Alternativ försäkringar
Detta är ett vasst ämne, men är nyfiken ändå. Jag lär få det hett om öronen. =)
Det jag undrar över är hur andra gör, ni som inte har sin hund försäkrad?
Varför ingen försäkring? (För dyrt, har ingen hund som kan försäkras, för hög ålder på hunden, finns bara dåliga försäkringar mm.)
Hur har ni lagt upp det? Eget konto till hunden? Hur mycket pengar finns över till hunden om det skulle hända något? Finns det andra sätt?
Har detta med att vara utan försäkring fungerat på längre sikt? Positivt - negativt?
Hoppas någon vågar svara. =)

Jag har försäkring på min hund, och har haft på alla mina djur.
Det är en självklarhet för mig.
Visst, jag har en buffert om något skulle hända, men jag är inte så intresserad av att stå och pröjsa hela kalaset själv, det blir fort stora summor om något skulle hända, har man då mer än ett djur så, och en olycka kommer aldrig ensam för mig, jag har oturen hängades i baken ;)
Visst, jag bryr mig inte om kalle och stina har försäkring på sina djur eller inte. Sålänge de tar djuren till veterinären om det behövs, hur de sen hade tänkt lösa betalningen är deras ensak, bara det blir gjort och djuren får den vård som behövs!
Jag har en granne som köpte sin första hund i somras, en rottis/doberman som han inte hade försäkrad. Anledningen var att den sk uppfödaren sagt att det var onödigt på blandisar för de blir nästan aldrig sjuka… Jag talade om att det var bs, att blandisar kan bli precis lika sjuka som renrasiga och att rottis är en ras med en hel del hd-problem så nu har han skaffat försäkring..
Jag tror att det är ganska många som blir lurade på det sättet av oseriösa kulltagare bara för att de ska bli av med valparna…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Okej. Jag är inte lurad iallafall, för jag vet att djur blir sjuka. Blandras som renras. Så det ligger inte i att jag skiter i det.
Jag står i valet och kvalet och vet inte vad jag ska göra.
Just nu har jag ingen försäkring, men ett hundkonto som jag fyller på ett par hundra varje månad.
Varför jag inte har tecknat någon försäkring än?
Ingen som har passat mig och min hund. Tycker ingen täcker det jag vill ha (bla höftdysplasi) Tycker alla försäkringar har för hög självkostnad - men för låg maxersättning per år. Väljer hellre att ta ett lån om något oförberett stort skulle hända. Och ha ett speciellt konto med backup pengar.
MEN,
Jag har inte haft hund länge(under 10 år) så jag vet inte om detta sätt skulle fungera på längre sikt. Så jag är i valet och kvalet att teckna en försäkring ändå. Men jag vet inte. Vill ha fler tips.
jag har min häst och hund försäkrad, hästen för att annars är jag en idiot, och hunden för att hon vistas bland människor och det är lätt hänt med en olycka. min katt som bara skrotar hemma hela dagarna är oförsäkrad han har sina vaccinationer och skaderisken hemma är så låg iaf..