Trimma en pudel!
Nu ska vi trimma våran Pudel för första gången själva. När vi var hos uppfödaren hann hon inte med att klippa vid könet osv. Hur klipper man där nere? Ska man klippa pungkulorna och snoppen?
Svara snabbt tack!:)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Putt, folk läser fast ingen svarar! :S
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Det enda jag har att säga är klipp inte pungkulorna och snoppen!!, det gör nog ont
haha
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#2 haha :P
nej men klipp/raka håret runt snoppen och kulorna du :) våran är det och det känns bra för då fastnar det inte kiss i pälsen där under :)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Ja, när jag klipper mina så klipper jag med sax (Saxen ska ha runda spetsar så man inte gör illa hunden) vid kulorna, ibland även med sax vid snoppen. Annars tar man bara trimmern och drar längst med :) Jag tycker ju att man ska klippa dom där, dels för att pälsen även växer där, och fort går det. Ser bättre ut, och det blir inte en massa pink som fastnar :P
//Helene
Medarbetare på Days Of Our Lives
#4 tack du som själv har Pudel. Nu är det så att igår så trimmade vi bara i ansiktet. måste ta nogare idag.(!!) Så vi rog aldrig under magen. På hem hemsida så stod det att man ska raka "hela" magen. Alltså pungkulorna och snoppen! man blir lite virrirg
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
#5 Raka magen? Varför de? :P Det beror ju på vilken frisyr hunden ska ha :) Samma där med kulorna egentligen. Har hunden mycket päls på bakben och rumpa så behöver man inte ta kulorna så noga. Däremot är det lite fräschare att raka snoppen :)
//Helene
* Det är våran hund på bilden
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Vi har idag trimmat pungen lite så där bara för att det var så mycket hår. Snoppen blev hel trimmad. No big deal för vovven!:)
Super duktig var han idag när vi gjorde allt klart. Ska göra en tass ikväll om jag ids.
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Ahh, grymt fin är han! Skönt att det går bra, annars kan det nog vara ett lite känsligt område för vissa :)
Det påminde mig också, ska nog ta och klippa mina :P Pälsen börjar bli lite "lång" i ansiktet. Inte lång för dom flesta, men för pudelmänniskor är den lång :P
//Helene
På bilden var han otroligt långhårig. Nu är han svart i ansiktet!:)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Haha! :D Ja, det ser lite häftigt ut när hunden är ljus och helt plötsligt blir mörk när man rakat :P
//Helene
Våran är svart nu :) desto mer man är ute desto svartare blir dom!:)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
? Hur menar du nu? Smutsig? :P
//Helene
Rosa?! Det visste jag däremot inte :P Har bara sett dom som blivit svarta. Grymt häftigt. Men ja, man lär sig något nytt varje dag :D
Huber blir en aning mörk i ansiktet han också, men bara fläckvis :P Sen har han ju sin mustach hur lång pälsen än är ^^
//Helene
Min timmie är ganska ruffsig :) med mkt hår runt nosen. men vi klipper ändå under magen + snopp och lite på kulorna och tassarna lite ibland, och drar bort håret i öronen ganksa ofta för att det inte ska bli svamp.
annars så skickar vi iväg honom på ett trimmställe :)
#17 det är myckte billigare att göra det själv!:)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
#17 Ja, han är bra söt :) Men jag föredrar rakad nos ^^
Varför trimmar ni inte själva? :)
//Helene
Jag föredrar rakad i ansiktet. Ska fota nu när vi trimmar nästa gång får du se snyggingen!:)
Nu i helgen så trimmade jag själv för att syrrorna var borta. Det gick super! (Y)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
#20 Ja det måste du göra :D
Härligt! Tycker folk som kan klippa dom där "riktiga" (utställnings) frisyrerna är vääldigt duktiga :D Skulle jag prova på nått sånt hade det slutat med nerrakad Pudel :P
//Helene
#17 jo jag vet :P har provat göra det en gång och ALDIG mer säger jag bara :P haha. han såg så sliten och ful ut. såg ut som om han hade skabb :S usch nej. mycket kan jag men inte klippa helt själv :P
jag föredrar nog orakad nos, tycket det ser mer valpigt och sött ut :)
#22 Sant! Första gången jag rakade Hubert i ansiktet var han runt 8 veckor, fy va stor han vart helt plötsligt! :P
//Helene
vi ska nog raka till veckan igen!:)
Klippningen som våran hund har sköter uppfödaren!:) vi trimmar bara till : )
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Ahh, okej :)
//Helene