Inga Lösa hundar!
En sak jag stör mig på är hund ägare som inte bryr sig om sin hund när den har sprungit bort!
För på min kompis gård bor en stor svart labrador som kommer lös ganska ofta och biter i folk och välter och skrämer. jag och min kompis har fångat in den ett fler tag gånger och ger den till ägaren , men det ända dom säger är "jaha och tack" även om vi säger att deras hund är farlig… Vi blir verkligen jätte rädda när vi ser hunden.
dom bryr sig inte om hunden är farlig :s jag är riktigt trött på det, om man inte kan ta hand om en hund så ska man inte skaffa en!

Om inte ägaren visar större ansvar för sin hund och den beter sig på det viset tycker jag att ni skall kontakta polisen och anmäla hundägaren nästa gång det händer. Fånga in hunden och överlämna den till dem istället. Eventuella skador som hunden orsakat bör dokumenteras av polisen för skadeståndskrav. Trist att det skall behövas men så är det
.
DEN SISTA IDIOTEN ÄR INTE FÖDD ÄNNU!
Vart tog mitt inlägg vägen? :S

#2 Det ligger väl i omloppsbana i cyberspace
!

# 1 helt rätt!
#2 vilket inlägg ?
säger som 1 då en hund springer vind för våg är det itne alls bra om den sen springer runt o gör odåga är inte alls bra. Antar den är understimulerad o tycker detta är mitt enda roliga. Iaf kontakta polisen en hund som springer runt o biter o jagar folk kan omöjligt vara ok.
Jag skrev första inlägget med det är borta :/
Jag skrev iaf att ägaren har väll lärt sig att det alltid kommer någon tillbaka med hunden så h*n inte behöver bry sig och gå ut och leta. Jag tycker ni ska lämna hunden till polisen nästa gång den rymmer och ger sig på människor.

Håller med föregående talare. Gå till polisen med den!
Hos oss springer det en osäker rottweiler tik omkring lös då o då.
Nu var det iaf ett tag sedan vi såg henne. Men hon har bitit vad vi vet 3 stycken personer. 2 st allvarligt. En hade tjocka arbetshandskar på sig…hon bet rakt igenom dom…det blev öppna sår ända ner till benet på mannens händer. Han är inte riktigt återställd ännu.
En tjej blev också biten av tiken…hon har inte längre någon känsel i sin tumme efter händelsen.
Men likväl är ägaren till denna hund helt loj..rycker på axlarna o ger dom som blivit bitna skulden.
Jag träffade på hunden när jag var ute och gick hon kom springade på grusvägen….stannade upp och hon lyser osäkerheten själv.
Jag stampade till i backen (reflex) o sa gå hem med dig!!! med barsk röst…som en pil vände hon hem.
Vi har pratat med ägaren att så här kan vi inte ha det. Vi har små barn som är ute och lekar och vår hund Gustav. Det är ju inget roligt att möta henne på promenaden med hund o barn.
Det andra ggr hon bitit har det varit helt oproviserat…hon har sprungit fram till attack utan förvarning. Det är ägaren som är det största problemet. Vi har erbjudit han vår hundgård (av större modell) som vi aldrig använder för Gustav gillar den inte ändå.
Men inget händer. Sist jag hörde så skulla han nog få en polisanmälan (av mannen som blev biten) jag vet inte vad som hänt sen….

nästa gång jag se hunden så lämnar jag in den..
vi kan inte ha det så hära länge , vi e rädda för att gå ut! ;o