Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1451 ggr
[IsabelleA]
0

Chihuahua vill inte bli klädd

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad hemskt. Hoppas att dom förstår tjejens budskap och inte klär på henne något mer.

Tänk om alla chihuahuar kunde reagera såhär när det gäller rosa klänningar …

Taci
0

Men fy fan.. O guuud så roligt det är, tycker husse o matte. Sådant folk ska inte ha hund.

destroyed
0

stackars hunden!!! varför gör man så?

Bogart
0

Jobbigt att ha en Chihuahua som inte vill ha på sig kläder, då chihuahuor brukar behöva kläder när det blir kallt. Okej, det vi ser i videon är ju inga praktiska kläder, men när man väl behöver kläder på den så blir det nog jobbigt…

Att reta hunden på det sätt de gör är ju helt idiotiskt, man får ju försöka vänja hunden vid kläderna och försöka få den att tycka om kläderna.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

[IsabelleA]
0

#3 håller med dig. Ett täcke kan ju vara praktiskt men dessa m'nniskor verkar inte vilja klä sin hund med den orsaken att det kan bli kallt.

Zandrinos
0

Vilka hemska människor, dom t.o.m. tyckte det var roligt med den stackars hunden!!!

Emaljoh4
0

vissa verkar ha kul!

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

deluxe
0

#1 Dom kunde väl åtminstone haft en större hund som dom mer eller mindre måste ta på allvar. Skrikandes

En stor hund som hade betett sig så hade inte varit rolig att ha att göra med.

Usch, jag avskyr folk som behandlar småhundar som leksaker.

Tempo1
0

amen vad fan vilka puckade ägare!!!!!!!!

och hundar ska inte ha kläder på sig!!!!!!!!!!!bara om de fryser men det hjälper ju inget att ha en ful liten ¨Rosa¨ kläning!!!!!!!!!!!!!vad jag e arg!!!!!!!!!!!!!grrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!

MvH. Lina ''Regnbågen'' Spacsek

''Don't Like My Drivin? Well its just that.. I DON'T GIVE A FUCK''

Trollhassel
0

Nej, fruktansvärt! Stackars hund! Man bör ju vänja dem i tid. Vilken märklig rangordning de har i sin familj. Hunden bestämmer.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Gerbilflicka
0

Sjukt att folk beter sig sa… men ocksa sjukt att en Chihuahua kan bete sig sadar och folk bara skrattar av det anda. Det tar liksom inte pa allvar, det ar inte hundar i folks ogon.

spiritedaway
0

Stackars hund som bor hos sånna där. Dom verkar ju tycka att det var jättekul :/

Trollhassel
0

Oavsätt om hunden väger 1.5 eller 70 kilo så ska man ta den på allvar. En hund är en hund och ingen leksak. Även småhundar måste fostras och respekteras.

Med Vänliga hälsningar

deluxe
0

#12 Ja, absolut! Det jag menade var att om det hade varit en 70-kilos hund som betett sig på samma sätt så hade dom inte kunnat hantera den sådär. Då hade dom varit så illa tvungna att fostra och respektera den.

Många människor verkar inte fatta att småhundar också är hundar…

kerstinjo
0

Hur kan man bli så knäpp att man har kläder på en hund? Har de missat att det är en hund de har?

Kerstin 

Trollhassel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#14 Vissa småhundar flyser lätt av att vara ute i kylan och då kan man ju klä på dem något litet plagg om de uppskattar det. Bimbim går inte ut i kylan utan kläder. Han har inget emot sina kläder, tvärtom. Han vande sig dock redan som liten.

Annat är det ju med de som klär på hundar kläder mo sin vilja och dessutom bara för att det är sött. Det ÄR inte sött när hunden inte vill.

Med Vänliga hälsningar

deluxe
0

Kläder är okej om man använder det av praktiska skäl.

I det här fallet tror jag dock att det var ganska onödigt, dessutom är det ju något varmare klimat där än vad det är här i Sverige…

Ta-Co
0

Redan i början av filmsnutten kunde man se hur hunden var osäker och ängslig. Stackars, stackars hund… Hur kunde de bara skratta och fortsätta.

Instämmer med t.ex. #7, det spelar ingen roll om man har en stor eller liten hund, de ska ändå behandlas med respekt.

[IsabelleA]
0

Täcken på hundar är okey sålänge hunden tycker det är okey. Kläder på hundar av andra skäl är så otroligt ytligt och respektlöst. Dessutom ser jag ibland hundar med kläder på sig på sommaren. Det kallar jag rent djurplågeri.

Trollhassel
0

Jag kan örstå om man har soltäcke på nakenhundar och andra hundar som inte tål sol så bra, annars känns det förkastligt. Förvisso tycks vissa hundar vara lite småstolta över sina kläder. Jag känner en frusen jack russel som även på sommaren springer varv på varv och viftar på svansen när han fått nya snygga kläder…men han är ju också ett undantag.

Med Vänliga hälsningar

LinaK
0

Fyfasen vilka plågare. Hur kan man bara sitta och skratta när ens hund är så rädd och osäker? det finns människor till allt..*suck*

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

kerstinjo
0

# 15 Nu är det stor skillnad på att klä en hund i klänningar och kjolar mot att ta på en hund ett täcke.

Vill man ha klänningar och liknande på en hund så vore det bättre att köpa sig en docka.

Kerstin 

[IsabelleA]
0

#21 håller med till 100%