Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 2924 ggr
SitaL
0

klövjeväska

Vi ska ut och fjällvandra minst två veckor i sommar och vovven ska me såklart. Har kollat runt lite på klövjeväskor men vet inte vilka som är nåt att ha. Han är ju stor,67 hög och väger 50kg. Vilken väska kan ni rekomendera? för/nackdelar?! Tack!

Gluskap
0

Denna klövjeväska från Dogman rekommenderar jag!
Kostar ca 1200:- men håller! Jag skulle köpt en sådan med en gång för snart har jag köpt billiga väskor för den summan =(

Fördelen är att där är plats för mycket i den, det är kvalitet och skulle något gå sönder på den så är det inga problem att få det fixat eller en ny väska.

Även om man skulle gå ner i strl så skiljer inte så jätte mycket på packväskornas strl, vilket är bra speciellt för min hund som inte kan ha en stor väska men kan bära mycket =)

Nackdelen är väl att den är dyr!

corabora
0

Ta en utflyckt till Brukshundscenter i Uppsala. Sist jag var där hade de lite olika märken av väskor och det är alltid bra att få prova för att se vilken som sitter bra på hunden.

Jag har använt Laika väskan på mina vandringar utan problem.

SitaL
0

#1 ja jag har tittat bla på den, men det är nog en av dom billigaste jag tittat på :P!

Men den finns med bland dom intressantaste.Glad

#2 Vilken bra ide´, det har jag inte tänkt på! vore ju det bästa om man fick prova. Tack Glad

SitaL
0

har googlat runt och läst en del och det verkar som Laika väskan är bland dom bästa! tror det lutar mot en sådan.

#2 köpte du din på brukshundcentret i uppsala?

Vattnadal
0

#4 Nej, han köpte den i Gävle. Tror brukshundsklubbarna har dem oxå. De hade förr i alla fall.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

minja
0

Den absolut bästa väskan man kan köpa kommer ifrån www.snowdogs.se den är den bästa på marknaden.