Jag har tingat en valp idag!
Idag åkte vi ner till ett litet område i Botkyrka och tingade en liten Bichon Havanais valp på 4,5 vecka!
Aco Tara's Trust Me heter han, och kommer förmodligen att heta Benji när han flyttar hem hit om 4 veckor :D
Så himla kul! Han passar o heta Benji tycker jag :)
Gud vad dom här fyra veckorna kommer bli olidliga för dig, haha! :)

#1 Nu ska vi vara snälla här, och du ska säga att domhär veckorna fullständigt kommer flyyyga fram 

Åh, så söt liten vovvevalp då. Lycka till!

åh sicken liten plutt :) lycka till !
Jätte söt faktist :)
Är inte så jätte förtjust i 'golvmoppar' ;) (inte illa menat!)

grattis:) min kommer om ca 5 veckor och bara det är olidligt!!

Jättesöt!
Åh vilken sötnos!
Sjääälvklart kommer veckorna att fyga fram, dom kommer inte aaalls känner som en evightet 
Vilken sötnos. Lycka till med valpen!
Så himla kul :) Jag ser fram emot den dagen jag får tinga en valp!

10# den kommer:)
Grattis Bella :) Han är verkligen jätte fin!
Helt underbar! Vet precis hur du känner dig just nu. Man vill bara att veckorna ska flyga fram, samtidigt som man har en massa tankar i skallen "kommer jag uppfostra rätt" "har jag alla saker jag behöver" osv.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Tack alla! :D
#12 Tack
ja, precis så är det.. vill bara gå o lägga mig och sen när jag vaknar är det maj månad o dags för o hämta lillkillen xD
Dessa dagar kommer fullständigt krypa fram ;/ Nåt jag har att göra under tiden är iaf o köpa grejer till honom.
Vill spara det till jag "inte står ut me o vänta längre" dvs i nödfall. Så det kommer o inhandlas bara några dagar innan vi ska hämta honom skulle jag tro 
Elr så tar jag en bit i taget.. sele + koppel en dag.. säng en annan.. lite borstar senare etc :P

Vilken sötnos,lycka till med lillen!

En sån sötnos!!
Åh vad kul! Grattis!

Nu är det bara 2,5 vecka kvar tills lille Benji flyttar hem :D
Vi har oxå kommit överens om att han ska heta Benji, och redan nu håller han på att lära sig sitt nya namn, så när han flyttar hit kommer han redan komma på inkallning ^^'
#17 Förhoppningsvis kommer han på inkallning
Man kan ju aldrig veta med en valp. haha
Men det var ett fint namn ni valde.

#18 Haha nej, det är klart!
Det jag menade var mer att han kommer att lyssna till namnet ^^' Sen om han kommer när man ropar på honom är en annan sak, haha. Men han kommer förhoppningsvis iaf vända sig mot mig ;P
#19 haha nej jag vet :D jag förstod att du menade det. det kommer säkert gå jätte bra för er med inkallning också. Det börjar iaf närma sig för dig. Så spännande!!

#20 Hehe ja :D Nu är det faktiskt inte så fasligt långt kvar. Tiden går så himla snabbt ändå :o Trots att jag har längtat som bara den så känns det fortfarande som om dagarna flyger iväg. Tur är väl det 
Den 5 maj, när Benji & valparna är 7 veckor, så ska vi åka på andra valpträffen, och tredje gången vi åker dit så hämtar vi honom :)
Han var ju jättesöt :)

En riktig liten sötnos! ;D
Grattis, vilken söting.
**MVH Cerrolyn

Vad jag har läst så mognar Bichon havanais rätt sent och alla har inte tänderna helt i munnen förens vid 9-10 veckors ålder. Har Benji redan fått alla tänderna eller går det bra att ta hem honom endå?
Jag vet inte om det här stämmmer så rätta mig gärna om jag har fel :)

#27 Vet flera som hämtat sina havanais valpar vid 8 veckors ålder så jag tror nog det går bra ändå. Benji har börjat få flera tänder nu vid 6 veckors ålder iaf. Sen är det ju minst 2 veckor kvar tills han flyttar hit så då har han nog hunnit få alla sina tänder. :)
#28 Ok, vad bra att han har börjat få sina tänder, han kommer säkert ha fått alla tills ny ska hämta hem honom :)

Ja Algot hade de flesta av sina tänder när vi hämtade honom 8½ vecka. Men detta med byte av tänderna går lite trögt för honom :P Men nu håller han på och tappar dom iaf.

