Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 14064 ggr
irma
1

Varför krafsar,,,

Irma?
Hon kan ligga och sova i soffan ,helt plötsligt så hoppar hon ner och går bort till ett matbord som står på en matta och börjar krafsa där.. hon är 4 år och löpte i augusti sist…

Jag har kollat om hon är skendräktig men hon har ingen mjölk i sina spenar,,

Detta började för ca 2 veckor sedan efter jag varit till vet. och klippt klorna + tagit tandsten,,, hon har haft såna här saker för sej förut men inte lika intensivt..

-mmk-
0

hon kanske bara är allmänt uttråkad vid det tillfället.. det finns inget att göra och inget händer.. ibland när jag är ute med våran cocker valp på 5 månader och stannar för en stund kan hon få för sig att hon ska börja gräva i marken.. nu är det ju så roligt att gräva ute .. det är ju lerigt och blött ute, så benen som igentligen är vitaktiga är bruna när vi kommer in ;)

Karmatarerskanise
1

Vår hund gäver i mattan och sängen. Då ser man att han är understimulerad och får ta tag i saken :)

irma
1

ok.. där har vi det nog.. jag har inte gått något med henne på några dagar,, ska vi genast åtgärda :-)

navarro
0

Min lilla hund skrapar for varje bit torrfoder han skall ta upp i munnen, han ar som en liten hast som skrapar med foten, sen brukar han samla flera bitar i munnen och komma till mig i soffan med dom. Nar han skall lagga sig ar det ett himla krafsande, man skulle tro att han skall ha isonder badden, men som tur ar har det aldrig hant. Jag tror att det ar gamla instinkter som finns kvar.