Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1002 ggr
Markegard
0

Skydd ?

Hej.

Lite löjligt kanske. Men nu är det så att min hund på 8 månader löper för första gången..

det kommer så otroligt lite blod måste man ha något skydd? Hon går ju och slickar sig hela tiden.

Vet inte. man är ju lite löjlig…

Zebben
0

Du behöver inget skydd så länge Du inte själv tycker att det är jobbigt med några droppar blod på golvet. Har aldrig haft skydd på mina tikar, men så är de också duktiga på att hålla rent efter sig. Både tvättar sig och slickar upp ev droppar på golvet. Jag undviker skydd, men jag har heller aldrig haft någon tik som blöder rikligt. Hundarna mår nog bäst om de slipper skydd.

KickanW
0

Det är långt ifrån alla som har skydd, många nöjer sig med att ta bort mattor ifall hunden skulle bloda ner lite.

(Döp inte inlägget till "Hjälp!" om det inte är väldigt akut, välj hellre en rubrik som beskriver vad tråden handlar om.)

Markegard
0

#1,2 .. Okey ! Tack för svaren, och så snabbt. Sorry för rubriken, men man är väl inte hysterisk för när det händer något nytt, när man är ny hundägare. Ska absolut tänka på det till nästa gång..

KickanW
0

Du kan fortfarande ändra på rubriken :)

Markegard
0

#4 .. Haha, ja det kunde man ju ! det visste jag inte. Tack för hjälpen !

silverorm
0

Behöver ni inte använda tikskydd så är väl det bra!?Glad Själv sätter jag en rejäl byxa med stor binda i eftersom min Missy blöder väldigt rikligt! Hon är ju korthårig oxå så där finns ju inget som suger upp el stoppar blodet från att hamna överallt s a s…

Gluskap
0

Min tjej har bara löpt en gång, men hon droppade mycket och eftersom hon får vara i soffan och sängen när vi är hemma så fick hon ha skydd. Trodde hon skulle tugga sönder allt! Men hon var jätte duktig så man behövde inte ens passa henne =)