Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1149 ggr
Markegard
0

konstigt beteende?

Hej.

har bara en liten fråga.

När jag är ute och går med hunden så gillar hon att dra sig mot fågelbajset som hon hittar på marken?

Varför gör hon så här?

Mischa
0

som i rulla/styka sig?

≧◔◡◔≦

Markegard
0

#1 ja precis!

[IsabelleA]
0

… Tror de flesta hundar gillar bajs? Obestämd Det får man träna bort.

Gluskap
0

Min tjej rullar sig inte men hon äter gärna det… Skrikandes

destroyed
0

jag har för mig att hundar gillar bajs och när dom hittar något som luktar gott så vill dom själv ha den doften eller smaken och därför stryker dom sig eller äter dom bajs.. Var själv med om det med min uppfödares hundar och hon sa att det var så, det går att träna bort men det är svårt..

Markegard
0

Haha ! Aja, tack för alla svar. får helt enkelt vara uppmärksam och snabb med att dra bort henne :)

[SusannaK]
0

Det är konstigt att dom ska gilla sånt som för oss luktar/är läbbigt..*skratt*….Jag tror vår Gustav blir mer förtjust ju mer skit det luktarSkrattande…å det är såååå svårt att låta bli o rulla sig i det. Tittar man bort ett ögonblick o han ser det, så tar han chansenFlört

Han vet så väl att det är fel men ibland blir frestelsen för stor…o då blir det dusch man kan ju inte gå runt o lukta kodynga…..till Gustavs stora besvikelse ;-)

Quiila
0

Sån är Quila också, mem hellst ska det vara lite större , allra helst kobajs. Men i värsta fall går det bra med fågelbajs också. Dock är hon inte lika glad när hon åker in i duschen efteråt Obestämd

~Quila Roze~

Mischa
0

Som sagt vissa hundar älskar helt enkelt bajs.

Jag har också en sådan med försmak för just… människoskit X(

så man får vara extremt noggran runt motionsspår och liknande där hon kan tänkas rulla eller äta äckligheter.

≧◔◡◔≦

Gluskap
0

Åh fy för!
En kompis golden är också helt tokig i människoskit…!
En dag när vi var ute och gick så kom hennes hund utspringandes från en träddunge och hoppade på henne… Gissa vad han rullat i Skrikandes

lennartsdotter
0

A, jag toror det är att dom tycker det luktar gott å då vill dom lukta precis så! Min hund brukar rulla sej i skogen där det är djur som har skitigt. Haha, jag brukar bara vara uppmärksam och dra bort honom…  Fast när han är och jagar med pappa så brukar han hellre rulla i skit och gnaga på benrester som man kanske hittar! Altså ingen jakthund!