2 veckor kvar :D
Nu är det 2 veckor tills min beagletik ska valpa :D jag är jätte nervös för hur allt ska gå och alla grejor som behöver fixas. Vad är det man behöver fixa tills valpningen? har läst massa listor om vad man behöver men är rädd att jag ska missa något :P super nervös då det är min första kull men det ska bli såå roligt :D
Hur har ni gjort med era valpar? har ni lämnat dom själva med mamman en liten stund medans ni har gjort ärenden (typ 1 timme) eller är ni hemma hela tiden se första veckorna??
då vi känner uppfödare som vars valpar som råkat illa ute under korta ärenden så har vi aboslut inte gjort det.. det som händ dem är att tiken råkat lägga sig över någon valp så det kvävts till döds.. en gång var den en annan tik som kom in i valprummet och dödade hälften av valpkullen.
en gång var det en tik som fick så stora eftervärkar så hon gömde valparna för hon trodde hon skulle föda fler.. och då lyfta hon ut dem från valplådan och då klarar sig ju inte valpen sig utan värme från syskonen och inte filtarna från valplådan ..
så när vi fick valpar nu så anlitade vi min morfar som valpvakt måndagar och tosdagar.. då vi var och handlade mat :P och vid 8 veckors ålder lämna vi dem ensama.. utan mamman också :P
jag är handler till två st beaglar :)
#1 jaa nej precis det är ju det som är problemen om något sådant skulle hända :( jaha va roligt, vad är det för beaglar då? vad heter de och vart kommer de ifrån? :)