Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 1542 ggr
[SusannaK]
0

Hitta kompis till Gustav :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår Basset hound är 5 år en mycket gullig herre i sina bästa år Flört. Efter en del funderingar en längre tid så har vi kommit fram till att Gustav ska få en kompis så småningom. Ingen brådska det får ta den tid det tar.

Så nu kikar vi lite smått på vad som kan passa Gustav och oss.

Vi har tidigare haft raser som schäfer, rottweiler (hundar min man hade när vi träffades) och grand danois. Grand danoisen var Gustavs kompis men han blev tyävrr sjuk och vi fick ta bort honom Rynkar på näsan. Det är nu några år sedan och sorgen har mattats av…även om det känns fortfarande.

Nu börjar vi iallafall känna oss mogna för en ny hund.

Hade min make fått bestämma så hade vi nog kommit hem med en ny grand danois. Flört

Men vi har ändå tillsammans kommit fram till att vi får kika lite på den praktiska biten också….med plats i bil osv *ha ha* Vi är ju en stor familj med 4 barn.

Så en hund som inte är för stor och inte för liten…jag har kikat lite på shi tsu och westie….kanske är dom ganska små? Sen även min barndoms önske hund amerikansk cockerspaniel…. Glad….som ni förstår så är vi rätt öppna. Jag har ju blivit helt sjuk av o se alla dessa boxer bilder här på forumet. Men då blir det direkt en lite större hund.

Det hade varit roligt att bolla lite med er…vår Gustav är en mycket lugn kille…och gillar andra hundar och djur mycket. En hund/ras med lite mer GO i hade ju varit roligtSkrattande…nån lite alert käckis som tycker om att vara med. Vad tror ni? Kommer det upp nån ras i era tankar som jag kan läsa om.

Svejs

[jakke94]
0

hmm.. tänkte på blodhund.. men den är ju ganska stor.. kanske en clumber ? det är något mellanting mellan passet och spaniel =P

[SusannaK]
0

Clumber….men du vilken härlig hundKyss

[jakke94]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

¨jodå :) kolla gärna www.merrows.net  :) våran hemsida och www.clumber.net

[SusannaK]
0

Oh ska genast kollaTungan ute

[SusannaK]
0

Verkligen jättefina…..ska visa min man sen.Glad

[jakke94]
0

kan tilläga att det inte finns någon agressivitet i den :) det är en ganska ovanlig ras men ta kontakt med rasklubbens rasförmedling, dem brukar om inte alltid kunna hjälpa en att få en bra hund :)

om det blir en sådan så kan jag lova att du aldrig kommer ångra dej! :) hehe dem är verkligen jättetrevliga hundar som är lungna och sansade men man kan endå få igång dem med bus utomhus :P

Pm:a mig gärna om du har frågor :) svarar så gärna =)

Mischa
0

Är det en ren sällskapshund ni söker?

Om du gillar boxerns utseende så varför inte en boston terrier eller fralla?

≧◔◡◔≦

[SusannaK]
0

#6----> Har visat min man nu o han har suttit o gogglat på dessa hundar hela kvällen *ha ha*….tror han föll pladaskTungan ute….jag måste säga att det låter ju toppen med rasbeskrivningen på dom. Tack för vänligheten jag PM:ar dig säkert med fler frågor. Vi såg att det fanns kennlar i Kungsbacka o det är inte så långt ifrån oss…hmmm kanske värt ett besök? Flört

#7--->Frallor har varit uppe också…helt bedårande. Såg "hitta hem" programmet en kvälll när dom fått in en tik med två valpar….jag satt o pep genom det programmet….lyllos dom som fick pussa på dessa *ha ha*

[jakke94]
0

#8 ja bara bomba ner mej med frågor :)

aa den kenneln i kungsbacka har en hane som vi har använt till våran tik :P väldigt seriös kennel.. men en världskänd och har ofta alla hundar tingade :P men just nu har jag för mig att det finns några kvar otingade av dem två kullar hon har just nu :P

finns två i kungsbacka.. skicka gärna ett pm om vilken kennel det är du menar.. finns nämligen mer en en kom jag på och jag sitter inne med bra info som jag ej vill ska komma ut såhär på ett forum :P

[SusannaK]
0

#9-----> Ok tack PM:ar dig :)

[SusannaK]
0

Ingen mer som vill bolla lite med mig :)….jag o maken kikar på det mesta. Clumbern ligger bra tillGlad