Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 2297 ggr
alskadeida
0

Varför så dyra? chihuahuapriserna mysko

Varför sätter man ut en Chihuahua för 13 tusen om den inte har stamtavla?

Sjukt ju.

Kan sätta runt 8 tusen för dem eftersom man får en renrasig för 10. tusen.

Den som köper en hund för 13 tusen och inte får stamtavla är ju enligt mig knäpp, även om vovven är söt.

Hur man man ens som uppfödare ta samma prisklass för en utan stam som en med stam?

tror hon/han att man kan få dem såld lika fort?

Blir tokig på alla konstiga priser på djuren nu för tiden.

[jakke94]
0

det är ju för det är modehundar och blir sålda nästan hur högt priset är på dem :P samma sak tycker jag det är sjukt att man kan ta tex 8500 för en blandras mellan Chihuahua,papillon och toypudel (såg en annons med det innan idag)

SaraC
0

För att tjäna pengar. Folk köper ju, tyvärr.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Bleenda
0

Risken finns att det är smuggelhundar.

Skruttan-1
0

Mode hundar sen tor jag att det är för dom får så små kullar med. De får oftast bara 2-3 st valpar per kull men jag tycker någ man kan titta mer på en med stamtavla och reggade känns tryggare för valpköparen då. En med papper o allt kostar 15 allså 2 tusen till.

Zandrinos
0

Så länge folk köper, så är priserna såna, tyvärr. Jag skulle aldrig ge så mycket för en oreggad hund.

Skruttan-1
0

Tycker mig se många renrasiga hundar utan stamtavla inte bara dessa små.

Mischa
0

Enda anledningen till prislappen är efterfrågan.

Går hunden att sälja till det priset så gör man det.

≧◔◡◔≦

LykkeLii
0

Rätta mig om jag har fel, men om jag inte är helt ute och cyklar så kan man bara försäkra upp en blandrashund till max. 5000kr.

Jag har lärt mig sedan barnsben att en hund utan stamtavla är en blandras lika som en katt utan stamtavla blir en huskatt.

Så egentligen bör ingen blandras (även så kallade renrasiga utan stamtavla) kosta mer än 5000kr.

Men jag håller med er att 13000kr är mycket för en blandrashund.

Den vågade och eleganta clownen - Cornish rex

Följ med vår vardag med Cornish rex, blogg.ilfirins.se

Skruttan-1
0

#8 hmm inte tor jag man kan bara försäkra sin hund i 5000 om det är blandras även huskatter kan du försäkra rätt högt. Nu har jag renras med papper och han är försäkrad till 40 000 + 10 000 eksem katten är huskatt hon är försäkrad till 15 000 men funderar på höja det till 20 på henne. Men liv det är kanske det du menar det försäkrar man till det vad hunden kostar så köper jg en blandis för 10 000 står den i liv till det oxå iaf på If.

Singo-Torpet
0

#( vad ja vet är det som du säger har svårt att tro som #9 skriver att man får LIV försäkra en blandras för mer än 5000kr..

ja skulle aldrig betala 10.000kr eller mer för en "blandras" men de är för ja inte vill gyna dem som bara vill tjäna pengar…

Elmis
0

Är det "renrasiga" utan stamtavla kan man räkna ut med den bakre kroppsdelen och en bit krita att valparna har smugglats hit i en trång kartong i en bil med dålig tillgång till vatten och mat och utan att ha rastats ordentligt. Bara för att det är "fiiiint" att gå med en wawwa i sin Luis Vuitton-väska på Östermalm. Bara för att Paris Hilton gör det. Och priset på varan bestäms alltid enligt konceptet; Tillgång - efterfrågan.

Nicolina
0

Tror precis som du #11
Fast du hann för mig ; )

Trollhassel
0

De uppfödare jag köpt min papihuahua hos sålde valparna för 8 000. man kan tycka att det är dyrt för en blandrasvalp men de resonerad som så att de skulle gallra bort de köpare som tittar mer på priset än på hunden. De lade också ner mer jobb och pengar på valparna än vad en blandrasuppfödare som standard gör.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

alskadeida
0

Ja.

MAn får bara livförsäkra sin blandras för 5000 kr.

Så jag skulle aldrig köpa en blandras över den summan man kan försäkra.

Man vill ju ha en livförsäkring iaf jag, dumt att köpa en Chihuahua utan stamtavla då man kan få en med om man lägger till någon tusenlapp, annars enligt mig är man girig.

Quiila
0

Lite OT här, men jag köpte min blandras för 6000 för 3 år sedan och hon är bara livförsäkrad för 5000 så det kan nog stämma.

~Quila Roze~