Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 2886 ggr
szirius
0

rullar sig i bajs

Vår 7-månvalp har börjar rulla sig i andras bajs när han släpps fri på promenaden.Sist var vi nere vid floden och en död fisk låg på land  -som han också kastade sig på rygg på och gned in! Det stank!

Går det att öva bort detta bajsrullarbehov(kobajs tex) på nåt sätt? Är det någon "normal instinkt" , eller tyder det på att han inte mår bra?

Bokskogens
0

Haha! Det är en av hundarnas charm att rulla sej i allt gottit bajs de hittar!
Vänta bara tills han rullar sej i människo-skit! *leer*

Emaljoh4
0

#1 Ska han simma i toa:an då  eller!? Förvånad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Katteeen]
0

Hahaha, har samma problem med Cornelia ^^ Visst är det väl bara för härligt när de gör så?! SkrattandeFlört
Får bada av henne varje gång hon har varit hos min pappa, där bor en golden retriever som alltid bajsar på gården, och det är inte alltid det plockas upp -.- (Inga små högar heller)

szirius
0

vi får ju bada honom nästan varje dag pga detta…jag har hört att man helst bara ska bada dem en gång/vecka…Obestämdvad beror det på egentligen, kan de bli torra precis som människor? Trampdynorna har jag märkt är lite torra ibland - kan man smörja in dem med nåt?

En gång rullade han sig i en gammal soppåse i skogen också…då blev det bad med vattenslangen hemma…Flört

"skönt" att höra att det inte är vår valp som blivit galen iaf, hehe…

Bokskogens
0

#2 Om du bara visst hur mycket folk det är som sitter och skiter i skogen!

destroyed
0

det har med att hundar tycker att allt som luktar "gott", typ bajs, vill dom ha på sig för att dom gillar lukten av det..

alphinna
0

Ja inte bara och rulla sig i bajs….fråga Kali hon anser att man ska äta det också jadåååååå…..först gör hon mos av det med rullningar sen slevar hon in det i munnen *mums*  Alltså jag gillar faktiskt inte det, så nu får hon äta annanas få se om hon slutar…..Glad

Emaljoh4
0

#2 Trevligt om nån är och plockar bär i skogen och så ser man någon som sitter och bajsar… Hoppas de gömmer sig ordentligt!

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.