#32 hohoh ;) jag ska lägga in lite nya bilder snart. Lovar 

Nu är det inte så långt kvar! :) Har du köpt lite pryttlar än eller tänker du vänta till på slutet och köpa allt på en gång? :)
Men åh så söt, grattis och lycka till ! 
En sån liten sötnos. Tiden kan inte gå fort nog när man väntar hem sin liia valp. Lycka till.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
naw, sjukt söt :o

#35 Nä, jag har inte köpt grejer till honom än, ska göra det nu nästa vecka 
#37 Vanligtvis nej, men jag tycker faktiskt att tiden har gått ovanligt fort (som tur är) =P
Tack alla! :)
Är du hemma från valp träffen än? Är så nyfiken på hur det gick! ^^
Du har redan en hund va? 
#41 Vem? :)
#42 Bella-R

Åh så söt… Går själv i väntans tider - hämtar min fralla om en och en halv vecka…
Man längtar nästan ihjäl sig… 
"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Lite nya bilder på Benji tagna idag på 7 veckors dagen när vi var där :')
Han är en riktig pussgris :'D

Älskar honom redan, han är så sjukt underbar, så lugn & go!

Den 22 maj hämtar vi honom. Senare än vad jag hade förväntat mig
Kommer ju dö under tiden av längtan..
#49---> Men du det kan jag förstå! Något så sött!
Tänk vad väntan på något "gott" kan bli lång……men snart så.

#52 Sån sötis :'D Frallor är så söta, hade skaffat en sån om det inte vore för att jag anser att dom är avlade åt alldeles fel håll.. dom har andningsbesvär så det bara ryker om det, och man får räkna med att betala en hel del gällande veterinärkostnaderna om man har en fralla ;(
Benji är så hiiimla söt :) Tycker verkligen hans namn passar honom. Och så stor han har blivit redan :D

#55 Tack :D
Ja, det känns som dom växer för varenda dag som går ^^'
åh så söt han är! <3 Håller med Minou hans namn passar verkligen :)

hihi villken söt liten hund <3

sötnosen då:)
Åh nu är det bara 3 dagar kvar! :D Sen får vi se mer bilder på sötnosen! :)

Jaa, 3 dagar kvar mihi.. det börjar kännas pirrigt i magen nu :'D

IMORGON gäller det!
Imorgon kl 12.30!
Jag har bara sovit 4 timmar inatt (brukar vanligtvis sova 8-10 h), och denna natt kommer nog bli ännu mer sömnlös.. jag har så mycket tankar som snurrar runt i skallen så jag har bara lust o trycka på en off knapp o låta hjärnan få vila o sova ut ordentligt från alla tankar och funderingar 
Men snartsnart är väntan över. Det jag gått och väntat på i 5 månader har ÄNTLIGEN blivit dags. :D <3

Vad roligt!
Min valp är bara 3 veckor, så väntan är fortfarande lång för min del;)
Lycka till!

#64 Tack :)
Vet hur det känns o vänta, har själv väntat två månader innan kullen föddes :P
Verkar förresten vara väldigt många som skaffar hund såhär till sommaren vad jag har märkt ^^,

Oj oj det måste varit jobbigt ;)
Jo, jag har också märkt att det är en hel del som skaffar valp till denna sommar :)

Nä fy för!!! Så söt!

Nu sitter du där med en liten valp och är såå lycklig, eller? 

haha :)