Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1124 ggr
ew
0

Valp i lägenhet

Hur gör ni som bor i lägenhet (inte stor gård utanför dörren) med era valpar när de ska utföra sina behov? Har ni dom lösa eller har ni koppel på dom? Jag hämtar min valp om en vecka undrar om det blir "för mycke" för valpen om jag sätter på den halsban och koppel på en gång, vill inte släppa den helt lös här bland bilar, andra hundar osv. Klart man har den under uppsikt å så men det känns ju säkrare med ett koppel..

AnneN
0

Om det är en väg i närheten så bör du ha valpen kopplad så den inte av någon anledning springer ut på vägen och blir påkörd.

Du kan väl be uppfödaren att de redan nu börjar vänja valpen vid att ha halsband och koppel på sig.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Gluskap
0

Jag satte på min tjej halsband redan hos uppfödaren innan vi skulle köra hem, så hon lekte med det och hade inga som hellst problem med det. Hade även henne i koppel när vi stannade på en rastplats påväg hem eftersom vi körde nästan 40 mil så behövdes det 1 kissepaus halvvägs, annars så sov hon bara ;)

Här hemma var och är hon alltid kopplad.

Du kan ju alltid höra med uppfödaren om de kan vänja din valp vid halsband om du är orolig över att det ska bli för mycket.

ew
0

Smart!^^ Det ska jag göra!

rockygubben
0

Jag hade koppel på Tia vi hade mycket trafik där vi bodde då.