Utställningskoppel
I sommar så ska jag ställa ut Ella (australian shepherd) och jag försöker nu hitta ett utställningskoppel åt henne. Jag har ett som jag har haft till sheltiesarna men det känns lite klent att ha på en aussie.. Om hon skulle dra till så skulle det kopplet nog gå sönder.
Är det nån som har tips på vart man kan få tag på ett utställningskoppel till hundar i aussiestorlek som inte är stryp/halvstryp?
Vill du ha något speciellt material.. Nylon, läder etc?
Spelar inte så stor roll, bara det håller och inte är stryp/halvstryp. =)
Ska kolla upp.
Vi har ett i nylon som inte är stryp alls.
Ska kika om jag hittar modellen.
Vi har det ibland till rottweiler.. Så det borde hålla för en aussie? 
Ja det borde det ju. =)
Hmm, hittar inte det där kopplet.. Hittade dock ett halsband som påminner om det..
Klicka här
#5 Ja, det kan man ju i och för sig också ha. Jag var som ganska inställd på koppel och halsband i ett så jag tänkte inte på att man ju faktiskt kan ha tvådelat. =P
Jag hittade det här också men jag fattar inte riktigt vad deet är för sort, om det är vanligt eller stryp? Annars såg det ju ganska trevligt ut, fast lite överdrivet pråligt kanske. =)
#6 Haha, ibland glömmer man
Som jag fattar det är det ett koppel som passar alla hundraser..
Som ett ickestryp retrivierkoppel..?
Ser ut att vara ickestryp, men reglerbart, och den lilla mojängen är för att kopplet inte ska åka ur sin storlek..?
#7 Ja, det kanske det är. Fast det kanske inte är bra när den är bred framtill? Man vet ju inte riktigt hur bred den är och när det är en pälsig hund så kanske det bara ser dumt ut?
#8 Vet ju att schäferkoppel till uställning har den där breda delen..
Men det ser inte så brett ut, och pälsen döljer det nog väl skulle jag tro på en aussie..