Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 5783 ggr
scth
6

sy hundbädd

Tänkte sy en bädd av en gammal madrass. Känns som att det borde bli mjukt och skönt åt hunden. Vad tror ni? Och isåfall har ni nått spec material att rekomendera till överdraget ? slitstarkt.

vad tycker ni är en bra storlek på bädd till vuxen en Alaskan malamute?

Hon är valp nu, Kanske blir att sy 2 bäddar, en liten nu och sen en större!?, alla förslag av intresse =)

destroyed
0

Jag ska också sy om en madrass till hundbädd, då får man precis så man vill ha den också:)

Överdrag tycker jag du ska gå in på någon tygbutik och titta på slitstarka tyger, vi hittade ett väldigt kraftigt men ändå mysigt tyg med ljunglila och brunlila mönster på, låpter inte så snyggt beskrivet men den var skitsnygg… Annars jeanstyg är det som kommer upp i huvudet

Måtten för en sån stor hund r väl helt hur du tycker, jag tog och mätte min valps föräldrar från bogen till svansen sen från golvet till huvudet och sen gjorde jag det till en oval form ungefär så att allt passade fint, jag lägger även till mer madrass för att få fram så att hunden kan ligga helt utsträckt plus att min valp gillar kanter så sydde vi till det med.

scth
0

ja jeanstyg låter bra :) annars tänkte jag på Nylon.. vi får se vad det blir.

Hoppas det går bra för dig !

destroyed
0

2# jeans är dessutom snyggare:)

tack det samma:) man sparar mycket pengar på det här iaf!

RobFrazie
0

Jag har gjort en bädd av min gammla bäddmadrass.

Han bet sönder sin gammla lilla som jag köppte på ÖoB som var både tunn och inte så slitstark. Den nya jag sydde gjorde jag av min gammla bäddmadrass till sängen, sen använde jag ett möbeltyg som då är lite tjockare och mer slitstakrkt.

Sydde dubbla sömmar för att vara säker på att han inte drog upp sömmarna. Var mycket enkelt att göra och tog för mig som inte är van skräddare ca 1h från start till färdig.

Denna hundbädden blev både slitstarkt och vändligt bra, lite tjockare än en vanlig, Plus att den då luktar husse!!!

Inte en tand han har satt i denna bädden! Han är helnöjd.

Och jag sparade massor med pengar!

cujo99
0

Möbeltyg brukar jag använda men tänk då på att sy en dragkedja eller någon annan lösning så det går att ta av och tvätta. Annars kan man sy i galon och ha en lös filt över.