Hundar iFokus

Hundar

Etikettavel-och-genetik
Läst 1459 ggr
Liiindus
0

2 veckor kvar :D

Nu är det 2 veckor kvar tills min tik ska valpa, det är min första kull och jag har god kontakt med min uppfödare och läser mycket och det står olika överallt. Ska man klippa av navelsträngen och strypa med ett snöre eller inte? Det är tikens andra kull och den första gick jätte bra men då ägde inte jag henne.

tacksam för svar!

ms-mee
0

Åhh va kul :)

Navelsträngen brukar annars tiken klippa av själv :)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Liiindus
0

#1 nej precis, ska låta henne göra det själv eftersom det är bäst men utifall. blir ju såå nervös att jag ska göra något fel :P

ms-mee
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo men det går nog bra :D Vi fick själva valpar för första gången förra året :) Va väldigt nervös jag med, men sen när det väl satt igång försvann det, och man blev lugn :) På nått sätt visste man precis vad/hur man skulle göra :)

Vad är det för ras? Vi fick blandisar, storpudel/mellanpudel :) Varav en behöll jag, lilla Hubert :)

//Helene

Liiindus
0

#3 okej va roligt, jätte sööta :) Jag ska få beagle valpar :D  ja precis man oroar sig för mycket tror jag.. Du kan kolla min hemsida om du vill :D www.maliwicks.se

[IsabelleA]
0

#4 vilken snygg hemsida :)

ms-mee
0

Men så fina :D Håller på försöker övertala farsan att skaffa beagle :) Han behöver en egen kompis i skogen när han jagar. Jag fullkomligt älskar rasen, dock håller han inte med :(

//Helene

Liiindus
0

#4 tack så mycket =)

#6 Tack =) jaa det är helt underbara hundar, dom är jämt possitiva och lika bra som jakthund som sällskap :D

ms-mee
0

#7 Jo precis. Dock passar dom tydligen inte till farsan i skogen :/ Tycker det är väldigt trökigt :(

//Helene

Liiindus
0

#7 okej vad vill han jaga då?

ms-mee
0

Ja du, han jagar det mesta :P Så han är mer inne på att skaffa tysk jaktterrier, vorsteh eller nån sån.

//Helene

Liiindus
0

#10 jaha okej så han vill jaga fågel eller grävling och räv, med beagle kan man jaga både hare, rådjur och räv ;) haha

ms-mee
0

Hehe.. Joo, men han ville ha en tuff hund :P Som man kan använda till i princip alla djur. Med tanke på att han jagar allt

//Helene

Liiindus
0

#12 jaha ja men då är väl kanske en tysk terrier bra :)

ms-mee
0

Jo, men jag ger inte upp ;D hehe

//Helene

Liiindus
0

haha nej det är bra, kämpa på xD