hej kan man få litte hjälp!
Hej! jag tränar redan agility med min hund men han måste ha godis äfter varge hindet och an vägrar hoppa för han få en godis vad ska jag göra för att avvänja på det
Har du testat att använda en leksak istället för en godis? Lek med honom lite innan du tar nåt hinder och så istället för att ge leksaken direkt efter första hindret så kan du be honom ta ett till alt. kasta leksaken över nästa hinder så att han måste hoppa över det för att få leksaken.
Haha jag är verkligen dålig då att förklara. =P
Håller med föregående talare. :) Lycka till!
Kanske kan funka med en godisskål som du ställer efter de hinder du vill att han ska hoppa.

ja med det går ej heller
då får man ställa frågan till sig själv..
* hoppar min hund för godis eller för att det är kul.
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

Du ska inte ge godis från handen eftersom hunden skall arbeta emot hindren. Varför fungerar det inte med godisskål? Eller en leksak som du kan kasta eller lägga ut.
Du kan vänja hunden vid godisskål genom att lägga ut den bakom ett hopphinder. När detta fungerar bygger du på bakåt så att slutmålet blir detsamma. Ha gärna en medhjälpare som kan ta bort skålen om det blir fel. Målsättningen är en hund som kan ta en hel bana innan belöningen kommer.
#6 Det är just det, det är svårt att träna med godisskål om man inte har en hjälpförare som sköter skålen. Därför tipsade i alla fall inte jag om det..

#7 Beror ju på om TS har någon tålmodig familjemedlem eller så
!