25 år gammal och en stolt mopsmamma f.o.m. på lördag. Längtar så jag håller på att döö..

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.